x
მეტი
  • 26.04.2024
  • სტატია:134543
  • ვიდეო:351975
  • სურათი:508598
რომის პაპი: ქრისტიანული სამყარო აღარ არსებობს
image



"ქრისტიანული სამყარო აღარ არსებობს, ” - თქვა რომის პაპმა ფრენსისმა კარდინალებთან ტრადიციულ შეხვედრაზე, კათოლიკური შობის წინა დღეს. მის სიტყვებს ციტირებს ინგლისურ-კათოლიკური გაზეთი The Tablet.



”ქრისტიანული სამყარო აღარ არსებობს. დღეს ჩვენ არ ვართ ერთადერთი, ვინც ხელს უწყობს კულტურის განვითარებას, ჩვენ არ ვართ პირველი ამ საკითხში და ჩვენ არ გვისმენენ ... ქრისტიანობა, განსაკუთრებით ევროპაში, უფრო დასავლეთ ნაწილის უმეტესობაში, აღარ არის ჩვენი საერთო ცხოვრების განმსაზღვრელი საფუძველი, არამედ, უფრო ხშირად უარყოფითია. მარგინალიზაცია და დაცინვაა. ”- თქვა პონტიფიკმა.


პაპმა ხაზგასმით აღნიშნა, რომ მეგოპოლისების მაცხოვრებლებს სჭირდებათ "ახალი სახარება", რაც თავის მხრივ მოითხოვს არასტანდარტულ მიდგომებს. მან მოუწოდა კარდინალებს შეიმუშაონ ეს ახალი მიდგომები და არ შეეშინდეთ სიახლისა და რელიგიური ცხოვრების ცვლილების.



პაპის გამოსვლის შემდეგ ისმება კითხვა: როგორ მოხდა, რომ დასავლეთში, სადაც არცერთ ქვეყანაში არ განხორციელებულა სახელმწიფო ათეიზმის პოლიტიკა, როგორც, მაგალითად, ყოფილ სსრკ-ში, რელიგია იქნა მიყვანილი სოციუმის საზღვრებამდე და დაკარგა პოპულარობა მასებს შორის?


დასავლეთის ყველა სახელმწიფო განვითარებულია, მაგრამ მათ არასოდეს უომიათ რელიგიისთვის, როგორც კომუნისტები იბრძოდნენ. პარადოქსია ის, რომ კომუნისტებმა ვერ დაანგრიეს ღვთისადმი რწმენა, ხოლო დასავლურმა სეკულარულმა ცივილიზაციამ გააკეთა ისე, რომ მის საშუალო წარმომადგენელს რელიგია არ სჭირდება.


სიტუაცია განსხვავებულია ისლამურ სამყაროში. აქ რწმენა და მათთან დაკავშირებული რელიგიური მსოფლმხედველობა გადამწყვეტია მილიონობით ადამიანისთვის. შეერთებული შტატების პრეზიდენტებმა, რომლებიც მაჰმადიანურ ქვეყანაში ახორცილებდნენ მორიგ სამხედრო ოპერაციას, კონკრეტულად ხაზს უსვამენ იმას, რომ ომი არის, არა ისლამის წინააღმდეგ, არამედ „ტერორის წინააღმდეგ“.


ისლამური სამყაროს ქვეყნებში არსებული მდგომარეობა, თუნდაც დასავლური და სეკულარული, მეტყველებს იმაზე, რომ ისლამურ ღირებულებებს შეუძლიათ შეცვალონ კლიმატი საზოგადოებაში და ასევე, პოლიტიკური დღის წესრიგი.


ისლამური რელიგიის მორალური ჩარჩო დიდწილად განსაზღვრავს ქცევას მუსულმანურ ქვეყნებში. ამ ქვეყნებში არცერთ პოლიტიკური ლიდერი არ საუბრობს დადებითად ერთსქესიან ქორწინებაზე, ან, მაგალითად, სოდომიის ლეგალიზაციისკენ არმოუწოდებენ მასებს. უფრო მეტიც, ისლამური იდეები ყოველწლიურად უფრო და უფრო პოპულარული ხდება.


ისლამური სამყარო, რომელიც "განმანათლებლურ" და "განვითარებულ" ქვეყნებში არის ბრენდირებული, როგორც "ჩამორჩენილი და ფანატიკური", კვლავ განაგრძობს წინა პლანზე წამოწიოს რელიგიური პრინციპები, რისთვისაც ადამიანმა ხშირად უნდა გადააბიჯოს საკუთარ "მე" -ს.


