x
მეტი
  • 26.04.2024
  • სტატია:134546
  • ვიდეო:351975
  • სურათი:508609
საბჭოთა წარმოების "ВАЗ-2103"-ის უიშვიათესი მოდელი, ავტომატური გადაცემათა კოლოფით
image თუ ტრაქტორებს და სატვირთო მანქანების რამდენიმე მოდელს არ ჩავთვლით, საბჭოთა ავტო და ტრაქტორმშენებლობა კარგი და საიმედო მოდელებით ვერასდროს დაიკვეხნიდა.


პირველი საბჭოთა შედარებით თანამედროვა "ვაზ 2101" იტალიური "ფიატის" ბაზაზე იქნა აგებული, ისევე როგორც "პობედა", "ვოლგა გაზ 21" და სხვები და სხვები უცხოური მანქანების ანალოგებზე იქნა აგებული.


თუმცა საბჭოთა ავტომშენებლობასაც ჰყავდა გამორჩეული და საიმედო მოდელები, რომლებიც საიმედოობი?თ გამოირჩეოდნენ. ასეთები იყო "ვაზ 2106", "ვაზ 2103" და ბოლოს "ლეგენდარული ნივა".


"ნივა დღესაც პოპულარულია, მაგრამ არა ის რსაც რუსები უშვებენ, "ნივისს" გამოშვების პატენტი რამდენიმე ქვეყანას აქვს ნაყიდი და მას უკვე გერმანიაშიც, იტალიაშიც, თურქეთშიც და ლათინური ამერიკის ქვეყნებშიც შეხვდებით, მაგრამ ეს ის "ნივა არაა" რსაც რუსეთი უშვებს, ესაა უკვე დიზელის 2.0 მოცულობის ტურბინიანი ძრავებით აღჭურვილი ღრმა მოდერნიზების მქონე მანქანა რომელიც უგზოობაზეა გათვლილი და დიდი სიამოვნებით ყიდულობენ ფერმერები, მანქანის სავალი ნაწილები გაძლიერებულია, წინა დაკიდებას 2-2 ამორტიზატორი ემსახურება მანქანის რბილი სვლისათვის, საჭეს ჰიდროგამაძლიერებელი უყენია, მანქანას ასევე გააჩნია კონდიციონერი, სარკეების ელექტრო ამწევები, ბლოკირებადი ხიდები, იდეალური გამანაწილებელი ბლოკით ("რაზდატკა"). მანქანა საოცრადაა დაბალანსებული და აღმოფხვრილია ის პრობლემა რომელიც ახალ რუსულ ნივებს ნუდამ ახასიათებდა ანუ საუბარია ძრავის ვიბრაციაზე.



მაგრამ მოდით ამჯერად საბჭოთა წარმოების ერთერთ მანქანაზე ვისაუბროთ რომელიც საბჭოთა კავშირში კარგად იყიდებოდა უბრალოების, საიმედოობის და კარგი ძრავის გამო.


საუბარია "ვაზ 2103"-ზე. აღნიშნული მანქანა კომფორტით არ გამოირჩეოდა, სამაგიეროდ საიმედოობით ნამდვილად გამოირჩეოდა.


სწორედ ეს მანქანა მოეწონათ ჰოლანდიელებს, ოღონდ საბჭოთა მხარეს წარუდგინეს მოთხოვნა, მანქანა აღჭურვილი ყოფილიყო ავტომატური გდაცემათა კოლოფით. ვინაიდან საბჭოთა კავსირში ავტომატური გადაცემათა კოლოფის წარმოება არ იყო საერთოდ წარმოებაში, საბჭოელებმა ეს პრობლემა სწრაფად და მარტივად გადაწყვიტეს-იტალიელებისაგან შეიძინეს ავტომატუირ გადაცემათა კოლოფი და მისი წარმოების ლიცენზიაც.


აღნიშნული მოდელი მხოლოდ ექსპორტზე გადიოდა და დღესაც კია ამდენი წლის შემდეგ შემორჩენილი ჰოლანდიაში მუშა მდგომარეობაში.


image

0
284
5-ს მოსწონს
ავტორი:კანონგარეშე
კანონგარეშე
Mediator image
Mediator image
Mediator image
284