x
image
თუთიკო ბერძენა
რა განსხვავებაა რეკლამასა და პროპაგანდას შორის?
ზოგჯერ რეკლამა და პროპაგანდა გამოიყენება როგორც სინონიმები, სინამდვილეში ისინი განსხვავდებიან ერთმანეთისგან. მათი დიფერენცირება საჭიროა განსაკუთრებით იმ კონტექსტში, რომელშიც აუცილებელია ზუსტი ან სპეციფიკური ენის ფლობა.


რეკლამასა და პროპაგანდას შორის საერთო ისაა, რომ ისინი ცდილობენ წარადგინონ, ხელი შეუწყონ და გაავრცელონ ესა თუ ის მესიჯი, რომელშიც დამაჯერებლად უნდა დაარწმუნონ ხალხი, მოახდინონ რეაქცია ან შეცვალონ ადამიანების ქცევა. ამასთან, რეკლამა და პროპაგანდა განსხვავდება მიზნით, რომლითაც თითოეული ცდილობს საზოგადოებას აცნობებს თავისი სასურველი შეტყობინება.


რა არის რეკლამა?


რეკლამა ( reclamo ლათ. - „წამოვიყვირებ“) - ინფორმაცია გავრცელებული ნებისმიერი მეთოდით, ნებისმიერი ფორმით და ხერხით, მიმართული საზოგადოების ფართო მასებისთვის, რეკლამირების ობიექტის მიმართ მათი ყურადღების მიპყრობის და/ან ინტერესის გაღვივების მიზნით.



Times Square ნიუ – იორკში, აჩვენებს დიდი რაოდენობით რეკლამას.
image

რეკლამა არის კომერციული მიზნებისათვის, ცდილობს ხელი შეუწყოს პროდუქტებსა და მომსახურებებს მიიზიდონ პოტენციური მომხმარებლები და შეიძინონ, რასაც გარკვეული ბრენდი ყიდის ან სთავაზობს.


იგი იყენებს სხვადასხვა მეთოდებსა და არხებს რეკლამების გასავრცელებლად. ცდილობს შექმნას თვალშისაცემი რეკლამები საზოგადოებაზე შთაბეჭდილების მოსახდენად და სხვა სარეკლამო სტრატეგიებთან ერთად იყენებს როგორც ციფრულ, ისე ტრადიციულ მედიას.


როგორ გამოიყურებოდა პირველიო ქართული რეკლამა:image
თომას ჯეფერსონი ამბობდა, რეკლამის ხელოვნება სწორედ­ ის არის, ადამიანს ფული იმაში დაახარჯვინოს, რაც შეიძლება დიდად არ სჭირდებოდესო. და ასეა მას შემდეგ. ჩვენს ქვეყანაში რეკლამა XIX საუკუნის 20-იანი წლებიდან იდგამს ფეხს და ბიზნესის ჩამოყალიბებაში უდიდეს­ როლს ასრულებს. ამ ინდუსტრიის ხიბლი­ და ძალა დღესაც შთაბეჭდილებას ახდენს - თითოეულ მათგანში­ ეპოქის რიტმი და მაჯისცემაა ასახული.


რა არის პროპაგანდა?


ბრიტანეთში Brexit– ის სასარგებლოდ და მის წინააღმდეგ განხორციელებული კამპანიები ემყარებოდა პოლიტიკური პროპაგანდის გამოყენებას.

imageპროპაგანდა (propaganda, გავრცელების ქვემდებარე) — ფაქტების, არგუმენტებისა და სხვა ცნობათა სისტემატური გავრცელება. ემსახურება საზოგადო აზრის ჩამოყალიბებას. პროპაგანდისა ხშირად გამოიყენება როგორც რეალური, ასევე განგებ ცრუ ფაქტები.

image

პროპაგანდა არ არის კომერციული მიზნებისათვის. მისი გზავნილის მიზანია ფუნდამენტურად ხელი შეუწყოს იდეოლოგიურ, პოლიტიკურ, დოქტრინალურ, რელიგიურ, საგანმანათლებლო ინფორმაციის გავრცელებას, რომლებიც გავლენას ახდენენ საზოგადოებაზე და შეცვლიან მათ ქცევას ან აზრს გარკვეულ თემასთან. საკითხთან მიმართებით. მისი რეალური მიზანი არის მიმდევრების მოზიდვა საქმის, დოქტრინის, რწმენისა თუ მოსაზრებისათვის.

პროპაგანდას შეუძლია შეეხოს, მაგალითად, სექსუალურ განათლებას, გარემოს დაცვას, ნარკოტიკების, ალკოჰოლის ან თამბაქოს მოხმარებას. პროპაგანდისტს შეუძლია ისაუბროს რასობრივი, ეთნიკური ან სექსუალური დისკრიმინაციის თემაზე. პოლიტიკურ საკითხებზე.


1
16
5-ს მოსწონს
ავტორი:თუთიკო ბერძენა
თუთიკო ბერძენა
16
  
სინამდვილეში,რეკლამის და პროპაგანდის მთავარი მიზანი არის ფინანსური. რეკლამა გასაგებია,მარკეტინგის და გაყიდვების მეთოდია,ხოლო პროპაგანდა უფრო კარგი გზა დიდი ფულის მოსაზიდად. არ ვიცი,რა და როგორ ხდებოდა ასი ან მეტი წლის წინ,თუმცა ამ სამყაროში ნებისმიერი რაღაცის კეთების ამოსავალი არის ფინანსური. ნებისმიერ თემის პროპაგანდა ემსახურება დიდი ფულის მოზიდვას. მეამიტობა არის იმაზე ფიქრი,თითქოს ვიღაც მართლა დარდობს მეორე ადამიანის ჯამრთელობაზე და ამიტომ ხარჯავენ ფულს პროპაგანდაში. აუცილებელი არ არის კონკრეტულ ვალუტაში იყოს გამოხატული სარგებელი,არაფულისმიერი სარგებელიც არსებობს,თან უფრო მეტი. ავიღოთ,პროპაგანდა იმაზე,თუ რა კარგია ევროკავშირში და ა.შ. რას ემსახურება ეს,საქართველოს გადარჩენას სამომავლო პერსპექტივაში? კი და არა,უმრავლესობას კარგი ცხოვრების იმედი აქვს და გადარჩენის ამბავიც რო იყოს,რა ეს სარგებელი არ არის? თუ პოლიცია კარგად მუშაობს და ადამიანებს იცავს,ეს არის სარგებელი და თუ დაფიქრდები ფულშიც გადაიყვან. ვიღაც თავს რო ვერ გაგიტეხავს,რა ეს ფინანსების ეკონომია არ არის? ამიტომ პროპაგანდის და რეკლამის მუღამი არის სარგებელი და ბევრი ფული.
0 1 1