საზოგადოება აკადემიური ხარისხის გარეშე დატოვებული მეცნიერი, რომელმაც ბინის ნაცვლად საქართველოს მიხედვა ითხოვა 2021, 16 იანვარი, 22:11
ჰოდა, პავლე ინგოროყვას ცხოვრებიდან ერთი ისეთი ეპიზოდი მინდა ახლა გავიხსენო, მე რომ ძალიან მიყვარს და დარწმუნებული ვარ, თქვენც გულს აგიჩუყებთ მისი შეხსენებით:
საქართველოს კომპარტიის ცკ-ის პირველი მდივანი ედუარდ შევარდნაძე
უკვე ძალიან მოხუცის, სკლეროზით დაავადებული პავლეს მონახულებას აპირებდა. სამზადისია ინგოროყვების ოჯახში.
ქალიშვილის ქმარი - კინორეჟისორი გუგული მგელაძე შედის-ხოლმე მოხუცთან და "ავარჯიშებს", - შევარდნაძე რომ გკითხავს, ხომ არაფერი გნებავთო? უნდა უთხრა, რომ ბინა გვჭირდება, ბინა! ვიწროდ ვცხოვრობთ-თქო.
ერთხელაც, გუგულიმ პავლეს "გამოცდა" მოუწყო და ვითომ, შევარდნაძე იყო, ოთახში თავად შევიდა.
ზის სავარძელში საყვარელი მოხუცი, გულწრფელი ღიმილით, სუფთა გულით და სინდისით - პავლე ინგოროყვა - რუსთაველის "ვეფხისტყაოსნის" დიდი მკვლევარი, "გიორგი მერჩულეს" და კიდევ უამრავი ნაშრომის ავტორი, რომელმაც ხეთური იეროგლიფები გაშიფრა; რომელმაც პირველმა სცადა ძველი ქართული სანოტო სისტემის გაშიფვრა; რომელმაც მოიძია 31 ჰიმნი და 1200-მდე საგალობელი. ზის აკანკალებული მოხუცი-
საბჭოთა ხელისუფლების მიერ აკადემიკოსის ტიტულის გარეშე დატოვებული მეცნიერი, რომელიც სამშობლოს ისე ემსახურა, რომ იმპერიისთვის, რეჟიმისთვის ან სხვა ნებისმიერი ბნელი ძალისთვის ძღვენი არ მიურთმევია...
"შევარდნაძემ" მოიკითხა, გაესაუბრა და გასვლისას მიუბრუნდა:
- ხომ არაფერი გჭირდებათ? ხომ არაფერს ისურვებთ?
პავლემ მიიხედ-მოიხედა და ჩურჩულით ჰკითხა:
-ჩემი სიძე აქ ხომ არ არის?
-არ არის, არა!
- მაშინ საქართველოს მიმიხედე, საქართველოს! ესაა ჩემი სურვილი. მეტი მე არაფერი მინდა!.....
---------------------------------
რა ატამი, რი ატამი, რა ბინა, რი ბინა?
ს ა ქ ა რ თ ვ ე ლ ო !
482 9-ს მოსწონს |
ეროვნული ნაციონალური კულტურული იდენტობა, უკვე დიდი ხანია ყურადღებისა და კვლევის საგანია, განსაკუთრებით, დასავლეთის ქვეყნებსა და ასევე აღმოსავლეთ ევროპაში. საქართველოში აკადემიური წრეები და პოლიტიკური ელიტა უკვე წლებია მსჯელობენ ამ საკითხის შესახებ, თუმცა, სახალხო დისკურსის დონეზე და ქართული თანამედროვეობის კონტექსტში, ეროვნული იდენტობის ემპირიული კვლევა ჯერ არ განხორციელებულა.
სწორად ამიტომ არის ამდენი წარუმატებელი რეფორმების მცდელობა არა მარტო საგანმანათლებლო პოლიტიკის საქმეში არამედ ეკონომიკაში, სამართალსა და სხვა სახელმწიფოებრივად უმნიშვნელოვანეს სფეროებში. საბჭოთა მენტალობის ადამიანებს უჭირთ ახალ რეალობასთან ადაპტირება, ამიტომ უფრო კომფორტულად გრძნობენ თავს იმ ძცველში. მე ეს მგონია მიზეზი
ჩვენ იდენტობის კრიზისი გვაქვს ყველაფერში. პოსტსაბჭოთა პერიოდში მრავალჯერ შეიცვალა ხელისუფლება და შესაბამისად, იცვლებოდა რეფორმის ვექტორებიც არამხოლოდ განათლების სფეროში. განათლების რეფორმების გატარებისას, ჯერ კიდევ ვცდილობთ სადღაც არსებული მოდელის მექანიკურად გადმოტანას, თუმცა ჩვენი აზრით, საკუთარი იდენტობის და თავისებურებების ბოლომდე გააზრების გარეშე არცერთი სხვა ქვეყნის მოდელი ორგანული და სასარგებლო არ გახდება საქართველოსთვის.რეფორმების წარმატება დამოკიდებული იქნება იმაზე, თუ რამდენად ვიგებთ და ვმართავთ კულტურული იდენტობის განსხვავებულობას.
აქ ნეოკლასიკური ფილოსოფიის წარმომადგენლები, აკეთებენ ერთ მცდარ დაშვებას, რომლის მიხედვითაც ერთ კულტურაში განხორციელებული ექსპერიმენტის გამეორება, შესაძლებელია იგივე შედეგით განსხვა-ვებულ კულტურაშიც.