„უნივერსალური ფასეულობების“ შემოღების საქმე, როგორც დასავლელ ელიტებს ესმით, მუსულმანურ ქვეყნებში ხდება, როგორც სამხედრო ძალით, ისე სეკულარიზაციის პროცესით, განსაკუთრებით განათლების მიღების დაკისრებით. ამასთან, ეს საპირისპირო შედეგს იძლევა: ხალხის მასა უფრო მეტად უარყოფს მათთვის უცხო იდეებს და ეყრდნობა მათი წინაპრების მიერ გადმოცემულ მრავალსაუკუნოვან ღირებულებებს.

19
1454
3-ს მოსწონს
ავტორი:თამილა გურაშვილი
თამილა გურაშვილი
Mediator image
1454
  
2019, 27 დეკემბერი, 12:26
საინტერესო საუბრებია...
ბ-ნ ჰენდერსონის მიერ დაყენებულ ბევრ საკითხს ვეთანხმები, თუმცა ეკლესიაზე, ასე ხელაღებით თავდასხმას, ვერაფრით გავიზიარებ, მიუხედავად იმისა, რომ ვიცი, მართლაც უჭერდა საპატრიარქოს ბევრი წარმომადგენელი(თუმცა არა ყველა) მხარს პუტჩს...
ჩემი აზრი პატრიარქზე ადრეც ვთქვი და გავიმეორებ: ვთვლი, რომ მას ბოროტების განკურვნა სიკეთით სურს, მიაჩნია, რომ სიკეთით გარდაქმნის ყოველივე ავს(მათ შორის ადამიანებსაც) და ამით ვხსნი ყველა მის ქმედებასა და ქადაგებას. მის მიერ პირდაპირი მოწოდება გამსახურდიას დამხობისკენ, მე არ მსმენია (საპატრიარქო მხოლოდ იგი არაა, სხვა მღვდელმთავრებიც არიან) ! ხოლო კიტოვანის ნაბჟუტურევი,.. ჯერ ერთი არც მომისმენია და არც სურვილი მაქვს ვენდო მას! ასევე, მეც ვთვლი, რომ აუცილებლად, ქვეყნისთვის სასიცოცხლოდ საჭიროა 1991-92 წლების სამართლებრივი შეფასება, ხოლო მორალურს, რაც წერტილს დაუსვამს ამჟამინდელ პოლიტიკურ "ბომონდს", ახალი თაობა მოიტანს თან!
ახლა, ერთი კითხვაც მინდა გავაჟღერო - ეს იაგო ხვიჩია "გირჩის" ხვიჩიაა თუ სხვა პირი? თუ "გირჩია" - ჩემთვის "ცოტა" ძნელი გასაგებია, ერთი ხელით ქართულ ჯარსა და სახელმწიფოს ებრძოდე(ჯარში წასვლის იდეას რომ ებრძვი, ეს ქვეყნის წინააღმდეგ თუ არ არის, ამიხსნას ვინმემ) და მეორეთი სამართლიანობისთვის იღვწოდე - სადღაც და რაღაც დაუჯერებელია, არა???
2019, 27 დეკემბერი, 1:32
გსურთ იპოვოთ გოგონა ერთი ღამით? მოგესალმებით --- www.Bredhot.Com
2019, 26 დეკემბერი, 12:58
გეთანხმებით, ბევრმა მოინანია ცოდვები, თუნდაც გია ყარყარაშვილმა.
"დრონი მეფობენო"-ნათქვამია, დრო განსჯის ყველას და ყველაფერს, ჩვენ კი მაქსიმალურად უნდა შევუწყოთ ხელი ეკონომიკის და არმიის ძლიერებას, მერე ყველაფერი გეგმაზომიერად განვითარდება.
მთავარია ქართველი ქართველის მტრობას გადაეჩვიოს...
ნებისმიერ საქმეში გვერდით მიგულეთ, სადაც ქართული სახელმწიფოს სასარგებლოდ იქნება ნაბიჯი გადასადგმელი.
2019, 26 დეკემბერი, 12:31
