საზოგადოებრივი ძველი ეგვიპტური ქანდაკებების საიდუმლოებები - ვისი ხელი ურევია ეგვიპტის მოულოდნელ და მოკლევადიან აყვავებაში 2022, 3 დეკემბერი, 1:43 აუცილებელი მაღალი სიზუსტის აღჭურვილობის არარსებობა, რომლითაც შეიძლებოდა მრავალი ძველი ეგვიპტური არტეფაქტის შექმნა, ისევე როგორც მისი წარმოებისთვის სამრეწველო ინფრასტრუქტურის კვალის არარსებობა თვით ეგვიპტეში და მის ფარგლებს გარეთ, მიუთითებს იმაზე, რომ მაღალი ტექნოლოგია შემოვიდა "გარედან". და აქ ცუდი არ იქნება გავიხსენოთ მითოლოგიური ამბავი სხვადასხვა ხალხში გავრცელებული "ზეცის შვილების" შესახებ, რომლებიც დედამიწაზე გარკვეული ჰუმანიტარული მისიის შესრულების შემდეგ "თავიანთ ვარსკვლავს" უბრუნდებიან.
III ათასწლეულის მიჯნაზე ძვ.წ. ე. ეგვიპტეში, თითქმის ნულიდან, უცებ მოხდა აუხსნელი ტექნოლოგიური გარღვევა. თითქოს ჯადოსნურად, ეგვიპტელებმა უმოკლეს დროში ააშენეს პირამიდები და გამოავლინეს უპრეცედენტო უნარი მძიმე მასალების - გრანიტის, დიორიტის, ობსიდიანის, კვარცის დამუშავებაში... ყველა ეს სასწაული მოხდა რკინის ჩარხების და სხვა ტექნიკური იარაღების გამოჩენამდე. შემდგომში ძველი ეგვიპტელების უნიკალური უნარები ისევე სწრაფად და აუხსნელად ქრება ...
ფარაონ სენუსრეტ III-ის სამი გრანიტის ქანდაკება. Ბრიტანული მუზეუმი. ლონდონი უცნაური სამეზობლო ავიღოთ, მაგალითად, ეგვიპტური სარკოფაგების ამბავი. ისინი იყოფა ორ ჯგუფად, რომლებიც საოცრად განსხვავდებიან შესრულების ხარისხით. ერთი მხრივ, უყურადღებოდ დამზადებული ყუთები, რომლებშიც ჭარბობს არათანაბარი ზედაპირები. მეორე მხრივ, გაუგებარი დანიშნულების მრავალტონიანი გრანიტისა და კვარციტის ჭურჭელი, გაპრიალებული წარმოუდგენელი ოსტატობით. ხშირად ამ სარკოფაგების დამუშავების ხარისხი თანამედროვე მანქანების ტექნოლოგიებზე მაღალია. სხვადასხვა ხარისხის დამუშავების სარკოფაგი არანაკლებ იდუმალია ძველი ეგვიპტური ქანდაკებები, შექმნილი მძიმე მასალისგან. ეგვიპტის მუზეუმში ყველას შეუძლია იხილოს შავი დიორიტის ნაწილისგან გამოკვეთილი ქანდაკება. ქანდაკების ზედაპირი სარკესავითაა გაპრიალებული. მკვლევარები ვარაუდობენ, რომ ის მიეკუთვნება მეოთხე დინასტიის პერიოდს (ძვ. წ. 2639-2506 წწ.) და გამოსახულია ფარაონ ხაფრე, რომელსაც მიეწერება გიზას სამი უდიდესი პირამიდიდან ერთ-ერთის აგება. მაგრამ იმ პერიოდში ეგვიპტელი ხელოსნები იყენებდნენ მხოლოდ ქვის და სპილენძის იარაღებს. ასეთი ხელსაწყოებით რბილი კირქვის დამუშავება მაინც შეიძლება, მაგრამ დიორიტი, რომელიც ერთ-ერთი უმძიმესი კლდეა, შეუძლებელია. ხაფრეს დიორიტის ქანდაკება. ეგვიპტის მუზეუმი მემნონის კოლოსები, რომლებიც მდებარეობს ნილოსის დასავლეთ სანაპიროზე, ლუქსორის მოპირდაპირედ, არა მხოლოდ მძიმე კვარციტისგანაა დამზადებული, მათი სიმაღლე 18 მეტრს აღწევს, თითოეული ქანდაკება კი 750 ტონას იწონის. გარდა ამისა, ისინი ეყრდნობიან