სხვა მე -19 საუკუნის რეკლამა საქართველოში 2019, 10 თებერვალი, 11:43 მე -19 საუკუნეში საქართველოს დედაქალაქი თბილისი გახდა ამიერკავკასიის ცენტრი. ამ პერიოდში ბევრი სოციალური, პოლიტიკური, ეკონომიკური და კულტურული ცვლილებები მოხდა. აღმოსავლური თბილისი გახდა დასავლეთის, აღმოსავლეთის და სამხრეთ კავკასიის კულტურული ცენტრის ნაზავი.
კაპიტალიზმი სწრაფად ვითარდებოდა რუსეთის იმპერიაში და შესაბამისად ასე იყო საქართველოშიც(ანექსირებული რუსეთის მიერ). გაჩნდა ახალი მძიმე თუ მსუბუქი სამრეწველო საწარმოები, აშენდა თბილისსა და ფოთს შორის დამაკავშირებელი რკინიგზა. დაფუძნდა ბანკები, გაიხსნა სემინარები, სავაჭრო ცენტრები და საგამოფენო დარბაზები. ამ პერიოდში გამოჩნდა ახალი ჟურნალები, გაზეთები, მეცნიერების და ხელოვნების ცენტრები. იმართებოდა მხატვრული გამოფენები, აღორძინდა ეროვნული თეატრი. ყველაფერი ეს საზოგადოებისთვის საჭიროებდა რეკლამას. ქვემოთ გაეცნობით მე-19-20 საუკუნის დასაწყისის ქართულ რეკლამებს, აფიშებს ეტიკეტებს და პოსტერებს. ლაღიძის წყლების რეკლამა, რომელიც უკვე ფასლიფიკატორებს ებრძვის ქუთაისური შამპანურის და ლიქიორის რეკლამა კახური ღვინის რეკლამა დავით სარაჯიშვილის კონიაკის და ლიქიორის ქარხანა კაკაოს რეკლამა რეზინის კალოშების რეკლამა ზინგერის საკერავი მანქანა ლგოტაკის საწყობი ტიფლისში მოხმარებლებს სთავაზობს ავტომობილებს, მოტოციკლებს, ველოსიპედებს და პატოფონებს. გაბრიელ ბოზალოვის კანფეტების ქარხანა ფრანგი მკერავი ტიფლისში თეატრალური აფიშები ფიროსმანის შესრულებული სარეკლამო ნახატი დუქნისთვის გრამაფონი და ფირფიტები, გრამაფონის ფასი 100-დან 200 მანეთამდეა, ფირფიტის ფასი 1, 5 მანეთი. მოლაპარაკე თუთიყუშები 198 5-ს მოსწონს
|