x
image
თუთიკო ბერძენა
Mediator image
„კომუნიკაციის გენიოსი“: 23 უნარი, რაც ხელს შეუწყობს თქვენს წარმატებულ ურთიერთობებს
image

ადამიანისთვის, ვისაც გუნდში ეფექტური მუშაობა სურს, კომუნიკაციის უნარები უბრალოდ შეუცვლელია. იგი მოიცავს არა მხოლოდ პიროვნულად პროდუქტიული კომუნიკაციის შესაძლებლობას, არამედ ელექტრონული ფოსტით, ტელეფონით, სოციალური მედიით საუბრებისა და სხეულის ენის სწორად გამოყენებას. თქვენი კარიერის დასაჩქარებლად, უნდა გაითვალისწინოთ მრავალი ფაქტორი, რომელიც დაკავშირებულია კომუნიკაციასთან სამსახურში.
ცნობილი სოხიოლოგი და ფსიქოლოგიო ირვინ გოფმანი ამბობს" ცხოვრება თამაშია", იმარჯვებს ის, ვინც ყველაზე უკეთ თამაშობს. მას წიგნში "თვითპრეზენტაციაა ყველდღიურ ცხოვრებაში" აქვს ექსპერიმენტებისა და მეცნიერული კვლევით შემუშავებული რეკომენდაციები თვითპრეზენტაციისთვის არა მარტო სამსახურში, არამედ ოჯახში, მეგობრებთან, ნათესავებთან, ყველგან, სადაც საკუთარი თავი გახლავს:


1. პატიოსნება პირველ ადგილზეა
დამსაქმებლებს სურთ მიიღონ ზუსტი, დროული ინფორმაცია არა მხოლოდ ბიზნეს პროცესების, არამედ მათი თანამშრომლების შესახებ. თუ შეცდომა დაუშვით, სადმე ეჭვი გეპარებათ ან რაიმეში არ ხართ დარწმუნებული შეძელით ამის აღიარება და ისწავლეთ აღარ გააკეთოთ ეს. პატიოსნების საკითხებში მნიშვნელოვანია ისეთი სასაცილო მომენტებიც კი, როგორიცაა ოფისში საკანცელარიო ნივთების მოპარვა ან სამსახურიდან ადრე წასვლა, თუ არავინ არ მიხვდა მაშინაც კი. ყოველთვის ისე მოიქეცით, თითქოს ვინმე გიყურებთ, ეს ძალიან მნიშვნელოვანი მომენტია, რადგან თქვენ არასდროს იცით, რა მომენტში გიყურებთ ვინმე.


2. ჩამოიყალიბეთ თვითდისციპლინა
სამუშაო ეთიკის დაცვა ყოველთვის სასარგებლოა კარიერული წინსვლისთვის. შეასრულეთ თქვენი მიზნები ვადებში და იმუშავეთ თქვენი შესაძლებლობების მაქსიმალური გამოყენებით და შესაძლოა ცოტა მეტადაც კი. თუ იმედი გექნებათ, რომ ოდესმე უფროსი იქნებით, რა თქმა უნდა, საჭიროა თვითდისციპლინის განვითარება. საკუთარი თავის კონტროლის უნარის გარეშე შეუძლებელია სხვების კონტროლი. დროულად მიდით სამსახურში, წინააღმდეგობა გაუწიეთ ცდუნებას, გამოტოვოთ ის მოსაწყენი შეხვედრები, რომლებსაც თქვენთან საერთო არაფერი აქვთ.


3. ყოველთვის უნდა ისწავლოთ
იმისათვის, რომ კომპანიაში მრავალი წლის განმავლობაში ნაყოფიერად იმუშაოთ, გაზარდოთ თქვენი სტატუსი და ხელფასი, საჭიროა მუდმივად გაიუმჯობესოთ საკუთარი თავი და გააუმჯობესოთ თქვენი ცოდნა. ბიზნესის სამყარო ძალიან ცვალებადია და 5-10 წელიწადში თქვენს სფეროში უნდა იყოთ კომპეტენტური. ფასდაუდებელი ხდება ის ადამიანი, ვისაც აინტერესებს საკუთარი სწავლა და სურს ცოდნის სხვაზე გადაცემა. არ შეგეშინდეთ, ისწავლოთ ხელმძღვანელობისგან. თუ თქვენი დამსაქმებელი გასწავლით რამეს, პირობითად, დაგიფინანსებთ თუნდაც ზოგიერთ კურსს, რისთვისაც მას სთხოვეთ, მის თვალში დაუყოვნებლივ გაზრდით თქვენს ღირებულებას.


