x
image
მაკა ნიკვაშვილი
Mediator image
რატომ ატარებენ მუსლიმი ქალები ამდენ ოქროს? მიზეზი მართლაც გაგაოგნებთ!

image


ამ თავისებურებას სრულიად გასაგები ახსნა აქვს, რომელიც ისტორიისა და კულტურის თავისებურებებზეა დაფუძნებლი. ალბათ, ბევრი მიაქცევდა ყურადღებას აღმოსავლელი ქალბატონების ოქროსა და მისგან დამზადებული სამკაულებისადმი განსაკუთრებულ სიყვარულს, თუმცა დღესდღეობით ძვირფასი ლოთონის მიმართ ასეთი მკვეთრად გამოხატული დამოკიდებულება უკვე აღარ იგრძნობა.


image


ბეჭდები, სამაჯურები, დიადემები, საყურეები, ძეწკვები, ყელსაბამები, სამოსის ელემენტებიც კი, როგორიცაა მაგალითად ქამარი ან ბალთები, ისინიც კი შესაძლოა ოქროსი იყოს. საიდან ოქროსადმი ასეთი გადამეტებული სიყვარული? რატომ არიან აღმოსავლელი ლამაზმანები ასე დახარბებულები ამ ყვითელ მეტალზე? დღევანდელ სტატიაში სწორედ მათ ამ უცნაურ "გატაცებაზე" მოგიყვებით.


image


სინამდვილეში პასუხი საკმაოდ მარტივია და ის სულაც არ უკავშირდება სიხარბეს, თუმცა ზოგიერთ შემთხვევაში, რა თქმა უნდა, არც ის არის გამორიცხული. საქმე იმაშია, რომ მუსლიმური კანონების მიხედვით, განქორწინებად არ ითვლება, როცა მაგალითად განაცხადი განქორწინებაზე შეგაქვთ.


image


საკმარისია ქმარმა სამჯერ წარმოთქვას: "მე შენ გშორდები", რომ ქორწინება ლოგიკურ დასასრულამდე მივიდეს. ამასთან, მას შეუძლია თქვას ეს სიტყვები ზედიზედ სამჯერ დროის ერთ მომენტში ან თუნდაც რამდენიმე წლის განმავლობაში, მაგრამ განქორწინება ანულირებულად სწორედ მესამედ წარმოთქმული ფრაზის შემდეგ იქნება.


image


ამ შემთხვევაში კი ქალს შეუძლია თან მხოლოდ ის წაიღოს, რაც იმ მომენტში უკეთია, შესაბამისად, დიდი რაოდენობით ოქროს სამკაულები არა მხოლოდ სტატუსის სიმბოლოს და მეუღლის სიმდიდრის საზომს წარმოადგენს, არამედ ერთგვარ დეპოზიტსაც, რომელიც ქალს განქორწინების შემთხვევაში თავს გაატანინებს.




image


კიდევ ერთი საყურადღებო დეტალი ამჯერად, ჰარემთან დაკავშირებით, თუ კაცს 1-ზე მეტი ცოლი ჰყავს და ის საჩუქარს ერთ ცოლს უკეთებს, ვალდებულია თანაბარფასიანი საჩუქარი ასევე მეორესაც გაუკეთოს, ვინაიდან ასეთია კანონია. ამბობენ, რომ ახლა ეს ადათ-წესები მსოფლიოს მხოლოდ ზოგიერთ რეგიონში მოქმედებს, თუმცა სეკულარიზმი რელიგიურ ცხოვრებაში მაინც აღწევს და საფუძვლიანად ცვლის მას.











0
236
შეფასება არ არის
ავტორი:მაკა ნიკვაშვილი
მაკა ნიკვაშვილი
Mediator image
236