x
image
ნიკოლოზ ხუციშვილი
რა საიდუმლო სადგური ააშენა ბრეჟნევმა მოსკოვში?
image

მოსკოვის სარკინიგზო ინფრასტრუქტურის ეს სპეციალური ობიექტი ნამდვილად აშენდა ლეონიდ ბრეჟნევის დროს, 1974 წელს. სწორედ ამ წელს აშენდა დედაქალაქში სპეციალური საწყობი და ტრანსფერების ცენტრი მაღალჩინოსნების, უცხოეთიდან ჩამოსული პირების მომსახურებისთვის.



ოთხი წლის წინ "როსიისკაია გაზეტას" ჟურნალისტმა იური სნეგირევმა "დახარისხება" აიღო ამ იდუმალი და ჯერ კიდევ დახურული მოსკოვის ტერიტორიიდან. ამის შესახებ სნეგირევმა დაწერა მოხსენება, წარსულის რეტროსპექტივით, საარქივო მონაცემების მითითებით. სნეგირევის მიერ ციტირებული დოკუმენტების მიხედვით, ლავრენტი ბერიას საგონებელში ჩაუდგა მოსკოვში ჩამოსული უცხოური დელეგაციების უსაფრთხოების უზრუნველყოფის საკითხიც. მხოლოდ ბრეჟნევის დროს დაესწრნენ ისინი სპეციალური დეპოს მშენებლობას, რომელიც დღეს ოფიციალურ სახელწოდებას ატარებს "ფედერალური სამგზავრო კომპანიის მოსკოვის ფილიალის ვაგონის განყოფილება". სპეციალური სადგურის შესასვლელები გარშემორტყმულია რკინიგზის ფილიალებით, რომლებიც მიდიან ლენინგრადსკისა და იაროსლავსკის სადგურებიდან - ბრეჟნევსკის სადგური მდებარეობს B პარკში (მოსკოვის რკინიგზის მოსკოვი-ტეხნიჩესკაია-კურსკაია). პლატფორმა, საიდანაც მატარებლები გადიან, ერთია. ტერიტორია შემოღობილია, პერიმეტრის გასწვრივ არის ბეტონის გალავანი მავთულხლართებით. აქ უცხო პირები არ დაიშვებიან.



კიმ ჩენ ირი იქ არ იმყოფებოდა. საინფორმაციო სააგენტო RIA-Novosti იტყობინება, რომ 2001 წლის ივლის-აგვისტოში ჩრდილოეთ კორეის ლიდერი კიმ ჩენ ირი სამჯერ იმყოფებოდა რუსეთში. მისი მატარებელი ჩავიდა იაროსლავსკის რკინიგზის სადგურთან, შემდეგ კი მატარებელი გაყვანილ იქნა ბრეჟნევსკის რკინიგზის სადგურისკენ, სადაც ვაგონები მთავრობის მატარებლის გვერდით იდგნენ, რომელშიც ჩვეულებრივ რუსეთის უმაღლესი წარმომადგენლები რუსეთის რეგიონებში გადიან. კიმ ჯონგ ილს სინამდვილეში არ უნახავს "ბრეჟნევის სადგური"; მან და დელეგაციამ იაროსლავსკის სადგური მალევე დატოვეს.



მათ სადგურამდე სპეციალური გვირაბი არ გაუთხრიათ.