როგორც გამოცდილ ერთერთ ჯარისკაცს,არ შემიძლია არ დაგეთანხმოთ. მე მჯერა,რომ ამის შეცვლა შეგვიძლია და ეს არის მთავარი. რა და როგორ მოხდება ეგ გამოჩნდება. ისე კი არ მგონია,რომ ხახვივით შერჩათ,რადგან ამ ქვეყანაში არსებობენ ადამიანები,რომლებსაც ახსოვთ ეგ. გულუა და იოსელიანი რო მოაშორეს ეგ კარგია,რადგან ჩვენი მოსაშორებლები იყვნენ მაინც. რა აზრი აქვს,რას იტყვიან პუჩისტები და არც დოკუმენტები გვინდა მაგისთვის,ჩვენ სიმართლე ვიცით. მე მათი დასჯა ფიზიკურად არც მჭირდება,რადგან მორალური სასჯელი უფრო უარესი იქნება. როცა იმას გაანალიზებენ,რომ მათ მოკლეს ზვიადი,მაგრამ მისი იდეები ვერა,მაშინ ისინი უარესს სასჯელს მიიღებენ. ხოდა მთავარია მივაღწიოთ განვითარებას,რომელიც ავტომატურად გამოიწვევს გაერთიანებას. ისეთი რესურსები უნდა შევქმნათ და ჩავდოთ ქართულ ჯარში,რომ რუსებს ძვირი დაუჯდეთ ჩვენთან ომი და არ უღირდეთ. ამისათვის კი სურვილის ქონაა საჭირო და ამას მივაღწევთ. თქვენ ჩემს გვერდზე იქნებით ამ დროს და მე თქვენს გვერდზე. როცა ამის დრო მოვა გაგახსენებთ ამ საუბარს
2019, 26 დეკემბერი, 12:22
მართალი ბრძანდებით. ჩვენი მტერი საკუთარი თავია პირველრიგში. რუსებმა დასაყრდენი თუ ვერ ნახეს საქართველოში,მაშინ მათი გეგმა იშლება. სამწუხარო რეალობააა,როცა ეგეთი ბევრია.
2019, 26 დეკემბერი, 12:08
ნაპერწკალს, რომლითაც ზვიად გამსახურდიამ ცეცხლი დაანთო, ჯერ ვერ ვხედავ, სამწუხაროდ... იმაშიც გეთანხმებით, რომ მიზანმიმართულად მეორდება მავანთა მიერ, რომ ჩვენი საშველი არ არის, რომ ქვეყანა თავზე გვექცევა და ა.შ. ეს ბოროტებაა და ჩვენი, ფიზიკურად განადგურებაზე ძალიან, სულიერი განადგურება უფრო უნდათ, ამაში სოცქსელებიც კარგად ეხმარებიან და რუსეთზე დიდი მტერი კი ჩვენი სამოქალაქო ერთსულოვნების არარსებობა მგონია, რავიცი((
2019, 26 დეკემბერი, 11:36
რაც შეეხება სამართლებრივ და მორალურ შეფასებას იმ ავბედითი მოვლენები,ეს ამბავი უკვე დაწყებულია. იურისტი არ ვარ და არ დავიწყებ ვინმეს დასჯაზე საუბარს,მაგრამ მორალური შეფასების საკითხი ძალიან მნიშვნელოვანია. თუ ადევნებთ თვალს, იაგო ხვიჩიას გადაცემას "პროცესს",მაშინ იქ ნახავთ ორივე მხარის მიერ მოთხრობილ თავის სიმართლეს. ეს გადაცემა,ჩვენი ერთობლივი სახსრებით დაიწყო და უბრალოდ,იაგომ ითავა მისი წაყვანა. თითო ლარობით ვაგროვებთ საჭირო თანხას,რადგან ვთვლით,შეუძლებელია შემდგარი სახელმწიფო გვერქვას თუ არ გვეცოდინება სიმართლე. მსაჯულის როლში კი თითოეული მოქალაქეა წარმოდგენილი და მათ თვითონ უნდა შეაფასონ რა და როგორ მოხდა. ეს ბევრი არაფერია,მაგრამ სულ არაფერს ჯობია. არავის დასჯა არ მინდა მე პირადად,რადგან ყველა თავისებურად თვლიდა სწორას თავის თავს. სიმართლე გვჭირდება ახალ თაობას,რადგან ის შეცდომები არ იქნას დაშვებული არც ჩვენს და არც ჩვენი შემდგომი თაობის მიერ. საზოგადოებაში არის განცდა რო ამ ქვეყნის საშველი არ არის,მაგრამ ეს ჩვენი ქვეყნის მტრების მიერ შემოგდებული თემაა. მთავარია,დავიჯეროთ რო შეგვიძლია და თუ ეს