ტექნოლოგიები პირველი ქართული ჯავშანტრანსპორტიორები DIDGORI 1 და DIDGORI 2 2012, 13 აპრილი, 16:45 პირველი ქართული წარმოების ჯავშანტრანსპორტიორი სახელად DIDGORI 1 და DIDGORI 2 შარშან 2011 წელს ვიხილეთ. ისინი დაპროექტებულია საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს, სამხედრო სამეცნიერო-ტექნიკური ცენტრ „დელტა“-ს მიერ. მის დამზადებაზე მუშაობდა თბილავიამშენი. ასევე პროექტის დიზაინში წვლილი შეიტანა ქართველმა დიზაინერმა, ზვიად ციკოლიამ. როგორც ვახსენე ორი ვარიანტი არსებობს და თითოეულ მათგანს თავისი დანიშნულება აქვს. DIDGORI 1 ეს გახლავთ დიდგორი 1. იგი დამზადებულია ამერიკული პიკაპის FORD "F" სერიის ბაზაზე. იგი აღჭურვილია თანამედროვე სისტემებით, როგორიცაა ღამის ხედვის კამერებით, GPS-ით და ა.შ. მისი ჯავშანი უძლებს 7.62მმ კალიბრის ტყვიებს და 6-8 კგ ნაღმის აფეთქებას სერიოზული დაზიანებების გარეშე. მისი ჯავშანის შემადგენლობა გასაიდუმლოებულია, თუმცა "ნატოს" სტანდარტების მიხედვით მას ჯავშნის კლასის STANAG 2 დონე მიენიჭა, მისი რეალური ჯავშანი კი აჭარბებს STANAG 2-ის დონეს. მისი მთავარი შეიარაღებაა 7.62x51მმ M134 Minigun ან 12.7x108მმ NSV machine gun. მის შეიარაღებაში შედის ასევე ტანკ საწინააღმდეგო რაკეებიც. მისი ტექნიკური შესაძლებლობები შემდეგია: DIDGORI 2 იგივე შეიძლება ითქვას დიდგორი 2-ზეც თუმცა იგი მაინც განსხვავდება დიდგორი 1-საგან.მხოლოდ განსხავვებეს თუ ჩამოვთვლით მას ოდნავ სუსტი ჩავშანი აქვს და შეუძლია გადაიყვანოს 6+1 ადამიანი. მისი ჩავშანია აჭარბებს ნატოს STANAG 1-ის დონეს.
590 7-ს მოსწონს
|