x
მომხმარებლის არჩევანის თეორიის არსი

ყოველ ადამიანს უამრავი არჩევანი აქვს.იგი ყოველდღე ფიქრობს რა საგანი მოიხმაროს და რა გზებით განახორციელოს ეს მიზანი. ამ მიმართულებით მიღებულ გადაწყვეტილებებს სამომხმარებლო არჩევანი ანუ სამომხმარებლო ქცევა ეწოდება. იმის გარკვევისათვის თუ როგორ აკეთებს მომხმარებელი არჩევანს, სხვადასხვა შესაძლებლობათა შორის, მეცნიერებმა ჩამოაყალიბეს სარგებლობის ცნება, მასში მოიაზრება მოთხოვნილებების დაკმაყოფილების დონე. ეკონომიკის 10 პრინციპიდან ერთ-ერთი სწორედ ისაა, რომ ადამიანები დგანან ალტერნატივების წინაშე, შესაბამისად მომხმარებლის არჩევანის თეორია იმ ალტერნატივებს შეისწავლის, რომელთა არჩევაც უხდებათ ადამიანებს მომხმარებლის როლში. საბიუჯეტო შეზღუდვა მომხმარებლისთვის ხელმიწსაწვდომი სამომხმარებლო კალათების სიმრავლის ზღვარია, შესაბამისად მომხმარებლის წინაშე დგას ალტერნატივა ამა თუ იმ საქონელს შორის. მომხარებლის არჩევანი დამოკიდებულია არა მხოლოდ მის საბიუჯეტო შეზღუდვაზე, არამედ იმ უპირატესობებზე, რომელსაც ის ამა თუ იმ საქონელს ანიჭებს. უპირატესობები კი აისახება განურჩევლობის მრუდის მეშვეობით.


ჩვენ ყოველდღიურად ვაკეთებთ არჩევანს. მაგალითად : დავესწროთ ლექციებს თუ მეგობართან ერთად კაფაეტერიაში ყავა მივირთვათ. ვიმგზავროთ სამარშრუტო ტაქსით თუ მეტროთი და ა.შ ასეა ყ ელა ადამიანი . ჩვენს მიღებულ გადაწყვეტილებებს კი სამომხმარებლო არჩევანი ანუ სამომხმარებლო ქცევა ეწოდება. ჩვენს მიერ გაკეთებული არჩევანის ძირიტადი ფაქტორია სარგებლიანობ ანუ ის თუ რა სიკეთებს, სარგებელს ველით ამა თუ იმ ქმედებიდან. მომხმარებელმა არჩევანის გაკეტბისას ანუ სხვადასხვა ალტერნატივებიდან მისტვის საუკეტესოს ამორცევისასა უნდა გაითვალისწინოს საბიუჯეტო სეზღუდვა (ანუს მისი ფინანასური შესაძლებობების ზღვარი) და ის უპირატესობები, რომელსაც ამა თუ იმ საქონელს ანიჭებს. ეს უპირატესობები აისახევა განურცევლობის მრუდის მიხედვით.

0
302
1-ს მოსწონს
ავტორი:wizard
wizard
302
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0