ტექნოლოგიური სიახლეები როგორ შევარჩიოთ ფოტოაპარატი 2012, 15 სექტემბერი, 12:08 ![]() ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს ასევე მატრიცას. მატრიცის ფიზიკური ფორმა და გაფართოება განაპირობებს პიქსელის ზომას. პიქსელის ზომაზე კი დამოკიდებულია კადრის სისუფთავე და ფერების სიმკვეთრე. ალბათ ხშირად შეგინიშნავთ, რომ მონაცემებში, მაგალითად წერია 10x zoom - აუცილებლად უნდა დავაკვირდეთ ციფრული ზუმია მითითებული თუ ოპტიკური. მათ შორის განსხვავება იმაში მდგომარეობს, რომ ოპტიკური ზუმი რეალურად აახლოვებს გამოსახულებას ოპტიკის შესაძლებლობების ხარჯზე, რაც შეეხება ციფრულ ზუმს ის უკვე მოახლოვებულ კადრზე არსებულ პიქსელებს ადიდებს - ანუ რეალურად გამოსახულების ხარისხი ფუჭდება და სასურველია ეს ფუნქცია გავთიშოთ. იმისათვის რომ ჩვენს მიერ გადაღებული კადრი ფოტოაპარატმა აღიქვას და მისი დამახსოვრება მოახერხოს აუცილებელია ე.წ "ჩიპი" რომლის გარეშეც ფოტოაპარატის შეძენას აზრი არ აქვს. არსებობს ამ "ჩიპების" სამი ძირითადი სტანდარტი : SD (Secure Digital) - შეიძლება ითქვას რომ სტანდარტია, რადგან ის უმეტეს ფოტო/ვიდეო ტექნიკაზე მიდის და თქვენ ადვილად მოახერხებთ თქვენთვის სასურველი კადრებისა თუ ვიდეოს გადაღებასა და დამახსოვრებას. CF (Compact Flash) - ძირითადად გამოიყენება პროფესიონალურ ფოტო ტექნიკაში და ამ სახის მეხსიერების ბარათებს ძირითადად Canon-ის ფოტოაპარატებში ვხვდებით, თუმცა ბოლო დროს ქენონმაც SD მეხსიერების ბარათებზე გადაიყვანა თავისი ნახევრად-პროფესიონალური ფოტო ტექნიკა. XD (Extreme Digital) - ბარათი, რომელიც ყველაზე ნაკლებადაა გავრცელებული და ძირითადად გამოიყენება ოლმპუსისა და ფუჯუფილმის ფოტოკამერებში. გარდა ზემოაღნიშნული მონაცემებისა მყიდველი ძალიან ბევრ რამეს აკვირდება. მაგალითად მათთვის საინტერესოა ფოტოაპარატის მენიუ, მისი წონა, რა სახის აქსესუარები მოჰყვება კომპლექტს და ა.შ. ცხადია დღეისათვის საქართველოში ფოტოაპარატის ყიდვა არ წარმოადგენს პრობლემას, რადგან ძალიან ბევრ ტექნიკის მაღაზიაში წარმოდგენილია ყველა სახის ფოტოტქენიკა. ყველა ზემოთ ჩამოთვლილი მონაცემი ძირითადად სამოყვარულო ფოტოტექნიკას ეხებოდა. ახლა განვიხილოთ ნახევრადპროფესიონალური ფოტო ტექნიკა, კერძოდ ფოტოაპარატები. ![]() იმდენად რამდენადაც ობიექტივის ხედვის კუთხე დამოკიდებულია, ფოკუსურ მანძილსა და ასევე მატრიცის ზომაზე, ერთი და იგივე ობიექტივი დამაგრებული სხვადასხვა ზომის მატრიციან კამერაზე სხვადასხვა ხედვის კუთხეს ქმნის.მაგალითად, 50მმ-იანი ობიექივის ხედვის კუთხე სრულფორმატიან კამერაზე(full frame) გვაძლევს 46', ხოლო, იგივე ობიექტივი მატრიცაზე 23, 7x15, 6მმ, მოგვცემს 34‘იან ხედვის კუთხეს. (შენიშვნა:არსებობს ობიექტივები კონკრეტულად სრულ და არასრულფორმატიან მატრიცის მქონე კამერებისთვის. მაგ Nikon-ის ფოტოკამერების განმსაზღვრელია FX-სრულფორმატიანი იგივე full frame, და DX-არასრულფორმატიანი, ანუ crop system, თუ FX ობიექტივს დავუმაგრებთ DX ფოტოკამერას მივიღებთ crop sistem-ას, თუ DX ობიექტივს დავამაგრებთ-FXკამერას ასევე მივიღებთ crop system-ას.) მომხმარებელი რომ არ დაიბნეს, მიღებულია ფოკუსური მანძილის მითითება 35მმ-იანი მატრიცის ეკვივალენტით.