კვარციტის კვარცხლბეკზე 500 ტონას! ცხადია, ასეთ დატვირთვას ვერცერთი სატრანსპორტო საშუალება ვერ გაუძლებდა. მიუხედავად იმისა, რომ ქანდაკებები ძლიერ დაზიანებულია, გადარჩენილი ბრტყელი ზედაპირების შესანიშნავი შესრულება მიუთითებს მარალი ტექნოლოგიის გამოყენებას. მემნონის კოლოსები უნიკალური სკულპტურული კომპოზიციაა ძველი ეგვიპტის დროიდან. მაგრამ კოლოსების სიდიადეც კი ფერმკრთალდება რამზეს II-ის მემორიალური ტაძრის, რამსეუმის ეზოში დასვენებული გიგანტური ქანდაკების ფრაგმენტებთან შედარებით. ვარდისფერი გრანიტის ერთი ნაწილისგან დამზადებული სკულპტურა 19 მეტრ სიმაღლეს აღწევდა და დაახლოებით 1000 ტონას იწონიდა! კვარცხლბეკის წონა, რომელზეც ოდესღაც ქანდაკება იდგა, იყო დაახლოებით 750 ტონა. ქანდაკების ამაზრზენი ზომები და შესრულების უმაღლესი ხარისხი აბსოლუტურად არ ჯდება ჩვენთვის ცნობილი ახალი სამეფოს პერიოდის ეგვიპტის (ძვ. წ. 1550-1070 წწ.) ტექნოლოგიურ შესაძლებლობებში, რომლითაც თანამედროვე მეცნიერება ათარიღებს ქანდაკებას. მაგრამ თავად რამსეუმი საკმაოდ შეესაბამება იმდროინდელ ტექნიკურ დონეს: ქანდაკებები და ტაძრების შენობები შექმნილია ძირითადად რბილი კირქვისგან და არ ბრწყინავს სამშენებლო ხელოვნებით. იგივე სურათს იხილავთ მემნონის კოლოსებთან, რომელთა ასაკი განისაზღვრება მათ უკან მდებარე სამგლოვიარო ტაძრის ნაშთებით. როგორც რამსეუმის შემთხვევაში, ამ შენობის ხარისხი, რბილად რომ ვთქვათ, არ ბრწყინავს მაღალი ტექნოლოგიით - გამოუწველი აგური და უხეშად მორგებული კირქვა, სულ ესაა. ასეთი შეუთავსებელი რამ მხოლოდ იმით შეიძლება აიხსნას, რომ ფარაონებმა უბრალოდ მიამაგრეს თავიანთი ტაძრის კომპლექსები სხვა, ბევრად უფრო უძველესი და მაღალგანვითარებული ცივილიზაციის ძეგლებს. ფარაონ სენუსრეტ III-ის ქანდაკების თავი. ობსიდიანი. XII დინასტია. მე-19 საუკუნე ძვ.წ ე. სობრ. გულბენკიანი. ქანდაკება თვალები კიდევ ერთი საიდუმლო დაკავშირებულია ძველ ეგვიპტურ ქანდაკებებთან. საუბარია კლდის ბროლის ნაჭრებისგან დამზადებულ თვალებზე, რომლებიც, როგორც წესი, კირქვაში იყო ჩასმული. თვალების ხარისხი ძალიან მაღალია ფარაონ ჰორუსის ხის ქანდაკების თვალები, ცოცხალი ადამიანის თვალების მსგავსად, განათების კუთხიდან გამომდინარე გამოიყურება ცისფერი ან ნაცრისფერი და ბადურის კაპილარული სტრუქტურის იმიტაციაც კია! ბერკლის უნივერსიტეტის პროფესორ ჯეი ენოხის მიერ ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა ამ მოდელების გასაოცარი სიახლოვე რეალური თვალის ფორმასთან და ოპტიკურ თვისებებთან. ამერიკელი მკვლევარი თვლის, რომ ეგვიპტემ მიაღწია თავის უდიდეს განვითარებას ლინზების დამუშავებაში ჩვენს წელთაღრიცხვამდე 2500 წელს. ე. ამის შემდეგ, ასეთი მშვენიერი ტექნოლოგია რატომღაც წყვეტს გამოყენებას და შემდგომში მთლიანად დავიწყებულია. ერთადერთი გონივრული ახსნა ის არის, რომ ეგვიპტელებმა სადღაც