x
image
ქეთი1988
Mediator image
Mediator image
რატომ ეძახიან ჩინეთს სხვადასხვა ქვეყანაში ,,ზეციურ იმპერიას?"

როცა ჩინეთზე საუბრობენ, ამ ქვეყანას ხშირად ზეციურ იმპერიას უწოდებენ. ამავდროულად, ამ ქვეყნის მაცხოვრებლებმა ნაკლებად სავარაუდოა, რომ გაიგონ რაზე საუბრობენ სხვები. ისინი თავად იყენებენ ტერმინს, რომელიც თარგმანში ყველაზე ახლოს არის "შუა მიწის" კონცეფციასთან, ანუ მდებარეობს სადღაც შუაში. ჩინეთს ზოგიერთ ქვეყნებში ზეციურ იმპერიას უწოდებენ. იმის გასაგებად, თუ რატომ ხდება ეს, აუცილებელია მოკლე ექსკურსია ისტორიაში.image

დასავლეთ ჰანის იმპერიის მეშვიდე იმპერატორი ვუ დი, რომელიც მეფობდა თითქმის 2000 წლის წინ, ითვლება ერთ-ერთ ყველაზე ნაყოფიერ მონარქად ჩინეთის ისტორიაში. მან მნიშვნელოვნად გააფართოვა იმპერიის საზღვრები და ასევე კონფუციანიზმი ოფიციალურ რელიგიად აქცია. ამ სწავლების აღიარებაში დიდი როლი ითამაშა იმპერატორის სასამართლო ფილოსოფოსმა დონ ჩონგშუმ.image

ფილოსოფოსმა დატოვა მრავალი ნაშრომი, სადაც ის აღწერს ჰანის იმპერიის ისტორიას და განიხილავს პოლიტიკასა და რელიგიას. ის აღწერს თავად იმპერატორ ვუ დის, როგორც შუამავალს ზეცასა და დედამიწის მოსახლეობას შორის. ფილოსოფოსის აზრით, მისი მმართველი არის ზეცის მაცნე და მბრძანებელი ყველაფრისა, რაც ცის ქვეშ არის.

უმაღლესი ძალები ხელმძღვანელობდნენ იმპერატორს. ისინი წინასწარმეტყველებდნენ სტიქიური უბედურებების - წყალდიდობების, მიწისძვრების და ქარიშხლების დახმარებით, თუ როგორ უნდა ემართა ქვეყანა. სასამართლოს მეცნიერთა ამოცანა იყო ვუ დის ზეციური ნიშნების სწორად ინტერპრეტაცია. ამ საკითხში ერთგულ დუნ ჩჟუნშუს არ ჰყავდა ბადალი.image


სამყაროს ცენტრი და ყველაფრის მბრძანებელი

მას შემდეგ, რაც იმპერატორი ითვლებოდა ზეცის მაცნედ და ქვევით ყველაფრის მმართველად, ცხადი ხდება, რატომ ეწოდა მის იმპერიას ზეციური იმპერია. ამავე დროს, ჩინელები თავიანთ მმართველს დედამიწის ცენტრად თვლიდნენ. მის გარშემო იყვნენ თავადაზნაურები, მაღალჩინოსნები, მეომრები და უბრალო ხალხი. იმდროინდელი მეცნიერების აზრით, ყველა ცნობილი და ჯერ კიდევ არ აღმოჩენილი ქვეყანა ასევე იმპერატორის საკუთრება იყო. მათ შორის დასავლეთში მცხოვრები ბარბაროსები.image

დუნ ჩჟუნშუს მიერ შექმნილი კონცეფციის გაჩენის შემდეგ, ჩინეთში საუკუნეების განმავლობაში დამკვიდრდა იდეა, რომ „ზეცის ქვეშ“ განმარტება ზუსტად აჩვენებს ჩინელების პოზიციას მსოფლიოში. ამის გამოძახილი ჯერ კიდევ მე-20 საუკუნეში იგრძნობოდა. ცნობილმა ჩინელმა რევოლუციონერმა სუნ იატ-სენმა ერთხელ თქვა: „ყველაფერი ზეცის ქვეშ არის ხალხის საკუთრება“. ეს ნიშნავს, რომ ცამ მნიშვნელოვანი როლი ითამაშა შედარებით ცოტა ხნის წინ მიღებულ იდეოლოგიაშიც კი.

0
51
2-ს მოსწონს
ავტორი:ქეთი1988
ქეთი1988
Mediator image
Mediator image
51
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0