ობიექტივებს ხშირად ჰყოფენ შემდეგ კლასებად: ფართეკუთხიანი-35მმ-ზე ნაკლები სტანდარტული- 45-50მმ. პორტრეტული-60-80მმ. გრძელფოკუსიანი-80-200მმ. ტელეობიექტივი- 200მმ-ზე მეტი. წარმოდგენილი კლასიფიკაცია, მეტად პირობითია და დაყრდნობილია უფრო მეტად ტრადიციებზე ვიდრე მკაცრად დაფუძვნებულ ფაქტებზე. მაგალითად, ზოგი ექსპერტი პორტრეტულ ობიექტივებს მიაკუთვნებს ობიექტივებს 85-135მმ. ხოლო ტელეობიექტივად ითვლება ყველა ობიექტივი რომელსაც ფოკუსური მანძილი 135მმ-ზე მეტი აქვს. შუქძალა-დიაფრაგმა შუქძალა ობიექტივის შესაძლებლობაა, იგი გვიჩვენებს სინათლის როგორი მაქსიმალური რაოდენობა შედის ობიექტივში და ხვდება ციფრული ფოტოკამერის მატრიცაზე.რაც მეტია შუქმგრძნობელლობა- მით მეტი სინათლე შედის ობიექტივში, მით მეტი შესაძლებლობაა გადაღებისა ცუდ განათებაშიც კი, შტატივისა და მაშუქის გამოუყენებლად.იგი რეგულირდება სპეციალური ხელსაწყოთი-დიაფრაგმით.დიაფრაგმა მოქმედებს თვალის კუნთივით, რომელიც არეგულირებს თვალის გუგის ზომას. ობიექტივის შუქმგრძნობელობა დამოკიდებულია: 1 დიაფრაგმა 2 ფოკუსური მანძილი 3 ოპტიკის ხარისხი ობიექტივის შუქძალას განაპირობებს მასში არსებული დიაფრაგმის სიდიდსე.იგი აღინიშნება დრობის სახით და არის შეფარდება დიაფრაგმის დიამეტრის ფოკუსურ მანძილთან.მაგალითად, ობიექტივს შეფარდებით 1:4 (ასევე შეიძლება ეწეროს f/4) აქვს დიამეტრი ოთხჯერ უფრო ნაკლები ვიდრე ფოკუსური მანძილი.რაც უფრო ნაკლებია მაჩვენებელი(რაც უფრო დაბალი რიცხვი აწერია), მითუფრო ნათელი გამოვა გამოსახულება. ამის აღმნიშვნელ ციფრებს აწერენ მწარმოებლები ობიექტივს- 1:2, 1:1, 4, 1:1, 8, 1:2, 8, 1:5, 6 და ა.შ. ძლიერ შუქმგრძნობელ ობიექტივებად ითვლება, შეფარდება: 1:2.8, 1:1.8, 1:1.4 და მეტიც. ცნობისათვის, ყველაზე შუქმგრძნობელი ობიექტივი მსოფლიოში, წარმოებულ იქნა 1966 წელს NASA-სთვის, რომელიც გამიზნული იყო მთვარის ბნელი მხარეს გადაღებისთვის. ეს იყო Carl Zeiss Planar 50mm f/0.7, მისი შუქმგრძნობელობა 1:0, 7ს უდრიდა, ასეთიობიექტივი მხოლოდ ათი ცალი იყო. დიაფრაგმა (შუქძალა) ასევე პირდაპირ კავშირშია სიმკვეთრის სიღრმესთან (რაც მეტადაა ღია დიაფრაგმა მით ნაკლებია იგი და პირიქით)ექსპოზიციის დაყენებისას კი დიაფრაგმის ზომა დაკავშირებულია სიჩქარესთან, უკუპროპორციონალური დამოკიდებულებით *მეტია დიაფრაგმა-ნაკლებია სიჩქარე *ნაკლებია დიაფრაგმა-მეტია სიჩქარე ყველა ობიექტივზე აღნიშნულია მისი მაქსიმალურად ღია დიაფრაგმის ნიშანი, ხოლო ხშირ შემთხვევაში ობიექტივებზე ცვლადი ფოკუსური მანძილით( მაგ.ზუმ ობიექტივები) კი ორი მნიშვნელი, რომელიც შეესაბამება ფოკუსურ მანძილს სხვადასხვა მდგომარეობაში. ამ შემთხვევაში ობიექტივი დაყენებული გრძელ ფოკუსურ მანძილზე უფრო ნაკლებ სინათლეს უშვებს ვიდრე მოკლე ფოკუსურ მანძილისას. ობიექტივებს, დიდი მაქსიმალური დიაფრაგმით ზოგადად უფრო სწრაფებს უწოდებენ რადგან დაბალი განათებისას საშუალებას გვაძლევენ უფრო სწრაფი სიჩქარით გადავიღოთ ფოტო. მეორე მხარე მედალისა მისი მინიმალური დიაფრაგმაა, ეს ზომა არა მარტო ობიექტივის მონაცემებზეა დამოკიდებული, არამედ ფოტოკამერის მატრიცაზე.ბევრ კომპაქტურ ფოოტოკამერას მნიშვნელი მინიმალური დიაფრაგმისა არის 1:11, რაც განპირობებულია მატრიცის პატარა ზომაზე, უფრო მაღალი კლასის ფოტოკამერებისათვის კი მისი აღმნიშვნელი შეიძლება 1:22, თუმცა ტიპიური საზღვარი არის 1:16 დღეისათვის სულ ეს იყო. ვეცდები შემდეგში უფრო მეტი ინფორმაცია მოგაწოდოთ. ისე, თქვენ რომელი ფირმის ფოტოაპარატს იყენებსთ? :) 3396 3-ს მოსწონს
|