ხშირად გესმით ფრაზა: "ცხოვრებაში ყველაფერი ისე არ არის, როგორც ფილმებში". და ეს ეხება არა მხოლოდ სამოქმედო ფილმებს და სასიყვარულო ისტორიებს, არამედ ბევრ სხვა რამესაც. მაგალითად, ავიაცია. არსებობს უამრავი მითი, მცდარი წარმოდგენები და ცრურწმენები, რომლებიც გამოიგონეს, დააწესეს ან განმტკიცდნენ ადამიანების გონებაში სწორედ ფილმების გამო. სინამდვილეში, თვითმფრინავებში ყველაფერი სრულიად განსხვავებულია.
დამალული გადასასვლელი მგზავრის სავარძლების ქვეშ
არსებობს მითი იმის შესახებ, რომ თვითმფრინავები (რატომღაც) შეიცავს საიდუმლო გადასასვლელების ლაბირინთს. ეს მითი ფილმმა „ფრენის ილუზია“ შექმნა. სინამდვილეში, მსგავსი არაფერია. თვითმფრინავში აბსოლუტურად ყველა სივრცე უჭირავს საჭირო ნივთებს.
ყველაფერი დასრულებულია, თუ ძრავა დაზიანდა
ასევე გავრცელებულია მითი იმის შესახებ, რომ ძრავის უკმარისობა აუცილებლად იწვევს თვითმფრინავის ავარიას. სინამდვილეში, ეს სიმართლეს არ შეესაბამება. ისტორიამ ბევრი მაგალითი იცის, როდესაც მცირე ძრავიანი თვითმფრინავი წარმატებით დაეშვა სამუშაო ძრავის გარეშე. რაც შეეხება სამგზავრო ავიახაზებს, მოდელების უმეტესობას შეეძლება დაშვება თუნდაც ერთი მომუშავე ძრავით.
ტურბულენტობა გადაუდებელი შემთხვევაა
კიდევ ერთი მითი, რომელიც წარმოიქმნება ფილმების მიერ არის რყევა, ბორტზე ელექტროენერგიის გათიშვა და ტურბულენტობის დროს მგზავრების თავზე სასუნთქი ნიღბების სავალდებულო სროლა. სინამდვილეში, ტურბულენტობა სრულიად ნორმალური მოვლენაა. პლანეტის ატმოსფერო არ არის გლუვი და მშვიდი.
ფიუზელაჟის ხვრელი ყველას ამოიყვანს.
ძალიან პოპულარული კინემატოგრაფიული მითი ისაა, რომ თუ თვითმფრინავის ფიუზელაჟში, ანუ კორპუსში ხვრელი გაჩნდება, სალონში ყველა “გაიწოვება" წნევის სხვაობის გამო. სინამდვილეში, ეს სიმართლეს არ შეესაბამება. თუ თვითმფრინავი ერთდროულად რამდენიმე ნაწილად არ დაიშლება სტრუქტურის სიმტკიცის დარღვევის გამო, მაშინ სალონსა და გარემოს შორის წნევა გათანაბრდება რამდენიმე წამში. სალონი იქნება ძალიან ხმაურიანი და უსიამოვნო, მაგრამ ჰაერი (ახლა იგივე წნევის გამო) შეწყვეტს გამოსვლას.
კარები იხსნება ხელის ოდნავი მოძრაობით
ფაქტობრივად, ეს სულაც არ არის მითი. შესაძლებელია თვითმფრინავის კარის გაღება დიდ სიმაღლეზე. თუ კარს დააწვებით ძალით, რომელიც მასად გადაქცევისას იქნება დაახლოებით 10 ათასი კგ. ნაკლებად სავარაუდოა, რომ თვითმფრინავის მგზავრმა შეძლოს ასეთი დატვირთვა კარზე.
საწვავის ავზი არის ბომბი
საავიაციო საწვავი იწარმოება ისე, რომ შეინარჩუნოს ცეცხლგამძლე თვისებები რაც შეიძლება დიდხანს. შეგიძლიათ უსაფრთხოდ ჩაყაროთ ცხელი ასანთი საავიაციო ნავთის ავზში და არაფერი მოხდება. შერწყმული საწვავის ჩანჩქერი ჩააქრობს ანთებულ ლამპარს. ნამდვილად შეუძლებელია თვითმფრინავის საწვავის ავზი აფეთქდეს ხანძრის გამო, როგორც ფილმებშია.
ელვა დაეცემა თვითმფრინავს
ყოველ ავიახაზს წელიწადში ერთხელ მაინც ეცემა ელვა. სტატისტიკის მიხედვით, ფრენის დროს ყოველდღიურად სულ მცირე 50 თვითმფრინავს ელვა ურტყამს. ბოლოს თვითმფრინავი ჩამოვარდა ელვის დარტყმის გამო 1962 წელს. ამავდროულად, PanAm-მა შექმნა ტექნოლოგია, რომელიც იცავს ყველა თვითმფრინავის სისტემას ამ ბუნებრივი ფენომენით გამოწვეული გადატვირთვისაგან.
თვითმფრინავის ტუალეტები ირეცხება ფრენის დროს.
უბრალოდ გახსოვდეთ, რომ თვითმფრინავის ტუალეტი ძალიან განსხვავებულად მუშაობს, ვიდრე ძველი მატარებლის ტუალეტი. ფრენის დროს ტუალეტის ნარჩენებს არავინ რეცხავს. ტექნიკური თვალსაზრისით ეს უბრალოდ შეუძლებელია. ასე რომ, თუ ორგანული ნარჩენები ჩნდება ახლად გარეცხილ მანქანაზე, ეს დიდი ალბათობით ჩიტების ნამუშევარია.
ფრენა ავტოპილოტის გარეშე შეუძლებელია
იყო ძალიან სასაცილო მომენტი ფილმში „წნევა“. იქ ავტოპილოტის წარუმატებლობამ გამოიწვია თვითმფრინავზე კონტროლის დაკარგვა. პირველი, ავტოპილოტი კომერციულ თვითმფრინავებში არის დუბლირებული (სამჯერ!) სისტემა, რომელიც დაინსტალირებულია სამ სხვადასხვა კომპიუტერზე. მეორეც, ავიაკომპანიის პილოტები ჯერ კიდევ დაქირავებულნი არიან თვითმფრინავის სამართავად და არა მხოლოდ საჩვენებლად დასაჯდომად.