სიახლეები აქვს რეალური მომავალი წყალბადზე მომუშავე ავტომობილებს? 2022, 25 აპრილი, 11:42
მეცნიერები დიდი ხანია ფიქრობენ წყალბადის საწვავზე, როგორც მომავლის მთავარ ენერგეტიკულ მატარებელზე, როგორც ჩანს, დადგა სწორედ ის მომენტი - წყალბადს შეუძლია გადაარჩინოს სამყარო ენერგეტიკული და ეკოლოგიური კატასტროფისგან.
ავტომწარმოებლებმა უკვე დაიწყეს მანქანების განვითარება წყალბადზე.
დღეს გავაცნობით ერთ-ერთ მათგანს :Toyota MIRAI-ის მანქანის გული არის წყალბადის საწვავის ჰიბრიდული ერთეული, რომელსაც ეწოდება FC stack, დანადგარის მოდელი არის FCA110. წყალბადსა და ჟანგბადს შორის ქიმიური რეაქციის შედეგად წარმოიქმნება ელექტროენერგია. რეაქცია მიმდინარეობს წვის გარეშე. წყალბადის ელექტროდენად გადაქცევის მაქსიმალური ეფექტურობა არის 83%. შედარებისთვის, Toyota-ს 1.3-ლიტრიანი VVT-iE ბენზინის ძრავას, რომელიც შეიქმნა 2014 წლის დასაწყისში, აქვს მაქსიმალური ეფექტურობა 38%, რაც ამჟამად ყველაზე მაღალია მსოფლიოში ავტომობილების შიდა წვის ძრავებს შორის. პრაქტიკაში, ტოიოტას საშუალო ძრავის ეფექტურობა 23% -ია. დანადგარის მაქსიმალური სიმძლავრე 114 კილოვატია. ავტომობილი აღჭურვილია ნიკელ-მეტალის ჰიბრიდის მეორადი ბატარეით, რომლის მაქსიმალური სიმძლავრეა 21 კილოვატია. ბატარეა ინახავს ენერგიას რეგენერაციული დამუხრუჭებისგან. იმ შემთხვევაში, როდესაც მანქანას სჭირდება მაქსიმალური სიმძლავრე, მაგალითად, მკვეთრი აჩქარების დროს, ელექტროძრავას ეხმარება მეორადი ბატარეას ენერგია. ელექტროძრავის მაქსიმალური სიმძლავრეა 113 კილოვატი (154 ცხ.ძ.). ელექტრონული ძაბვა გამომუშავდება საწვავის ელემენტებისგან შემდგარ გამაძლიერებელ გადამყვანში, სადაც მუდმივი დენი გარდაიქმნება ცვლადად, ხოლო ძაბვა იზრდება 650 ვოლტამდე. ელექტროენერგიის კვების ბლოკი შედგება ინვერტორისგან, რომელიც გარდაქმნის მუდმივ დენს ცვლად დენად. ელექტრომომარაგება უზრუნველყოფს სიმძლავრის ზუსტ კონტროლს მართვის სტილიდან გამომდინარე. მანქანის ქვედა ქვეშ არის წყალბადის მარაგის შესანახი 2 ავზი 70 Pa წნევის ქვეშ. ერთი ავზი(ბალონი) განთავსებულია მანქანის წინა ნაწილში, მისი მოცულობა 60.0 ლიტრია, ხოლო მეორე 62.4 ლიტრიანი ტევადობის უკანა მხარეს არის . საერთო ჯამში, ორივე ბალონი იტევს 5 კილოგრამამდე წყალბადს. ერთი დამუხტვა JC08 რეჟიმში (იაპონური საწვავის მოხმარების გაზომვის მეთოდი) 650 კილომეტრზე ჰყოფნის. ორივე ავზის სრულად შევსების დრო არის 3 წუთი. ავტომობილის მაქსიმალური სიჩქარეა 175 კმ/სთ. მანქანა ატმოსფეროში გამოყოფს წყლის ორთქლს. სატესტო ტესტების შედეგად, 4 კილომეტრზე გამონაბოლქვის მოცულობა იყო 240 მილილიტრი წყალი ავტომობილის ფასი 57 ათასი დოლარია. დღეისთვის წყალბადზე მომუშავე Toyota MIRAI -ის 7000 ეგზმეპლარია გაყიდული მთელს მსოფლიოში აქედან თითქმის ნახევარი აშშ-ში გაიყიდა. რაც შეეხება წყალბადზე მომუშავე გასამართ სადგურებს, მაგალითად იაპონაში 80-მდე სადგურია, აშშ-ში, მარტო კალიფორნიაში 2017 წლისთვის 19 სადგური იყო, ხოლო კანადაში 4. რუსეთში ერთადერთი წყლაბადის გასამართი სადგურია. ფოტოზე: ასე გამოიყურება ერთადერთი წყალბადის "კალონკა" რუსეთში
185 3-ს მოსწონს
|