ოთხმოცდაათიან წლებში მსოფლიო აღფრთოვანებული იყო ამ სუპერმოდელებით - იყო "სამეული", შემდეგ "დიდი ხუთეული", რომელშიც ასევე შედიოდა ტატიანა პატიცი, "დიდი ექვსეული" ქეით მოსთან ერთად. შემდეგ რამდენიმე ლამაზმა ქალმა დაიპყრო ძალაუფლება მსოფლიო მოდაზე და თავად უკარნახეს პირობები ფოტოგრაფებს, ჟურნალებს და, გარკვეული გაგებით, წამყვან მოდის სახლებს. ცოტა რამ იმაზე, თუ როგორ იყო ეს - ინტერნეტის ეპოქამდე, მოდის ინდუსტრიაში ქალთა უფლებებისთვის ბრძოლის გარიჟრაჟზე.
ტანსაცმლის ჩვენებაზე მეტი
როდესაც კლაუდია შიფერი, ნაომი კემპბელი, სინდი კროუფორდი და სუპერმოდელების ამ თაობის სხვა წარმომადგენლები უბრალოდ ოცნებობდნენ მოდების ჩვენებებზე მონაწილეობაზე, მოდელებს მოეთხოვებოდათ ყოფილიყვნენ იდეალური იარაღი ტანსაცმლის გასაყიდად და, რა თქმა უნდა, არ გამხდარიყვნენ პიროვნება მოდის სამყაროში. არსებობდა სტანდარტები, რომლებიც მიმართული იყო, რა თქმა უნდა, გაყიდვების დონის ამაღლებაზე და არ იყო რეკომენდირებული ამ საზღვრებზე გასვლა, იყო პროფესიაში მოთხოვნის დაკარგვის რისკი;
Vogue-ის ყდის ფოტო, 1990 წელი
მაგრამ, როგორც ჩანს, ოთხმოცდაათიან წლებში შეიცვალა მოდის კლიმატი, ან შესაძლოა სუბიექტურმა ფაქტორებმა ითამაშა როლი - ახალ სუპერმოდელებს ჰქონდათ ძლიერი ხიბლი, მათ შორის ის, რაც ვრცელდებოდა მოდის სახლების მფლობელებზე. ერთმანეთის მიყოლებით ცაზე გამოჩნდნენ ვარსკვლავები, რომლებიც არა მხოლოდ თავად გახდნენ ბრენდები, არამედ სხვებსაც ეხმარებოდნენ ამაში. არც კანის ფერი, არც ძალიან დაბალი სიმაღლე, არც ატიპიურად მრგვალი ფორმები და არც საკუთარი მიმზიდველობის გაურკვევლობა არ უშლიდათ ხელს.
კრისტი ტარლინგტონი - ოთხმოცდაათიან წლებში და ახლა
ოთხმოციანი წლების ბოლოს კრისტი ტარლინგტონი, ნაომი კემპბელი და ლინდა ევანგელისტა, "სამეული" ("სამება") შეხვდნენ ერთმანეთს და დამეგობრდნენ. ტარლინგტონი მოვიდა სამოდელო ბიზნესში იმ იმედით, რომ ფულის გამომუშავებას შეძლებდა მისი მთავარი გატაცებისთვის - ცხენოსნობისთვის. მაგრამ შემთხვევით მიწვეული გადაღებაზე, იგი აღმოჩნდა უკიდურესად მოთხოვნადი მოდის ჩვენებებზე და გამოჩნდა მოდის ჟურნალების გარეკანებზე. კრისტი ბევრს არეკლამირებდა კოსმეტიკასა და სუნამოებს და, სხვათა შორის, სუპერმოდელად მუშაობისას, ხელოვნების ბაკალავრის ხარისხიც მიიღო.
კონკურენცია და მხარდაჭერა
იტალიური წარმოშობის კანადელი ლინდა ევანგელისტა გახდა მოდელი მას შემდეგ, რაც გაიმარჯვა ადგილობრივ მის ნიაგარას სილამაზის კონკურსზე. გარკვეული პერიოდის შემდეგ, ის უკვე მოდის შოუს ვარსკვლავი იყო, მეტსახელად "ქამელეონი" გარეგნობისა და თმის ფერის შეცვლის სიყვარულისთვის და ასევე ცნობილია თავისი ფრაზით: "ათი ათას დოლარზე ნაკლებად, მე არ ავდგები საწოლიდან. ” ითვლება, რომ ეს ფრაზა გარკვეულწილად შელამაზებულია და ზოგადად კონტექსტიდან არის ამოღებული, მაგრამ ფაქტია, რომ იმდროინდელი სუპერმოდელის თითო ჩვენება 20-30 ათასი დოლარი „ღირდა“ და ეს არ იყო ზღვარი.
ლინდა ევანგელისტა აგრძელებს ბრძოლას წარსული კოსმეტიკური პროცედურების შედეგად გამოწვეულ გართულებებთან.