ისესხეს კვარცის ბლანკები თვალის მოდელებისთვის და როცა რეზერვები ამოიწურა, „ტექნოლოგია“ შეწყდა. ეს ნახევარხუმრობით. როგორ გამოიყურებიან ღმერთები? ძველი ბერძენი ისტორიკოსი დიოდორუს სიკულუსი ეგვიპტელი მღვდლების სიტყვებიდან წერდა, რომ მოკვდავები ეგვიპტეს მართავდნენ 5 ათასწლეულზე ნაკლები ხნის განმავლობაში. ადამიანთა სამეფოს წინ უძღოდა ღმერთებისა და გმირების მმართველობა, რომლებიც მართავდნენ წარმოუდგენელი 18000 წლის განმავლობაში. ძველი ეგვიპტელი მღვდელი და ისტორიკოსი მანეთო ასევე იწყებს ეგვიპტის მმართველთა სიას ღმერთებისა და ნახევარღმერთების დინასტიით. თუ შევადარებთ ანტიკური ავტორების განცხადებებს და იმ ფაქტებს, რაც ამჟამად გვაქვს, გამოდის, რომ არანაირი ტექნოლოგიური გარღვევა არ ყოფილა. ჯერ კიდევ ძვ.წ III ათასწლეულიდან ე. ეგვიპტეში დაიწყო პირველი ღვთაებრივი დინასტიების არტეფაქტები. შესაძლებელია, რომ ფარაონები მიზანმიმართულად ეძებდნენ, ცდილობდნენ დაეუფლებინათ და ერთდროულად მიეთვისებინათ ამ მემკვიდრეობის შემორჩენილი ფრაგმენტები. ფარაონ-რეფორმატორის ახენატენის ქალიშვილების სკულპტურულ გამოსახულებებს შეუძლიათ მოგვიყვეს უძველესი შედევრების ორიგინალური შემქმნელების გარეგნობის შესახებ. პირველი, რაც თვალში მოგხვდებათ, თავის ქალას არაბუნებრივად წაგრძელებული ფორმაა, რაც, სხვათა შორის, ამარნის პერიოდის სხვა ნამუშევრებსაც ახასიათებს. ამ ფენომენმა წარმოშვა ჰიპოთეზა ფარაონის ოჯახის თანდაყოლილი დაავადების შესახებ. თუმცა, არ არის ნახსენები მმართველის ოჯახში რაიმე ფსიქიკური გადახრები, რამაც აუცილებლად უნდა გამოიწვიოს ასეთი დაავადება. თუ ფარაონები მართლაც ღმერთების შთამომავლები იყვნენ, შესაძლებელია, დროდადრო მათ შეეძლოთ "ღვთაებრივი" გენების გამოვლენა. ღმერთების ამ ანატომიურ თავისებურებას ხომ არ უკავშირდება სხვადასხვა ხალხში გავრცელებული თავის დეფორმირების ჩვეულება? ძველი ეგვიპტური სკულპტურული კანონის კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი და იდუმალი დეტალი სახის პროპორციების აბსოლუტური სიმეტრიაა. მოგეხსენებათ, ბუნებაში არ არსებობს სიმეტრიული ობიექტები. ეს წესი ასევე ეხება ადამიანის სხეულს. უფრო მეტიც, ექსპერიმენტებმა აჩვენა, რომ ერთი და იგივე სახის მკაცრად სიმეტრიული ნახევრებისგან შედგენილი ფოტოები ადამიანში ინსტინქტურ უარყოფას იწვევს. რაღაც არაბუნებრივი და უცხო ადამიანური ბუნებაა მათში. მაგრამ, ალბათ, სამყაროში, საიდანაც ღმერთები მოვიდნენ, სხვა ბუნებრივი პირობები მეფობდა, რის წყალობითაც "ანომალია" ნორმად იქცა? როგორც არ უნდა იყოს, გულდასმით უნდა მოვუსმინოთ პლუტარქეს სიტყვებს: „ არა ის, ვინც უარყოფს ღმერთების არსებობას, ვარდება უფრო დიდ გმობაში, არამედ ის, ვინც აღიარებს მათ“. იმოგზაურეთ ეგვიპტეში იმისთვის, რომ მიხვდეთ, რაღაც სხვა რამ ხდება ჩვენს თავს და არა ის, რაც ხდება.... 449 1-ს მოსწონს
|