ისტორია Citroen DS -საფრანგეთის სიამაყე 2019, 1 მარტი, 14:01
ალბათ ძნელად მოიძებნება რომელიც ამ ლეგენდარული ავტომობილს ერთი შეხედვით არ ცნობდეს, იყო რა თქმა ამ ავტომობილში ისეთი განსაკუთრებული, რის გამოც იგი №3 "საუკუნის ავტომობილად"(Car of the Century)დასახელდა, იგი იქცა ფრანგული ავტომრეწველობის სიამაყედ, რომელსაც მეტსახელად"ქალღმერთი "შეარქვეს.
ავტომობილით ყველა მოიხიბლა არა მარტო არაჩვეულებრივი დიზაინის გამო, არამედ ტექნიკური მახასიათებლებითაც, აეროდინამიკული წინააღმდეგობის დაბალი კოეფიციენტის გამო 76 ც/ძ-იანი ძრავა ძალზე ეკონომიური და მანევრირებადი იყო, ძრავა წინა მოდელებისგან იყო ნასესხები, თუმცა ძირეულად გადამუშავებული. პარიზის ავტოსალონი.ხუთშაბათი, 1955 წლის 6 ოქტომბერი, დილის 9 საათზე Citroën DS 19-ს ჩამოხსნეს საბურველი, მსოფლიომ პირველად იხილა ყველაზე ორიგინალური და არაჩვეულებრივი ავტომობილი, უკვე 9 საათზე და 45 წუთზე ავტომობილი 749 კლიენტმა შეუკვეთა, ხოლო საღამოსთვის შეკვეთების რაოდენობა 12 000-მდე ავიდა. Citroen DS-ის გამოსვლა გახდა ევროპისთვის უდიდესი პოლიტიკური და კულტურული მოვლენა, ჯინა ლოლობრიჯიდა Paris Match-ის ოქტომბრის ნომრის გარეკანზე ავტომობილთან ერთად გამოჩნდა, როლან ბარტმა ავტომობილს ფილოსოფიური ესეები მიუძღვნა. 1957 წელს Citroen DS-ბორბლების გარეშე, სასტარტოდ გამზადებული რაკეტის ფორმით წარდგა მილანის ტრიენელაზე 1957 წელს(Triennale di Milano). Citroen DS-შარლ დე გოლის საყვარელი ავტომობილი გახდა. ავტომობილი უამრავი საკულტო ფილმის ცენტრალური ფიგურა იყო და ახლაც არის, რა თქმა უნდა პირველ რიგში გვახსენდება "ფანტომასი". მთლიანად Citroen DS-ს შეხვდებით 1000 -მდე ფილმში, სერიალში ან ანიმაციურ ფილმში ვიზუალური ხელოვნების ნაციონალურ მუზეუმში( Centre national des arts plastiques) ინახება თანამედროვეობის ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი მექსიკელი მხატვრის, გაბრიელ ოროსკოს ნამუშევარი-შუაზე გაჭრილი და მერე კვლავ შეერთებული Citroën DS-ი. ავტომობილი 1975 წლამდე გამოდიოდა. მთლიანად მსოფლიო მასშტაბით გაიყიდა 1 455 746 ეგზემპლარი(Citroën DS -19;DS-20;DS-21;-DS-22;DS-23), ავტომობილმა მხოლოდ აშშ-ში ვერ მოიპოვა პოპულარობა(38 000 გაყიდული), იქ იმ პერიოდში დიდ გაბარიტიან "კადილაკებს" ამჯობინებდნენ(საერთოდ ამერიკელების და ევროპელების გემოვნება ხშირად არ ემთხვევა ერთმანეთს, ეს მარტო ავტომრეწველობას არ შეეხება-თითქმის ყველა სფეროს) ფოტოზე:ორი ქვეყნის-საფრანგეთის და საბჭოთა კავშირის საკულტო ავტომობილები-სიტროენი-დს და ვოლგა-21; ლეიპციგში, გერმანია 1969 წელი. Citroen DS -გზებზე დღესაც შეხვდებით, მათი ფასი 300 დოლარიდან დაწყებული(ავტოსასაფლაოდან) 300 000 დოლარამდე მერყეობს(ტიუნინგი), მაგალითად 2009 წლის თებერვალში აუქციონზე Citroen DS 23 კაბრიოლეტი 337, 5 ათას ევროდ გაიყიდა. იხილეთ სხვა ავტოსიახლეებიარსებობს ავტომობილების მარკები, რომლების პატრონებს ძალზე უყვართ და ძალიან ძნელად თუ დათმობენ გამძლეობის თუ სხვა ტექნიკური მონაცემების გამო, ქვემოთ გაეცნობით ტოპ-10 ავტომობილის რეიტინგს, რომელსაც მფლობელები 15 ან მეტი წელი დადიან და ვერავრით ელევიან საყვარე საბჭოთა კავშირის მოქალაქეებისათვის აუხდენელი ოცნება იყო უცხოური ავტომობილის შეძენა, თუნდაც სათანადო თანხა ჰქონოდათ შეგროვებული, ვთქვათ, "მერსედესის", "ფორდ-მუსტანგის" ან "კრაისლერის " შემოტანა მხოლოდ ცნობილ არტისტებს, სპორტსმენებს, კოსმონავტებს ან მაღალ პარტიულ ჩინოვნიკებს ჰქონდათ ნებადართული. მხოლოდ 80-იანი წლების მეორე ნახე... ამერიკულმა გამოცემა Consumer Reports -მა შეადგინა ყველაზე საიმედო ავტომობილების რეიტინგი, გამოკითხვაში მონაწილეობდა 500 000 ავტომფლობელი. მთლიანად რეიტინგში მოხვდა 29 საავტომობილო მარკა, პირველი ექვსი ადგილი იაპონური და კორეულ ბრენდებს უკავიათ:Lexus, Toyota, Mazda, Subaru, Kia, Infiniti. რეიტინგში განსაკუთრები 214 2-ს მოსწონს
|