4. ნუ დაივიწყებთ ადამიანურობას
დამსაქმებლებსა და მენეჯერებს მოწონთ, როდესაც მათთან მუშაობენ ადამიანები, რომლებიც ადვილად ურთიერთობენ მათთან და გუნდთან და რომლებიც, ეფექტურობის გარდა, პოზიტიურ ატმოსფეროს ქმნიან სამსახურში. თქვენ უნდა დარჩეთ ადამიანად ყველაზე სტრესულ მომენტებშიც კი, როდესაც არ არის საკმარისი დრო, ვადები იწურება ან რაღაც არ მუშაობს. თუ მოახერხებთ ჰარმონიის პოვნას იმ ადამიანებთან, ვისთანაც მუშაობთ, და არამარტო თქვენი, არამედ გარშემომყოფების მდგომარეობაც ღელავთ, ყველას საყვარელი პიროვნება გახდებით.

5. არ შეგეშინდეთ თქვენი გმირობის ჩვენება
თუ თქვენს საქმიანობაში შეგიძლიათ დაზოგოთ თანხა, რესურსი და დრო კომპანიისთვის, პრობლემას გადაჭრით არა 10 ნაბიჯით, არამედ 3 ნაბიჯით, მაშინ ეს დაგეხმარებათ საკუთარი თავის ჩამოყალიბებაში. არ შეგეშინდეთ ამის ჩვენება, ეს თქვენი პლუსია, არ შეგეშინდეთ ამის ჩვენება, ორგანიზაციამ უნდა იცოდეს თავისი გმირები!

6. იყავით თქვენი კომპანიის ერთგული, როგორც სამსახურში, ისე მის გარეთ.
დამსაქმებლებს არ სურთ გაუმკლავდნენ ადამიანებს, რომელთაც განსაკუთრებული მიდგომა სჭირდებათ, რომელთა ნდობა არ შეიძლება. თქვენი ერთგულება ყველაფერში უნდა გამოიხატოს: როგორც ბიზნესისადმი დამოკიდებულებაში, ასევე კომპანიის გარეთ კომუნიკაციისას(მათ შორის სოციალურ ქსელებში). თქვენი სოციალური მედიის სურათი უნდა შეესაბამებოდეს თქვენი ორგანიზაციის ღირებულებებს.


7. არ შეგეშინდეთ მენეჯმენტთან სიახლოვის.
თქვენი უფროსებთან და თანამშრომლებთან კომუნიკაციის შესაძლებლობა მხოლოდ იმას ნიშნავს, რომ კარგი კომუნიკაცია გაქვთ. აბსოლუტურად არაფერია ცუდი თქვენს უფროსთან უფრო ახლოს ყოფნაში. არ დაძაბოთ თქვენი თავი ფიქრებით: "ისინი იფიქრებენ, რომ კეთილგანწყობილება მინდა". არაფერია ცუდი იმაში, რომ თქვენ უფრო მეტად ხართ დაინტერესებული ტოპ მენეჯერებთან კომუნიკაციით და თუ გსურთ ისწავლოთ მათი გამოცდილებიდან,

გააკეთე რაიმე შენთვის, თუ გრძნობ, რომ კარიერული ამაღლება გჭირდება. თუ თქვენ მიიღებთ დაწინაურებას თქვენი კომუნიკაციური უნარების წყალობით, ეს, ალბათ, დამსახურებული იქნება.

8. გადაჭერით მცირე პრობლემები და დიდი კონფლიქტები ღიად

თითოეულ ადამიანს აქვს მუშაობის საკუთარი სტილი, მუშაობის საკუთარი ტემპი და კონკრეტულ სიტუაციაზე რეაგირების უნარი. რა თქმა უნდა, პრობლემები გარდაუვალია, როდესაც ადამიანები ერთად მუშაობენ, განსაკუთრებით იმ გარემოში, სადაც მუშაობა ხდება ხანგრძლივია, ფაქტობრივად, მეორე სახლია, სადაც თითქმის მთელ დროს ატარებ. პრობლემები უნდა გადაწყდეს ღია ფორმით (თითქმის ყველაფერი, თუ ეს გარკვეულ ინტიმურ ნივთებს არ ეხება). არასოდეს ისაუბროთ ხალხთან ცალკეულ საკითხებზე, რადგან შეიძლება სხვა პირმა იგრძნოს, რომ მათ უგულებელყოფენ ან რაღაცას უმალავენ. სჯობს ეს ყველაფერი რაღაც შეხვედრაზე გააკეთოთ. თუ რაიმე ოფიციალურ განცხადებას გააკეთებთ, ეს უნდა იყოს ელექტრონული ფოსტით და, რა თქმა უნდა, უნდა ჩასვათ ყველა მონაწილის მისამართი, რათა თქვენი კომუნიკაციის სისტემა იყოს გამჭვირვალე და გასაგები. ეს დაგახასიათებთ, როგორც საიმედო და ღია პიროვნებას. რა თქმა უნდა, გამჭვირვალობა უნდა შენარჩუნდეს ყველა დონეზე, რომ არ მოხდეს დაბნეულობა, არ იყოს ჭორაობა.

