x
მეტი
  • 18.07.2024
  • სტატია:136043
  • ვიდეო:351963
  • სურათი:510304
საზამთრო თუ ნესვი - რომელი უფრო სასარგებლოა?
ადამიანები ორ ჯგუფად იყოფიან: ზოგს უყვარს საზამთრო, სხვებს - ნესვი. ამ პროდუქტებს ბევრი საერთო აქვთ, მაგრამ თუ გადავხედავთ მათ შორის ბევრი განსხვავებაა ორგანიზმისთვის სარგებლობის თვალსაზრისით. დავა იმის შესახებ, რომელია უკეთესი ორგანიზმისთვის, საზამთრო თუ ნესვი, არ სრულდება.



image



აღსანიშნავია, რომ საზამთრო შეიცავს ნაკლებ კალორიას, ვიდრე ნესვი. 100 გრამი ნესვი შეიცავს 35 კკალს, ხოლო საზამთრო - 25 კკალს. ამავდროულად, ნესვი შეიცავს მეტ უჯრედისს, რომელიც ორგანიზმს წმენდს, სისხლში ქოლესტერინის დონეს და ნაწლავების მუშაობას არეგულირებს.



ნესვი ბევრ C ვიტამინს შეიცავს. 200 გრამი ნესვის მირთმევა საკმარისია, რომ C ვიტამინის დღიური ნორმა მიიღოთ. C ვიტამინი იმუნიტეტს აძლიერებს, რკინის ათვისებას ხელს უწყობს და კანს კურნავს. საზამთროში გვხვდება ასკორბინის მჟავა, მაგრამ მწვანე კენკრაში სამჯერ ნაკლებია. სამაგიეროდ, მეტი ნახშირწყლებია - 94 პროცენტი 89%-ის წინააღმდეგ.





image



ნესვი ბეტა-კაროტინის, ნიაცინის და ფოლიუმის მჟავის კარგი წყაროა. შეიცავს 5-ჯერ მეტ A ვიტამინს, ვიდრე საზამთრო. თუმცა საზამთროსაც აქვს რაღაც სასარგებლო. საზამთრო შეიცავს ანტიოქსიდანტ ლიკოპინს, რომელიც გულ-სისხლძარღვთა დაავადებების ალბათობას და შფოთვას ამცირებს. ნესვში ბევრი კალიუმია, დღიური ნორმის დაახლოებით 12%. ეს მნიშვნელოვანია გულისთვის, კუნთებისთვის და ნორმალური არტერიული წნევისთვის.



რომელია უკეთესი?



თუ ამ ორი პროდუქტის სასარგებლო ნივთიერებებს შევადარებთ, ნესვი იმარჯვებს. თუმცა დიეტოლოგები გირჩევთ, ორივე პროდუქტის მიღებას - გოგრისებრთა ოჯახის ეს ორი სახეობა ერთმანეთს ავსებს. მართალია, ნესვს და საზამთროს არასწორად მივირთმევთ. ექიმები თვლიან, რომ მათი დღიური ნორმა არ უნდა აღემატებოდეს 200 გრამს.



image



ზომიერების დაცვით უსიამოვნო შედეგებთან გამკლავება არ მოგიწევთ. საზამთროს ძლიერი შარდმდენი ეფექტი აქვს, ხოლო ნესვს დიდი რაოდენობით მიღებისას საფაღარათო ეფექტი აქვს. ასევე არ არის რეკომენდებული ნესვის მირთმევა სხვა საკვებთან ერთად. კუჭში არ ფერმენტირდება, არამედ წვრილ ნაწლავში მუშავდება. თუ ნოყიერად ჭამის შემდეგ ნესვს მიირთმევთ, მასთან ერთად სხვა კერძებიც კუჭში არ გაჩერდება.



ასევე დაგაინტერესებთ:

კიტრი-პომიდვრის სალათა ჯანმრთელობისთვის საშიშია და საქმე ნიტრატებში არ არის

ზეთისხილში აღმოაჩინეს ნივთიერება, რომელიც დაგეხმარებათ წონის დაკლებაში

მეცნიერებმა დაასახელეს 11 ყველაზე მკვებავი პროდუქტი, რომლებიც არსებითად სუფთა ენერგიაა

იცით, რატომ უნდა მიირთვათ ხაჭო ყოველდღე?

ყველი ტოფუ, რომელსაც ამზადებდნენ მიცვალებულთათვის, მაგრამ მთელ მსოფლიოში შეუყვარდათ


0
464
შეფასება არ არის
ავტორი:Yoona
Yoona
Mediator image
464