ნაომი კემპბელის დედა მოცეკვავე იყო და თავად მოდელი ცეკვავდა. კამერის წინ თავს თავდაჯერებულად გრძნობდა. მაგრამ ნაომის სამოდელო კარიერის განვითარებასთან ერთად, ყველაფერი მაშინვე არ განვითარდა: იმ წლების განმავლობაში, შავკანიანების მონაწილეობა შოუებში არა მხოლოდ არასასურველი, არამედ უჩვეულო იყო. მეგობარს დაეხმარნენ კრისტი ტარლინგტონი და ლინდა ევანგელისტა, რომლებმაც სამუშაო შეთავაზებების საპასუხოდ განაცხადეს: „თუ ნაომის არ აიყვანთ, ჩვენ ვერ მიგვიღებთ“. "შავი პანტერა" ცნობილი გახდა არა მხოლოდ მისი გასაოცარი გარეგნობით, არამედ სკანდალებითა და გახმაურებული რომანებით (მის კომპანიონებს შორის იყვნენ მაიკ ტაისონი, რობერტ დე ნირო, ფლავიო ბრიატორე და რუსი ოლიგარქი დორონინი).
ნაომი კემპბელს მეტსახელად "შავი პანტერა" ჯერ კიდევ ოთხმოცდაათიან წლებში ეწოდა.
სინდი კროუფორდმა, რომელსაც ლამაზი "მეზობელი გოგონა" შეარქვეს, მაშინვე არ მოიპოვა აღიარება მოდის სამყაროში. მისი ცნობილი ხალი ტუჩის ზემოთ თავდაპირველად იყო დაფარული ფოტოზე. წარჩინებულმა სტუდენტმა და უნივერსიტეტის სტუდენტმა, მან მაინც მიიპყრო მოდის ინდუსტრიის გიგანტების ყურადღება და თავად შეძლო ბიზნესში ცალკე მიმართულების შექმნა, ვიდეო ფიტნეს გაკვეთილების წარმოება და გაყიდვა. 2000 წელს სინდიმ დატოვა მოდის სამყარო, კარიერის განმავლობაში 600-ზე მეტ ჟურნალის გარეკანზე გამოჩნდა.
ცოფრები და სახელები
ეს მაჩვენებელი არ გახდა რეკორდული - გარეკანზე ფოტოების რაოდენობის ოფიციალური რეკორდი ოთხმოცდაათიანი წლების სხვა სუპერმოდელს - კლაუდია შიფერს ეკუთვნის. 2015 წლის მონაცემებით ეს რიცხვი ათასზე მეტი იყო. მოკრძალებული და მორცხვი გოგონა მდიდარი გერმანული ოჯახიდან, კლაუდია დიდი ხნის განმავლობაში თვლიდა, რომ მოწვევები ფოტო გადაღებებზე და ტანსაცმლის დემონსტრაციებზე იყო ერთგვარი დროებითი გაუგებრობა. მაგრამ აღმოჩნდა, რომ იგი გახდა რამდენიმე დიდი კუტურიერის მუზა, რომელთა შორის იყვნენ ჯანი ვერსაჩე და კარლ ლაგერფელდი. ამ უკანასკნელმა იგი ახალგაზრდა ბრიჯიტ ბარდოს შეადარა.
სინდი კროუფორდმა ცოტა ხნის წინ აღნიშნა ქორწინების 24 წლისთავი რენდ გერბერთან
კლაუდია შიფერი განთქმული იყო იმით, რომ ყველაფერს, რასაც ხელს ჰკიდებდა, ფულად აქცევდა, სხვათა შორის, ოთხმოცდაათიანი წლების სუპერმოდელებს შორის ყველაზე მაღალანაზღაურებადი იყო: ერთი სამუშაო დღე 50 000 დოლარი ღირდა. მათ შორის, ვისაც სხვადასხვა დროს ახლო ურთიერთობა ჰქონდა კლაუდიასთან, არიან მონაკოს პრინცი ალბერტი და ილუზიონისტი დევიდ კოპერფილდი. 2002 წელს შიფერი დაქორწინდა გაი რიჩის მეგობარზე, ინგლისელ რეჟისორ მეთიუ ვონზე და ამ ქორწინებამ სამი შვილი გააჩინა.
კლაუდია შიფერი მონაწილეობდა პლანეტის ყველა წამყვანი მოდის დიზაინერის ჩვენებებში
ოთხმოცდაათიანი წლების სუპერმოდელები არ იყვნენ მხოლოდ ცნობილი სახეები - ისინი გადაიქცნენ სტილის ხატებად, კარნახობდნენ მოდის ტენდენციებს, მართავდნენ საკუთარ კარიერას, შექმნეს წარმატებული ბრენდები და შთააგონეს სხვები განვითარდნენ მოდისა და სილამაზის სფეროში. ამ ინდუსტრიაში საუკეთესოთა შორის იყვნენ სხვა სუპერვარსკვლავები - ელ მაკფერსონი, ევა ჰერციგოვა, სტეფანი სეიმური და განსაკუთრებული ფენომენი მოდის ისტორიაში - ქეით მოსი.