9. მხარი დაუჭირეთ მათ, ვინც მართალია და არა მათ, ვისთანაც საუკეთესო მეგობრები ხართ.
იყავით პირდაპირი და ისწავლეთ თქვენი შეხედულებებისა და აზრების დამაჯერებლად გამოხატვა. თუ ხედავთ, რომ კონკრეტული ადამიანი ცდება, ნუ გეშინიათ ამის თქმის, დაუჭირეთ მხარი ხალხს მხოლოდ მაშინ, როცა ისინი მართლები არიან და არა იმიტომ, რომ ისინი თქვენი მეგობრები არიან

10. ფრთხილად იყავით შემთხვევითი სასიყვარულო ურთოერთობებისგან სამსახურში
არასერიოზულ საოფისე რომანს შეუძლია თქვენ წინააღმდეგ თამაში. ასეთი რამ ბნელ კვალს ტოვებს, რომელიც არასდროს ავიწყდებათ. რაში გჭირდებათ ეს?

11. მნიშვნელოვან საკითხებზე კომუნიკაცია სრულ სიჩუმეში
არასოდეს გააკეთოთ რაიმე მნიშვნელოვანი გამოსვლა ან პრეზენტაცია ხმაურიან ადგილას, რადგან ამან შეიძლება გაუგებრობა გამოიწვიოს. ვინმეს არ ესმის, რაღაც არ ისმის და ეს ყველაფერი არასწორ ლიანდაგზე გადავა. ყურადღებით იყავით იმ მომენტების მიმართ, როდესაც საჭიროა მნიშვნელოვანი ინფორმაციის გადმოცემა, რომლის აღქმაც საჭიროა, რათა შემდეგ იმოქმედოს და იმუშაოს გარკვეული ფორმით.


12. გამოიჩინეთ ინიციატივა პირადი კონფლიქტების მოგვარების საქმეში.
ნუ გააკრიტიკებთ და ნუ დასცინით თქვენს კოლეგებს. ამან შეიძლება გამოიწვიოს კონფლიქტები ან გაუგებრობები და შექმნას არაჯანსაღი ატმოსფერო გუნდში. თუ მოულოდნელად მოხდა კონფლიქტი, ნუ ელით, რომ სხვა ადამიანი მოვა თქვენთან და განიხილავს მომხდარს. სავარაუდოდ, ადამიანი თქვენ მიმართ დაბოღმილი დარჩება, ამიტომ ინიციატივა აიღეთ და პირველი დაუკავშირდით. ისწავლეთ საუბარი მომხდარზე. არასოდეს დაადანაშაულოთ ​​თქვენი კოლეგები, შეეცადეთ გაიგოთ, სად იყო თქვენი ბრალი და უთხარით ამის შესახებ, ასე თქვენ შეძლებთ კონსტრუქციული საუბრის შექმნას.

13. პირადი პრობლემები დატოვეთ ოფისის გარეთ
შეეცადეთ არ წამოაყენოთ თქვენი პრობლემების მოყოლა, რადგან, პირველ რიგში, ეს ხელს უშლის ამოცანებზე ყურადღების გამახვილებას და მეორეც, მას ჯერ კიდევ არავისთვის მოუტანია კარგი.