მოვახერხეთ,მაშინ 50% საქმის გაკეთებულია. როცა პრეტენზია გამოვთქვი ახალი წლის აღნიშვნის თაობაზე,მაშინ როცა ადამიანებს იტაცებენ საკუთარი ქვეყნიდან ბევრმა გრინჩად გამომიყვანა და შობის მოპარვა დამაბრალა. გაფრინდაშვილმა თავისი გააკეთა და აჩვენა ყველას რო არ დანებებულა და ჩვენი ამ საქციელით კი ,მას ვეტყვით რო მარტო არ არის და საქართველოს ყველა მოქალაქე არ აპირებს შეგუებას ოკუპაციასთან. ახალი წელი კიდევ მოვა,მაგრამ მნიშვნელოვანია ამ ახალ წელს,როგორ და სად შევხვდებით. ეს იქნება დამოუკიდებელი და ერთიანი საქართველო თუ რუსეთის გუბერნია.
2019, 26 დეკემბერი, 11:24
ამ დახლეჩილ ქვეყანას უკვე მხოლოდ ღმერთი თუ უშველის, მიწაზე ჩამოიტანეს ჯოჯოხეთი, გამსახურდიას დამაქცევარს ეძახიან რუსეთის სამხედრო დაზვერვის დაფინანსებული პუტჩისტები.
გამსახურდიას მკვლელობაც ხახვივით შერჩათ, მოიშორეს უშუალო შემსრულებლები, გია გულუა და ავთო იოსელიანი.
2019, 26 დეკემბერი, 11:22
მიხარია,რომ სწორად აანალიზებთ სიტუაციას. როგორც ჩემთვის ცნობილია,თქვენ პედაგოგი ბრძანდებით და ძალიან მახარებს ეს ფაქტი. სამწუხაროდ,ბევრი ბავშვი ვერ ხვდება ისეთი პედაგოგის ხელში,როგრიც თქვენ ხართ. ჩემი პედაგოგების გავლენა დიდია ჩემზე და მათგან ვისწავლე ის,რაც გამომადგა და კიდევ გამომადგება. ისტორიის მასწავლებელი არც კი მოგვისმენდა თუ არ იყო კრიტიკულად განხილული თითოეული ისტორიული მოვლენა. ყველას ერთი რამე გინდა და ერთმანეთის ნიშნის მოგებით საუბარი კი ამ ყველაფერს ანგრევს. ბევრი რამეა,რაც უფროსი თაობის ცოდნიგან უნდა ვისწავლოთ და ბევრი რამეა,რაც ახალი თაობის დაიჯერება.
2019, 26 დეკემბერი, 10:12
იმ ხალხს,რომლებიც სექტანტებს გვეძახით გეტყვით,რომ შეცდომაში ხართ შეყვანილი ამ ქვეყნების მტრების მიერ და რაც უფრო მალე გადმოხვალთ ჩვენს მხარეს მით უფრო მალე მოეხსნება საუკუნო გასაჭირი ქვეყანასაც და ეკლესიასაც. ჩვენ ვართ ის ხალხი,ვინც ომის დროს იარაღს ხელში აიღებს და პირველ დარტყმას თვითონ მიიღებს. ჩვენ ვართ ის ხალხი,ვინც ეკლესიის მშენებლობაზე საკუთარ აგურს დადებს,მაგრამ ამას საკუთარი სულის საცხოვნებლად არ გააკეთებს,რადგან ჩვენი მიზანი საქართველოა და ამ საქართველოს შემადგენელი ნაწილი ყოველთვის იყო,არის და იქნება ქართული ეკლესია. ჩვენი სული ცხონება საქართველოს ისე განვითარებაა,რომელსაც ვერავინ ვერ წამოარტყავს თავში როცა მოუნდებათ,ვერავინ გაიტაცებს ადამიანებს საკუთარი ქვეყნიდან და ვერცერთი ქვეყანა ვერ შეძლებს საკუთარი აგენტები ჩააბუდოს ეკლესიაში. საქართველო და ქართველი ხალხი ბევრის მნახველია და კიდევ ბევრსაც ვნახავთ საუკუნეების მანძილზე. ამ ქვეყანაში იმაზე ბევრი ვაჟა გაფრინდაშვილია,ვიდრე რუსებს და საქართველოს მტრებს ჰგონიათ ეს კარგად იცოდეთ.
წინა კომენტარების ნახვა
0 0 10