x
image
ნიკოლოზ ხუციშვილი
Mediator image
ტუალეტის ქაღალდი სსრკ-ში: რატომ იყო ის დეფიციტური

imageდღეს ტუალეტის ქაღალდი ჩვენთვის აბსოლუტურად გავრცელებული ჰიგიენური პროდუქტია. თუმცა, ეს ყოველთვის ასე არ იყო.


სანამ საბჭოთა კავშირში ტუალეტის ქაღალდი გამოჩნდებოდა, მოქალაქეები იყენებდნენ იმას, რაც ჩვეულებრივ ხელთ ჰქონდათ ტუალეტში. როგორც წესი, ეს იყო პერიოდული გამოცემების გვერდები: გაზეთები და ჟურნალები, რომელთაგან ბევრი იყო გამოწერილი ან შეძენილი იმ წლებში. იმ დღეებში არავინ ფიქრობდა იმაზე, რომ საბეჭდი მელანი შეიცავდა ტყვიას ან სხვა არც თუ ისე სასარგებლო ქიმიკატებს, რომლებიც საზიანო იყო ორგანიზმისთვის. უფრო მეტიც, ადამიანები, რომლებიც მთელი ცხოვრების განმავლობაში იყენებდნენ გაზეთებს, როგორც ჰიგიენურ პროდუქტს, ვერ ხვდებოდნენ, რატომ დახარჯავდნენ ფულს სპეციალური ტუალეტის ქაღალდისთვის.


რა თქმა უნდა, სსრკ-ში იყო ტუალეტის ქაღალდი. თუმცა, უპრეცედენტო რულონები უცხოეთიდან ჩამოსული სტუმრებისთვის ექსკლუზიურად სასტუმროს ოთახებს ამშვენებდა. სხვათა შორის, ადრე იქ, ანუ საზღვარგარეთ იყო შეკვეთილი ბევრი ჰიგიენური პროდუქტი. საბჭოთა კავშირში კი ტუალეტის ქაღალდის წარმოება დაიწყო მხოლოდ 1969 წელს. პასუხისმგებელი მისია დაევალა სიასკის მერქნისა და ქაღალდის ქარხანას, რომელიც მდებარეობს ლენინგრადის რეგიონში. ინგლისში სპეციალურად ამ მიზნით შეიძინეს აღჭურვილობა, 3 ნოემბერს კი ახალი ხაზი საზეიმო ცერემონიალზე საბოლოოდ ამოქმედდა. თავდაპირველად, ქარხნის ხელმძღვანელებმა გადაწყვიტეს ქაღალდის წარმოება მცირე პარტიებში. ფაქტია, რომ ეშინოდათ, რომ ეს პროდუქტები არ იქნებოდა მოთხოვნადი. და, სხვათა შორის, მათი შიში უშედეგო არ იყო. საბჭოთა მოქალაქეებს ნამდვილად არ სურდათ ფულის გადახდა იმ პროდუქტში, რომელიც აბსოლუტურად უსარგებლო იყო, მათი აზრით. ამიტომ, გაზეთები დიდი ხნის განმავლობაში არ ტოვებდნენ ტუალეტებს.


იმისათვის, რომ ადამიანებმა თავად გამოსცადონ ტუალეტის ქაღალდი, გადაწყდა რულონების დარიგება თავად სიასკის ქარხნის თანამშრომლებისთვის, ისევე როგორც სხვა დიდი საწარმოების მენეჯერებისთვის, რათა მათ, თავის მხრივ, გაენაწილებინათ ახალი პროდუქტი. გარდა ამისა, კავშირის ბევრ კინოთეატრებში, ფილმის ჩვენებამდე, აჩვენებდნენ სარეკლამო რგოლებს ტუალეტის ქაღალდის მონაწილეობით. ეშმაკურმა გეგმამ იმუშავა. მერქნისა და ქაღალდის ქარხანამ მხოლოდ წარმოებული პროდუქციის რაოდენობის გაზრდა მოახერხა. თუმცა, ტუალეტის ქაღალდი მალე იმდენად პოპულარული გახდა, რომ ერთმა კომპანიამ მოთხოვნას ადეკვატური მიწოდებით ვეღარ უპასუხა. შემდეგ სხვა ქარხნები გამოვიდნენ, რომლებსაც, რა თქმა უნდა, შესაბამისი აღჭურვილობა არ გააჩნდათ, მაგრამ შეეძლოთ ტუალეტის ქაღალდის შეფუთვაში (როგორც საწერი ქაღალდის) წარმოება. ხალხი იყო უკვე ისე მიჩვეული რულონებად დამზადებულ ქაღალდს, რომ არ სურდათ ფულის დახარჯვა წვრილმანებზე. იმ მომენტიდან, კერძოდ, 1970-იანი წლების ბოლოდან, ტუალეტის ქაღალდი დაემატა სხვა მწირი საქონლის რაოდენობას.

0
229
2-ს მოსწონს
ავტორი:ნიკოლოზ ხუციშვილი
ნიკოლოზ ხუციშვილი
Mediator image
229
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0