14. სწორად მოსმენა
მოსმენა შეიძლება ძალიან მარტივი უნარი ჩანდეს. დაჯექი, მოუსმინე, ჩუმად იყავი და თავი დააქნიე. სინამდვილეში, ეს არის ძალიან მძლავრი ინსტრუმენტი, რომელსაც სულ უფრო მეტად აფასებენ ბიზნესის ლიდერები და მეწარმეები. აქტიური მოსმენა გაამდიდრებს თქვენს სამუშაო ადგილთან ურთიერთობას 100% -ით, გაზრდის თქვენს პროდუქტიულობას და ჯგუფის პროდუქტიულობას. თუ გესმით, რომ, მაგალითად, კონფლიქტის შემთხვევაში, სიტუაცია დაძაბულია და ნეგატივის თავიდან აცილება შეუძლებელია, გადაიტანეთ ეს გაუგებრობა დადებით არხზე აქტიური მოსმენის დახმარებით. მოუსმინეთ თქვენს მოწინააღმდეგეს, პირდაპირ "თქვენი სულის თითოეული ბოჭკოთი". აქტიური მოსმენა თქვენი საუბრის მაქსიმალური სარგებლობის გასაღებია. მას აქვს მრავალი პირადი და პიროვნული სარგებელი. სტატისტიკის თანახმად, ადამიანი ჩვეულებრივ უსმენს 25%-სლ, მიღებული ინფორმაციის 75% უბრალოდ "მიედინება მილში". აქტიურად მოსასმენად საჭიროა მაქსიმალურად ყურადღება გაამახვილოთ თქვენი მეტოქის ნათქვამზე და არა იმაზე, რას ნიშნავს სიტყვასიტყვით მისი სიტყვები. ანუ, თქვენ უნდა შეეცადოთ გააცნობიეროთ ნათქვამი სიტყვების მნიშვნელობა, დაიჭიროთ მესიჯები ადამიანისგან. ამას ურთიერთობა უფრომაღალ დონეზე აჰყავს.

15. ნუ შესაწყვეტინებთ აზრს
როდესაც ვინმესთან საუბარი გაქვთ, განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი, საქმიანი, მიეცით ადამიანს საშუალება ისაუბროს, დაასრულოს აზრი, არ შეუშალოთ ხელი. დრო სჭირდება იმის გაგებას, თუ რას ნიშნავს ადამიანის სიტყვები. მაგრამ ღირს. როდესაც ფირმა შეიმუშავებს დადებით გარემოს, სადაც მოსმენა ნებისმიერ დონეზე ფასდება, პროდუქტიულობა რამდენჯერმე იზრდება. ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ ადამიანებმა შეძლონ საკუთარი აზრის გამოხატვა და იცოდნენ, რომ მათი ესმით.

16. დაიჭირეთ არავერბალური ნიშნები

დარწმუნდით, რომ აკონტროლებთ თქვენი სხეულის ენას, თვალის მოძრაობებს, ხელის მოძრაობას და ხმის ტონის ცვლილებებს. დააკვირდით სხვებსაც ასე ზუსტად მიხვდებით, თუ რა გრძნობები აწუხებს თქვენს თანამოსაუბრეს. ეს მგრძნობელობა ისევ აქტიური მოსმენის მანიფესტაციაა, რასაც თქვენთვის მრავალი პირადი სარგებელი მოაქვს: ის ამცირებს სტრესს, ცოტა ხნით უშვებთ თქვენს პირად პრობლემებსა და წუხილებს. თავს მიეცით საშუალება მთლიანად ჩაეფლოთ სხვის ნათქვამში. ეს შექმნის ნდობას


17. საუბრის დროს არ გადაიტანოთ ყურადღება
ისაუბრეთ "თვალი თვალში". საუბრის დროს მოერიდეთ ყოველგვარ აქტივობებს, არ გადაიტანოთ ყურადღება თანამოსაუბრისგან, დაუსვით შეკითხვები, რომლებიც უფრო სრულ პასუხებს მოითხოვს.

18. მოიცილეთ პარაზიტული სიტყვები
ახლა განვიხილოთ, თუ როგორ უნდა გამოხატოთ თქვენი აზრები სწორად. მთავარი საკითხია პარაზიტი სიტყვების თავიდან აცილება. შეეცადეთ მოიცილოთ ეს ყველაფერი, რომ უფრო დამაჯერებლად ჟღერდეს და თავდაჯერებულად გამოიყურებოდეთ. თვალი ადევნეთ ამ მომენტებს და ნუ გეშინიათ, რომ თქვენი გამოსვლა ძალიან ნელია. სინამდვილეში, როდესაც ადამიანი გაზომილი სახით საუბრობს, მისი თანამოსაუბრე უკეთესად აღიქვამს ინფორმაციას. არ შეგეშინდეთ პაუზების და არ შეგეშინდეთ უხერხულობის, მიეცით საკუთარ თავს დრო დაფიქრდეთ შემდეგ ფრაზაზე.

