x
image
მეამეა
Mediator image
Mediator image
ეს ჩვევები თქვენი ტვინისთვის ძალიან საზიანოა - სასწრაფოდ შეეშვით!
ტვინი, ჩვენი სხეულის უაღრესად მნიშვნელოვანი ნაწილია, რადგან ის არის მთავარი "მაკონტროლებელი ცენტრი". მას აქვს რამდენიმე ფუნქცია, პასუხისმგებლობა და დავალება და ასევე ინახავს უამრავ ინფორმაციას.



image



მაგრამ თავის ტვინის სტრუქტურა შეიძლება ადვილად დაზიანდეს, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს ჯანმრთელობის სხვადასხვა სერიოზული პრობლემა და გართულებები. ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის მონაცემებით, წარმოგიდგენთ 10 ჩვევას, რომლებიც საზიანოა თქვენი ტვინისთვის.



ეს ჩვევები თქვენი ტვინისთვის ძალიან საზიანოა - სასწრაფოდ შეეშვით!





1. საუზმის გამოტოვება. ჩვენ ყოველთვის გვესმის, რომ საუზმე დღის ყველაზე მნიშვნელოვანი კვებაა, მაგრამ ალბათ იცით, რომ ადამიანების უმეტესობას ეს ავიწყდება.


ღამე საკვების გარეშე და პლუს დილა საუზმის გარეშე - ტვინისთვის არასაკმარისი საკვები ნივთიერებების მიწოდება ხდება, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს ტვინის დეგენერაცია.



2. ცუდი/უხარისხო ძილი. ხანგრძლივი დროის განმავლობაში უძილობა დააჩქარებს ტვინის უჯრედების სიკვდილს. ძილი უზრუნველყოფს სათანადო დასვენებას და ორგანიზმის აღდგენას დღის განმავლობაში მიღებული სტრესისგან. ამიტომ კარგი ძილი ყოველთვის თქვენი ერთ-ერთი პრიორიტეტი უნდა იყოს!



3. შაქრის მაღალი შემცველობით მიღება. სამწუხაროდ, შაქარი გვხვდება თითქმის ყველა საკვებსა და სასმელში, რომელსაც ჩვენ ვიღებთ. შაქრის მაღალი მოხმარება კი ანადგურებს ორგანიზმს საკვები ნივთიერებების შეწოვის უნარს, რაც იწვევს დაღლილობას და ტვინის დაავადებების განვითარებას.




4. ჭარბი/ხარბი კვება. ჭარბი კვება იწვევს წონის მატებას, შებერილობას, გონებრივი მუშაობის დაქვეითებას და თავის ტვინის არტერიების გამკვრივებას.




5. მოწევა. ეს არის ერთ-ერთი ყველაზე მავნე ჩვევა და, რომ აღარაფერი ვთქვათ სხვა გვერდით ეფექტებზე, იწვევს „ტვინის შეკუმშვას“, ასევე დემენციის დაავადებების განვითარებას, როგორიცაა ალცჰეიმერის დაავადება.




6. ძილის დროს თავზე დაფარება. შეიძლება უცნაურად მოგეჩვენოთ, მაგრამ ეს ჩვევა ამცირებს ჟანგბადის მოხმარებას ღამით. გარდა ამისა, იზრდება ჭარბი ნახშირორჟანგის ჩასუნთქვის რისკი.




7. ჰაერის დაბინძურება. ტვინის გამართული ფუნქციონირება მოითხოვს ჟანგბადის უკიდურესად დიდ რაოდენობას, ამიტომ დაბინძურებული ჰაერის გამუდმებით სუნთქვა ამცირებს ჟანგბადის მიწოდებას, რაც გავლენას ახდენს ტვინის ეფექტურობაზე.




8. ტვინის დატვირთვა და მუშაობა ავადობის დროს. დღეს ისეთი ტემპით ვცხოვრობთ, რომ ხშირად ავადმყოფობის დროსაც კი გვიწევს ჩვენი საქმის კეთება.

თუმცა, დაავადებები არის სიგნალი სხეულისგან, რომ საჭიროა ცოტა შეჩერდეთ და რომ სასოწარკვეთილ ტვინსაც სჭირდება დასვენება. ამიტომ, ავადმყოფობის დროს მუშაობამ შეიძლება შეამციროს ტვინის ეფექტურობა და გამოიწვიოს ტვინის დაზიანება.




9. იშვიათი საუბრები/კომუნიკაცია. საუბრები ხელს უწყობს ტვინის განვითარებას და ზრდას, ამიტომ ინტელექტუალური საუბრები გააძლიერებს ტვინის აქტივობას და გაზრდის მის ფუნქციონირებას.




10. ამაღელვებელი აზრების ნაკლებობა. აზროვნება აფართოებს ტვინს და უნარჩუნებს ფუნქციონირებას, ამიტომ მნიშვნელოვნად აუმჯობესებს ტვინის მუშაობას ამაღელვებელი და ემოციური აზრები და ფიქრები.



0
534
4-ს მოსწონს
ავტორი:მეამეა
მეამეა
Mediator image
Mediator image
534
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0