ოფიციალური ინფორმაცია "მთავრობის სადგურზე" არც ისე ბევრია - ცნობილია, რომ ეს არის სტრატეგიულად მნიშვნელოვანი ობიექტი, რომლის შესახებ ნებისმიერი ინფორმაცია კლასიფიცირებულია. ის მდებარეობს კალანჩევსკაიას სადგურის გვერდით, ესაზღვრება იაროსლავსკისა და ლენინგრადსკის რკინიგზის სადგურებს და გარეგნულად არ განსხვავდება სხვა სარკინიგზო დეპოებისგან. საიდუმლო ობიექტი შედგება სადგურის შენობისგან, ბაქნისგან და ორი სარკინიგზო ლიანდაგისგან. ყველაზე ხშირად, ამ საშუალებით სარგებლობდა ბრეჟნევი, საბჭოთა სახელმწიფოს უკანასკნელი მეთაური, მიხეილ გორბაჩოვი, რკინიგზის მიმართულებით საჰაერო მგზავრობას ამჯობინებდა. რკინიგზის გაზეთ "გუდოკს" მოჰყავს მოსკოვის რკინიგზის მოსკოვი-კურსკის ფილიალის პარტიის ორგანიზატორის ლეონიდ ლუგოვსკის მოგონებები, რომელიც ყოველ ჯერზე გაათავისუფლებდა გენერალურ მდივანს ლეონიდ ბრეჟნევს სსრკ-ს გავლით მოსკოვ-კალანჩევსკაიას სადგურიდან. მისი თქმით, ლუგოვსკის არასდროს უნახავს ბრეჟნევის საავტომობილო ბილიკი სადგურამდე ასვლისას. ამიტომ, გაჩნდა ჭორები საიდუმლო მიწისქვეშა გვირაბის შესახებ, რომლის მეშვეობითაც სავარაუდოდ გადაადგილდებოდნენ სამთავრობო მანქანები. სინამდვილეში, "ბრეჟნევის სადგურში" საიდუმლო შესასვლელი არ იყო - სახელმწიფოს უსაფრთხოების სამსახურის მეთაურმა უბრალოდ გაწმინდა სამთავრობო მოტოციკლის გადაადგილების არეალიზებული პირებისგან, რამაც საბოლოოდ შექმნა მაღალი დელეგაციის მოულოდნელი გამოჩენის ილუზია რკინიგზის სადგურთან. 1994 წელს კრასნაია ზვეზდამ გამოაქვეყნა სტატია სათაურით "სადგური ბრეჟნევისთვის", სადაც ნათქვამია, რომ ამ დაწესებულებას იმ პერიოდში ჯერ კიდევ საკმაოდ იშვიათად იყენებდნენ დანიშნულებისამებრ. სტატიის ავტორი, მოსკოვის რკინიგზის კვანძის ისტორიკოსი იულიან ტოლსტოვი წერდა, რომ 1991 წლის აგვისტოს გადატრიალების შემდეგ ბრეჟნევის სადგური ავარიულ მდგომარეობაში იყო. მხოლოდ წლების შემდეგ განახლდა მისი დაფინანსება, მაგრამ ასევე არასაკმარისი იყო მთავრობის სათანადო მდგომარეობაში შენარჩუნება. 90-იან წლებში ეს ელიტური მანქანები ჩამოყალიბდა ორ მატარებლად - "President Express" და "Rus", რომლებიც ტურისტებს ატარებდნენ საქალაქთაშორისო და შიდა მარშრუტებზე. 90-იანი წლების შუა პერიოდში რუსეთის მთავრობის წევრები და სახელმწიფო მაღალჩინოსნები იშვიათად იყენებდნენ ბრეჟნევის სადგურის მომსახურებას (როგორც იულიან ტოლსტოი წერდა, არა უმეტეს კვარტალში ერთხელ) - ასეთ შემთხვევებში, სამთავრობო ვაგონებს დაერთო ჩვეულებრივი რეგულარული მოგზაურობისთვის განკუთვნილი ვაგონები. რკინიგზის მუშაკთა ხსოვნისთვის, 1989 წელს, როდესაც სომხეთში მიწისძვრა მოხდა, ამ სადგურზე აღიჭურვა "სრულფასოვანი" სპეციალური მატარებელი, რომელშიც თითოეული მანქანა "მიზანში იყო", დანიშნულ იქნა ლენინაკანისკენ. ამის შემდეგ, სახელმწიფოს ლიდერებმა დაიწყეს მკაფიო უპირატესობის მინიჭება ავიამგზავრებზე.

0
67
3-ს მოსწონს
ავტორი:ნიკოლოზ ხუციშვილი
ნიკოლოზ ხუციშვილი
67
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0