x
მეტი
  • 22.11.2024
  • სტატია:138402
  • ვიდეო:351967
  • სურათი:512069
ჩინელი ხალხის კულტურის საინტერესი ასპექტები, რომლებიც ნამდვილად გაგაოცებთ

ჩინეთი საოცარი და მრავალფეროვანი ქვეყანაა, რომელიც ყოველთვის ახალ ჰორიზონტს ხსნის ვიზიტორებისთვის. ამ სტატიაში გაეცნობით საინტერესო ფაქტებს ჩინელების ტრადიციებისა და პრეფერენციების შესახებ.image

1. “მაღალი ცხვირი"

თანამედროვე ჩინეთში "მაღალი" ცხვირი პოპულარობის პიკზეა. ეს არის ცხვირი გამოწეული ხიდით, ხანდახან პატარა კეხითაც კი. ამას ჩინელები განსაკუთრებულ ყურადღებას აქცევენ, რადგან თვლიან, რომ ცხვირი პირდაპირ კავშირშია სიმდიდრესთან. ჩინური ტრადიციის თანახმად, მაღალი ცხვირი კარიერული წარმატების მაღალ შანსზე მიუთითებს. მაგალითად, მამაკაცს შეუძლია წარმატებული კარიერა დაიწყოს საჯარო სამსახურში, ქალს კი უდარდელი ცხოვრება ჰქონდეს. ამრიგად, თუ ჩინელს ეუბნებიან რომ დიდი ცხვირი აქვს, ეს უფრო კომპლიმენტია.image

2. იღბლიანი თეფში

ტრადიციულად, ჩინელებს მიაჩნიათ, რომ რაც უფრო მეტ პელმენს მიირთმევენ ახალ წელს, მით მეტ ფულს გამოიმუშავებენ ახალ წელს. პელმენების ფორმა ვერცხლის ზოლებს წააგავს, რაც სიმდიდრის სიმბოლოა. საახალწლო ვახშამში ასევე შედის ლაფშა, რომელიც დღეგრძელობის სიმბოლოა. თითოეულ ინგრედიენტს აქვს თავისი სიმბოლური მნიშვნელობა: კრევეტები წარმოადგენს სიმდიდრეს და წარმატებას, თევზი - კეთილდღეობას აღნიშნავს, ტოფუ - ოჯახური ბედნიერების სიმბოლოა ღორის ხორცი - სიმშვიდეა და კვერცხი - დიდი და ჯანსაღი ოჯახის ნიშანი.image

3. ფორთოხლის გადაგორება ზღურბლზე

ითვლება, რომ ფორთოხალი და მანდარინი წარმატებას და კეთილდღეობას მოიტანს. ახალი წლის წინა დღეს ტრადიციად იქცა ზღურბლზე ფორთოხლის გადაგორება, რათა მთელი წლის განმავლობაში შემოიზიდოს სახლში ფული.image

4. კატების ყოფნა მაღაზიებში დაშვებულია

ჰოლანდიელი ფოტოგრაფი მარსელ ჰეიჟენი გაოცებული იყო, რომ ჩინეთში ბევრი პატარა მაღაზია კატებს უშვებდა. მან შექმნა ფოტოების სერია, რომელიც ინტერნეტში გავრცელდა და წიგნიც კი გამოსცა ამ თემაზე.image

5. ბევრი ჩინელი პიჟამოებით დადის გარეთ

ჩინეთში არც თუ ისე იშვიათია ადამიანების პიჟამოები არა მხოლოდ მაღაზიებში, არამედ კაფეებშიც. მათ მიაჩნიათ, რომ პიჟამა ზამთარში კარგად გათბობს და ისტორიული მნიშვნელობა აქვს. მეოცე საუკუნის დასაწყისში მხოლოდ მდიდარ ადამიანებს შეეძლოთ იმპორტირებული პიჟამის შეძენა, რაც მათ სტატუსის სიმბოლოდ აქცევდა.image

