x
image
ნიკოლოზ ხუციშვილი
რა თანხა მიიღო გორბაჩოვმა პიცის რეკლამისთვის 1997 წელს
image

სსრკ-ს დაშლა არის ეპოქალური მოვლენა, რომელმაც მკვეთრად შეცვალა ვითარება მსოფლიოში და გამოეხმაურა მსოფლიო პოლიტიკურ პროცესებს მომდევნო ათწლეულების განმავლობაში. მიხეილ გორბაჩოვი უდავოდ რჩება ამ ისტორიულ პერიოდთან ასოცირებულ ერთ-ერთ ადამიანად. ვიღაც მას მოღალატეს უწოდებს და ადანაშაულებს კატასტროფულ შედეგებში, ვიღაც თვლის პოლიტიკოსად, რომელმაც გაათავისუფლა სამყარო ბირთვული საფრთხისგან და თავისუფლება მისცა საბჭოთა კავშირის ხალხებს.


მაგრამ მიხაილ სერგეევიჩს ასევე ახსოვდათ, როგორც ერთ-ერთი იმ რამდენიმე პოლიტიკური ლიდერიდან, რომელიც დათანხმდა რეკლამებში გამოსვლას. მან მოახერხა გამოჩენილიყო ისეთი დიდი ფირმების რეკლამებში, როგორიცაა ავსტრიის ეროვნული რკინიგზა და Louis Vuitton, მაგრამ მისი დებიუტი ამ სფეროში იყო Pizza Hut-ის რეკლამა 1997 წელს.


ვიდეოს სიუჟეტი მარტივია. ბავშვთან ერთად მოსკოვში სეირნობისას გორბაჩოვი შედის უკვე აღნიშნული კომპანიის პიცერიაში, სადაც პიცას შეუკვეთავს. ამ დროს მეზობელ მაგიდასთან ზის პიროვნება, რომელიც ენერგიულად განიხილავს პერესტროიკის შედეგებს. ვიღაც დადებით არგუმენტებს ასახელებს, ვიღაც უარყოფითს, მაგრამ ბოლოს ერთ-ერთი მონაწილე ამბობს, რომ გორბაჩოვის წყალობით შეუძლია იქ იჯდეს და პიცა მიირთვას.



ეს რეკლამა დაემსგავსა ანთებულ ჯოხს, რომელიც ჩადეს ჭიანჭველების გროვაში. სიღარიბის ზღვარს ქვემოთ ჩავარდნილი, პოსტსაბჭოთა სივრცის მოსახლეობის უმრავლესობა აღშფოთებით უყურებდა ადამიანს, რომელსაც ისინი დამნაშავედ თვლიდნენ თავიანთ სავალალო ყოფაში, ზის და ჭამს პიცას და ფულსაც კი იღებს ამაში.


თავად გორბაჩოვმა არ გაამჟღავნა გადასახადის ზომა და აღნიშნა, რომ ნებისმიერ შემთხვევაში ფული მის ჯიბეში კი არ შევიდა, არამედ მის მიერ ორგანიზებული ფონდის ბიუჯეტში. იმავდროულად, მოგვიანებით ცნობილი გახდა, რომ რეკლამის მთლიანი ბიუჯეტი იყო ერთი მილიონი დოლარი და გორბაჩოვმა პირადად მიიღო 150 000 დოლარი ამ გადაღებისთვის. ამ რეკლამის გადაღების შემდეგ სსრკ-ს პირველმა და ერთადერთმა პრეზიდენტმა კიდევ ორ სარეკლამო კამპანიაში მიიღო მონაწილეობა. 2000 წელს ის გამოჩნდა ავსტრიის ეროვნული რკინიგზის რეკლამაში. 2007 წელს კი მან ითამაშა Louis Vuitton-ის ჩანთების რეკლამაში.


უფრო ფართოდ რომ შევხედოთ, გორბაჩოვის „პიცის რეკლამა“, რომელიც ადამიანთა უმრავლესობისთვის სიმბოლოა საბჭოთა კავშირის დაშლისა და ქვეყანაში უცხოური კაპიტალის შეღწევას, დასავლეთში დიდი მოწონება დაიმსახურა. გორბაჩოვი გამოირჩეოდა დიდი რაოდენობით ჯილდოებით სხვადასხვა ქვეყნებიდან და ნობელის მშვიდობის პრემია გერმანიის გაერთიანებისთვის, რომელიც მან 1990 წელს მიიღო, ყველაზე პრესტიჟული გახდა. ის ამჟამად გერმანიაში ცხოვრობს, პერიოდულად ჩამოდის რუსეთში სამედიცინო პროცედურებისთვის.

0
214
3-ს მოსწონს
ავტორი:ნიკოლოზ ხუციშვილი
ნიკოლოზ ხუციშვილი
214