x
image
cxvedo
საიდან აკოპირებდნენ სსრკ-ში ავტომობილებს

მოგეხსენებათ, საბჭოთა სოციალისტური რესპუბლიკების კავშირში ავტოწარმოება საკმაოდ მაღალ დონეზე იყო და დღესაც, იმ პერიოდში წარმოებული ავტომობილების საკმაოდ დიდი ნაწილია ექსპლუატაციაში. ბევრ ადამიანს მოწონს რეტროს ტიპის საბჭოური ავტომობილებიც, თუმცა მათგან მხოლოდ მცირე ნაწილმა თუ იცის, რომ ამ ძველი ავტომობილების უმეტესი მოდელები დაკოპირებულია სხვადასხვა ქვეყნების მიერ წარმოებული ავტომობილების მოდელებიდან. მაგალითად მოგიყვანთ შედარებებს სხვადასხვა ქვეყნის ავტომობილებსა და საბჭოური წარმოების ავტომობილების ფოტოებს:


Откуда скопированы автомобили СССРОткуда скопированы автомобили СССРОткуда скопированы автомобили СССРОткуда скопированы автомобили СССРОткуда скопированы автомобили СССРОткуда скопированы автомобили СССР
ავტომობილების კოპირებას, როგორც ხედავთ, ნებისმიერ დროს ჰქონდა ადგილი წლებისა და მათი მარკების მიუხედავად. თუმცა, ძველ ხალხს რომ ჰკითხოთ, სსრკ-ში ნიჭს დიდად აფასებდნენ და შემექმედებით ადამიანებს აღმერთებდნენ. ფაქტი კი სახეზეა - ეს შემოქმედება სხვისი ნაშრომის მითვისება ყოფილა.

ამ "სტატიას" კი ლეგენდარული ფრაზით დავამთავრებ: "აფსუს, რა აწყობილი ქვეყანა დაანგრიეს?!"







6
528
6-ს მოსწონს
ავტორი:cxvedo
cxvedo
528
  
2015, 30 ივნისი, 17:17
მიხარია, რომ ენამწარე დაბრუნდა :DDD
2015, 30 ივნისი, 17:08
სასიამოვნოა იმის მოსმენა, რომ საინტერესო პოსტი აღმოჩნდა, მაგრამ ავტორის ავტომობილებში და ისტორიაში გარკვევა საიდან დაასკვენით, თუ გამიმხელთ, მადლობელი დაგრჩებით :) ჩემ მიერ მოყვანილია ფაქტები, სადაც დაკოპირებულია ავტომობილების მოდელები სხვა ავტომწარმოებლებისაგან. ეს ნებართვით, მოპარვით თუ სხვა გზით მოხდა ამაზე მგონია რაფერი მითქვამს :) ასე რომ სანამ სხვის ცოდნას შეაფასებთ, მანამდე ყველამ საკუთარს შეხედეთ :D კიდევ ერთხელ მადლობას მოგიხდით პოსტს რომ გაეცანით და კომენტარის სახით დამატებითი ინფორმაცია დატოვეთ
2015, 30 ივნისი, 12:00
პოსტი საინტერესოა, მაგრამ ეტყობა სტატიის ავტორი ავტომობილებში და ისტორიაში ვერ ერკვევა ? მაგალითად ჟიგულებზე ვაზ 2101 საბჭოეთმა იტალიისგან ლიცენზიით შეიძინა, ყველაფერი საერთაშორისო დონის კონკურსით დაიწყო და დასრულდა, ფიატი ცნობილი იყო თავისი მოდელების ლიცენზიების გაყიდვით, რადგან იტალიამ ლიცენზია მიჰყიდა ოროგრც იუგოსლავიას იდე სოციალისტურ პოლონეთს, რაც შეეხება ფორდის მოდელებს 20-იან წლებში, ფორმდა ასევე ლიცენზიები გასცა საბჭოეთზე და სსრკ-მ გორკის საავტომობილო ქარხნებში გამოუშა ავტომობილები, Gaz M1, Gaz A, და Gaz AA მსუბუქი სავტირთო, რაც შეეხება მოსკვიჩ 400, ის ომის მერე გერმანისგან რეპარაციის სახით წამოიღეს და მისი წარმოება სსრკ-ში დაიწყეს მოსკვიჩის ქარხანაში, დიაზაინიც კი არ შეუცვილათ, იგივე არის პობედა M20-ს შემთხვევაში რომელიც აქ არ არის ნაჩვენები, რაც შეეხება ჩაიკა Gaz 13 ის დაკოპირებულია ამერკულისგან და ამას ვეთანხმები, ზის 110 ისიც დაკოპირებულია პაკარდისგან, ზაპოროჟეც 366 ასევე დაკოპირებულია და კიდევ თუ არ ვცდები ბრეჟევს როდესაც აჩუქეს ლინკონლ კონტინენტალი, ბრეჟნევის ბრძანებით მისი ასლი სსრკშიც შეიქმნა მას ზილ 114 უწოდეს!
2015, 30 ივნისი, 10:42
კარგი სტატია :)
2015, 30 ივნისი, 8:39
ბოლო ფრაზა ალბათ ირონიანარევია ;)
2015, 30 ივნისი, 8:38
არცაა გასაკვირი..მარტო საბჭოთა კავშირი არ ქურდობდა..ქურდობდა ყველა...განსაკუთრებით გერმანელები გაქურდეს ბევრ რამეში.....რაც შეეხება ლიდერობას იაპონელებს არავინ შეედრება იპარავდნენ ყველაფერს..რადიოტექნიკიდან დაწყებული და თვითმფრინავებით დამთავრებული
0 1 6