6. სახის ფორმების სხვადასხვა სახელები

სახეების ჩინური კლასიფიკაცია განსხვავდება დასავლურისგან. სტანდარტული კატეგორიების გამოყენების ნაცვლად, როგორიცაა კვადრატი, სამკუთხედი ან ოვალური, ისინი უფრო კრეატიულ მიდგომებს იყენებენ. სახის ფორმის სახელები შეიძლება შეიცავდეს "პირველ სიყვარულს", "ბაყაყს", "ბატის კვერცხს", "კატათევზს" და "გოგრის თესლს". მაგალითად, ლოქოს სახე განსაკუთრებით მაცდურად ითვლება, რომელსაც ახასიათებს დიდი პირი, სავსე ტუჩები და ფართო თვალები. „გოგრის თესლის“ სახეს აქვს პატარა ოვალური ნაკვთები გამოხატული ლოყებით, წვეტიანი ნიკაპით და მრგვალი, ორმაგი ქუთუთოებით.image

7. ბალეტი ჩინეთში

ჩინეთში ბალეტი რუსეთიდან გასული საუკუნის ოციან წლებში შემოვიდა. მის პოპულარიზაციაში მთავარი როლი შეასრულა გამოჩენილმა ბალერინამ ანა პავლოვამ: შანხაიში მისმა გამოსვლამ შთააგონა ჩინელები თავიანთი ქალიშვილები საბალეტო სკოლებში გაეგზავნათ. თანამედროვე ჩინური ბალეტი ინარჩუნებს მოძრაობის ტრადიციულ ელემენტებს.image

8. მდიდარი კულტურული მემკვიდრეობა

ჩინეთის ჩაის სმის კულტურა იუნესკოს მიერ არამატერიალური კულტურული მემკვიდრეობის სიაშია შეტანილი. ეს მოიცავს როგორც ჩაის ფოთლების შეგროვებას, ასევე ჩაის ხარშვის ხელოვნებას. ჩაის დალევა ჩინეთში სოციალური ცხოვრების მნიშვნელოვანი ნაწილია და ხშირად ქორწილებშიც კი ტარდება. ჩინეთი ამჟამად ლიდერობს არამატერიალური კულტურული მემკვიდრეობის სიაში 43 ადგილით, რაც მას მსოფლიო ლიდერად აქცევს ამ სფეროში.image

9. უფასო ნივთების სიყვარული

ჩინელებს, ისევე როგორც ბევრ სხვას, უყვართ უფასო ნივთების მიღება. ისინი მზად არიან დადგნენ გრძელ რიგებში და მონაწილეობა მიიღონ ყველაზე აბსურდულ შეჯიბრებებში უბრალო ჭიქა ბრინჯისთვის ან ჩანთისთვის. ეს არის არა უსახსრობის ან ქვეყანაში საქონლის დეფიციტის გამო, არამედ მოწოდება. ამ სიყვარულის ერთ-ერთი მაგალითი იყო ბანკის სარეკლამო კამპანია ჰუბიის პროვინციაში. ბანკმა ტუალეტის ქაღალდის უზარმაზარი რულონი დადო და მომხმარებელს სთხოვა, რაც შეიძლება სწრაფად გაეხსნათ იგი 5 წამში. ვიდეო ვირუსულად გავრცელდა და 110 მილიონი ნახვა მიიღო. მიუხედავად საზოგადოების კრიტიკისა, კამპანიამ, როგორც ჩანს, მიაღწია მიზანს.image

10. სახელის გაგება პრაქტიკულად შეუძლებელია

შეგიძლიათ ჰკითხოთ ჩინელს სად მუშაობს, რამდენი წლისაა ან თუნდაც მისი ოჯახური მდგომარეობა, მაგრამ არა მისი სახელი. საქმიან შეხვედრებზე ადამიანები აცნობენ თავს თანამდებობით და გვარით და ყველა თანამშრომელი იგივეს აკეთებს: „ეს არის ჩვენი დირექტორი, მისტერ ლი“. ჩინელებს არ სჩვევიათ ერთმანეთის სახელის დაძახება. როგორც ჩინეთის ერთ-ერთმა ძველმა ფილოსოფოსმა, სახელად მენგ ძიუმ თქვა: „გვარი აერთიანებს ადამიანებს, მაგრამ მოცემული სახელი ინდივიდუალობას ანიჭებს“. ეს ასახავს ტრადიციის არსს, ყოველი სახელის მიჩნევა უნიკალურია და ბოროტი სულის ან დემონის მოსმენის შემთხვევაში მათ შეუძლიათ ზიანი მიაყენონ ინდივიდს.image









0
242
1-ს მოსწონს
ავტორი:ქეთი1988
ქეთი1988
Mediator image
Mediator image
242
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0