მხატვრობა როგორ გამოიყურება დიდ ხელოვანთა სახელოსნოები? 2021, 13 მაისი, 22:28 ყველას, ვისაც უყვარს ხელოვნება, ალბატ ბევრჯერ უფიქრია საყვარელ მხატვარზე. მრავალი ჩვენგანი წარმოიდგენდა, როგორ მუშაობდა პიკასო საკუთარ სახელოსნოში, ან ფრიდა როგორ აზავებდა ფერებს საკუთარი გემოვნებით.
საბედნიეროდ, არსებობს შესაძლებლობა მსურველთათვის, რომ იხილონ საყვარელ მხატვართა გადარჩენილი, შემონახული ანდაც აღდგენილი სახელოსნოები. თითქმის ხელუხლებლად მიტოვებული ფუნჯები და საღებავები, მყურდო "ოთახები", სადაც კვლავ დგას სუნი დიდი ხნის წინ გარდაცვლილი მხატვრისა. ხუან მიროს სერტის სტუდია მალიორკაში, ესპანეთი 1956 წელს, მალიორკაში დასახლდა, ბარსელონაში დაბადებულმა მხატვარმა ხუან მირომ თავის ძველ მეგობარს ხოსეპ ლუიზ სერტს დაავალა თავისი ოცნების სტუდიის შექმნა. შედეგი არის მოდერნიზმის კლასიკური ნაწარმოები და სერტის აზრის მიმდევარი, რომ "თვით არქიტექტურას შეუძლია გახდეს ქანდაკება". სახელოსნო საკმარისად დიდია იმისთვის, რისთვისაც მხატვარს ის სჭირდებოდა, სამუშაოსა და შენახვის განყოფილებები მკაფიოდაა განსაზღვრული და გამოყოფილი ერთმანეთისაგან, საბოლოოდ, სტუდიამ დააკმაყოფილა მხატვრის მოთხოვნები, სერტმა მას შესთავაზა რაღაც უცნაური, ახალი და ადგილობრივი ტრადიციების შესაბამისი. მიროს გარდაცვალების შემდეგ იგი გამოცხადდა ადგილობრივ მემკვიდრეობად და დღემდე ხელუხლებლად შენარჩუნდა, რადგან მხატვარმა იგი საზოგადოებისთვის დატოვა. ის მოიცავს მრავალფეროვან ასორტიმენტებს - საღებავებს, ფუნჯებს, ფანქრებს, ღია ბარათებს, პეპლებს, პალმის ფოთლებს და ჰოპის ინდურ თოჯინებს, რომლითაც მან შეავსო თავისი სივრცე შემოქმედებით შთაგონების მიზნით. ჰენრი მური, პერი გრინის სტუდია, ჰერტფორდშირი, დიდი ბრიტანეთი გასული საუკუნის 40-იან წლებში, სოფელ ჰერტფორდშირში, ჰენრიმ და მისმა ცოლმა ირინამ იპოვნეს ფერმის სახლი ჰოგლენდსი. მიუხედავად იმისა, რომ თავდაპირველად ეს სახლი საზიარო იყო, გორდონ ონსლოუ ფორდისთვის სკულპტურის მიყიდვამ ცოლ-ქმარს საშუალება მისცა, თავად შეეძინა ფერმა, რომელიც სიცოცხლის ბოლომდე იქცა მხატვრის სახლად და სტუდიად. წლების გასვლისა და სიმდიდრის შეგროვების შედეგად, მურმა ააშენა სტუდიები და საცხოვრებელი სახლები მიმდებარე ტერიტორიებზე. ბარბარა ჰეპვორსის სტეივის სტუდია, კორნუოლი, დიდი ბრიტანეთი 'Trewyn Studio- ს პოვნა ერთგვარი სასწაული იყო', - წერს ბარბარა ჰეპვორთი. "აქ იყო სტუდია, ეზო და ბაღი, სადაც მე შემეძლო ღია ცის ქვეშაც და სივრცეში მუშაობაც". ასეც მოიქცა მან, 1949 წელს ადგილის აღმოჩენიდან 1975 წელს გარდაცვალებამდე ამ სახელოსნოში გაატარა დრო. მისი ბრინჯაოს ნამუშევართა უმეტესობა დარჩა, ისე, როგორც მან დატოვა. ბაღში კი - ჰეპვორტისა და კომპოზიტორ Priaulx Rainier- ის კოლაბორაცია კვლავაც ხელუხლებელია. მხატვრის სტუდია წარმოადგენს უნიკალურ ხედვას ბრიტანეთის ერთ-ერთი ყველაზე ინოვაციური მოქანდაკის ცხოვრებისა და მოღვაწეობის შესახებ. ედვარდ მუნკის სტუდია, ეკლი, ნორვეგია მნიშვნელოვანია თუ არა ის, რომ მუნკმა ეკელში ყოფნის დროს დახატა თავისი მრავალი ყველაზე ძლიერი და ფერადი ნამუშევარი? რა თქმა უნდა, სულაც არ არის აუცილებელი, მაგრამ როგორიცაა ვარსკვლავური ღამე და ავტოპორტრეტი, უდაოდ სიამაყის გრძნობას იწვევს. მხატვარმა ეს ქონება - ოსლოს გარეუბანში არსებული მცენარეთა ყოფილი სანერგე - 1916 წელს იყიდა და 1944 წელს გარდაცვალებამდე ცხოვრობდა და ხატავდა აქ. მას ჰქონდა როგორც საზაფხულო, ისე ზამთრის სამხატვრო სტუდიები, მაგრამ დღეს მხოლოდ ზამთრისაა შემორჩენილი. შაბათ-კვირას სტუმრებისთვის ღიაა, ის კვლავ გამოიყენება მუნკის მიერ შთაგონებული მხატვრების მიერ. პოლოკ-კრასნერის სახლი, ისტ ჰემპტონი, აშშ 1945 წელს, მათი დაქორწინებისთანავე, ჯექსონ პოლოკმა და ლი კრასნერმა სესხი აიღეს პეგი გუგენჰეიმისგან, რომ შეეძინათ მოკრძალებული ხის სახლი სპრინგსში, ისტ ჰემპტონში. მცირე საწყობმა ბეღელმა გადაფარა სახლის ხედი, ასე რომ, პოლოკმა იგი სტუდიად გადააკეთა. მან დაიწყო ტილოების იატაკზე დაფენა და ზემოდან საღებავის არატრადიციული მეთოდით შეპკურება, მან შექმნა აბსტრაქტული ექსპრესიონიზმის უდიდესი ნამუშევრები და დატოვა უზარმაზარი წვეთები იატაკზე. 1956 წელს მთვრალი ავტომობილის მართვის დროს გარდაცვალების შემდეგ, კრასნერი მივიდა სტუდიაში, მისი ნამუშევრები კედლებზე მიამაგრა და საკუთარი ნათელი საღებავებით დატოვა კვალი ქაღალდის გარშემო. სივრცე დაცულია Pollock-Krasner House- ისა და სტუდიის სახით. პიკასო ფრენსის ბეკონი ლეონარდო და ვინჩი
გუსტავ კლიმტი სალვადორ დალი ფრიდა კალო კლოდ მონე რენუარი 16 1-ს მოსწონს
|