19. იცოდეთ როგორ დაიწყო საუბარი ნებისმიერ საკითხზ
არაფერზე ლაპარაკის ხელოვნება არის დიდი უნარი, რომ შეძლო ნებისმიერ ადამიანთან საუბარი თავისუფლად და ყოყმანის გარეშე. ხალხთან უხერხული დუმილის თავიდან ასაცილებლად და კონტაქტის დამყარების მიზნით, შეგიძლიათ გამოიყენოთ, ასე ვთქვათ, მომგებიანი გეგმა - საუბრის დაწყება ოჯახზე, პროფესიაზე, დასვენებაზე, ოცნებებზე. ეს ნეიტრალური, პატარა შსავალი დაეხმარება ურთიერთობას, რაც საშუალებას მოგცემთ იპოვოთ მასთან საერთო ენა.

20. "შპარგალკები" გეხმარებათ
თუ შეზღუდულ დროში უნდა აუხსნათ თქვენი აზრი დამსაქმებელს, კოლეგებს ან ბიზნეს პარტნიორებს, რა თქმა უნდა, უნდა იქონიოთ პატარა მინიშნებები, დაწეროთ გეგმა. კიდევ უკეთესია გაიაროთ რეპეტიცია.

21. სამუშაო საათებში საქმიანი მიმოწერის ჩატარება
სამუშაო კორესპონდენციის წარმართვის უნარი მნიშვნელოვანი საკითხია წარმატებული კომუნიკაციის საკითხში. ბევრს აღიზიანებს ელექტრონული ფოსტა სამუშაო საათების გარეთ, შეტყობინებები სოციალურ ქსელებში ან მესენჯერებში . თუ სამუშაო საათის მიღმა, განსაკუთრებით სოციალურ ქსელში, უგზავნით ვინმეს სამუშაო შეკითხვებს, მოიბოდისეთ. ეს გახასიათებთ თქვენ, როგორც სხვა ადამიანის პირადი საზღვრების პატივისცემცემელს. ეცადეთ მოილიოთ სამსახურის საათებში სამსახურის საკითხები. ბოლი დროს მიჩნეულია, რომ შეცდომაა ის მოსაზრება, თითქოს ადამიანი, რომელიც სახლში მუშაობს, შესანიშნავი მუშაკია. არა, ის უბრალოდ ვერ უმკლავდება სამუშაოს, რომელიც მან უნდა გააკეთოს ოფისში მოცემულ დროში.


22. ინფორმაციის მიწოდება სიზუსტით
როდესაც წერილს წერთ, შეეცადეთ გაითვალისწინოთ მასში: მოკლე ინფორმაცია თქვენ შესახებ (ვინ ხართ, ვის წარმოადგენთ და ა.შ.), რატომ დაწერეთ, კითხვის არსი და რა გჭირდებათ კონკრეტულად ადრესატისგან. წერილი არ უნდა იყოს უზარმაზარი - თავიდან აიცილეთ ზედმეტი დეტალები. ეს არის კარგი პოლიტიკა არა მხოლოდ წერილობითი კომუნიკაციის, არამედ ვერბალური კომუნიკაციისთვისაც. გარკვევით, მოკლედ და სხარტად ჩამოაყალიბეთ აზრი,

23. ისწავლეთ კრიტიკის მოსმენა
ადამიანები, რომლებმაც არ იციან როგორ მოუსმინონ კონსტრუქციულ კრიტიკას, არიან ადამიანები, რომელთაც სურთ ცხოვრება ერთგვარ „ბუშტში“, ნეტარ უმეცრებაში. ემოციები ხშირად ხელს გვიშლის იმ მნიშვნელოვანი წერტილების მოსმენაში, რამაც შეიძლება უფრო წარმატებული გაგვხადოს. ჩვენ, რა თქმა უნდა, შეშინებული ვართ, როდესაც სხვები ამბობენ ჩვენზე არა ზუსტად იმას, რისი მოსმენაც გვსურს. და ყველაზე რთულია, როდესაც თქვენს მისამართით კრიტიკას ისმენთ. არ არის მობრუნება და წასვლა სწორი. ჰკითხეთ რჩევა, თქვენს ადგილზე როგორ მოიქცევა. ჩართეთ იგი. ეს ასევე მნიშვნელოვანი კომუნიკაციური უნარია.


0
80
4-ს მოსწონს
ავტორი:თუთიკო ბერძენა
თუთიკო ბერძენა
Mediator image
80
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0