x
image
პროფესორი
ჩეჩნეთმა ერთხელ უკვე დაამსხვრია მითი რუსეთის უძლეველობის
image

ჩეჩნეთი, როგორც დამოუკიდებელი სახელმწიფო(სსრკს-ს დაშლის შემდეგ) ჩამოყალიბდა 1996 წელს, მაშინ როდესაც ჩეჩნებმა სრული გამარჯვება მოიპოვეს პირველ ჩეჩნურ-რუსულ ომში 1994 წელს.ამით ჩეჩნებმა დაამსხვრიეს მითი რუსეთის უძლეველობის შესახებ.საქართველომ, ჩეჩნეთის რესპუბლიკა დამოუკიდებლად აღიარა. ეს ყველაფერი გაგრძელდა 1996 წლამდე, კერძოდ ჩეჩნეთის პირველი პრეზიდენტის, ჯოხარ დუდაევის მკვლელობამდე(რუსების მიერ). ჯოხარის გეგმით ჩეჩნეთი გამოცხადდა სეკულარულ რესპუბლიკად (სახელწიფო რელიგიის გარეშე), შეიქმნა დროშა, ვალიუტა (ჩეჩნური ნაჰარი) და ჰიმნი (“თავისუფლება ან სიკვდილი). სიტუაცია დაიძაბა 1997 წელს, დუდაევის მკვლელობისა და მეორე ჩეჩნურ ომში მარცხის შედეგად. აღსანიშნავია, რომ დუდაევი იყო მკაფიოდ პროგრესულად მოაზროვნე პიროვნება, მისმა სიკვდილმა კი ფუნდამენტალისტურ-ვაჰაბიტური ისლამური მოძრაობების მომრავლება გამოიწვია.

ასევე აღსანიშნავია, რომ საქართველოდან განდევნილი პრეზიდენტი დუდაევმა მიიღო და ქრისტიანული წესით დაკრძალა ჩეჩნეთში, ისინი სულიერი ძმები იყვნენ მიუხედავად რელიგიისა და ეს უნდა იყოს მაგალითი კავკასიელებისთვის.მათ მაგალითი მისცეს მოძმე ერებს.

ასევე აღსანიშნავია, რომ ჩეჩნეთში გენოციდის მოწყობის შემდეგ, ქართველებმა ყველა ჩეჩენი შეიფარა, ვინც დევნილად წამოვიდა საქართველოში და ისინი დღემდე ცხოვრობენ საქართველოში, როგორც ჩეჩნები და როგორც ქართველები.მათ ქართველები ქისტებს ვუწოდებთ.


ასეთი აღმოჩნდა ჩეჩნეთის ბედი, მაგრამ მე ვიმედოვნებ და გულით მწადია, რომ ჩეჩნეთი და სხვა კავკასიური ქვეყნები დამოუკიდებელი ვიხილო და ამას მოყვეს კავკასიური გაერთიანება, მიუხედავად რელიგიისა, ეს იქნება მსოფლიოში უძლიერესი გაერთიანება ჩემის მოსაზრებით.

image

23
561
6-ს მოსწონს
ავტორი:პროფესორი
პროფესორი
561
  
2018, 23 ნოემბერი, 16:00
მეგობარო,რაც დაწერე ის ვთქვი სწორედ მეტი არაფერი
2018, 23 ნოემბერი, 10:03
კომენტარი ცარიელია ან წაშლილია

პასუხი პროფესორი-ის კომენტარზე
2018, 23 ნოემბერი, 1:37
ავტორიტეტები,რომლებიც ჩანან მათი არც მე მჯერა,თუმცა გონიერი თავების არა სიღრმისეული თავების მჯერა.ხომ მაგრამ მოდი დავიწყოთ იქიდან რა არის თავისუფლება?შენი აზრი მშვენიერია.შენ მოქმედებ ისე როგორც შენ გინდა?მე ვამბობ ქმედებას-ქმედება ნიშნავს გრძნობა და სხეული შეიქმს გონებას და არა პირიქით. ჩემი აზრით "ადამიანი" მონაა,მანქანაა მითუმეტეს "საზოგადოება-მასა".მე რკინის ხელზე არ მაქვს საუბარი,მაგრამ როცა ურჩი ურჩობს მისდა საუბედუროდ,მას უნდა ანახო ,რადგან ის თავისუფალი კი არ არის,მონაა.რა თავისუფლება ჭირია ღვედის გაკეთებას ხომ მარტივია არა?ამის შედეგად უამრავი სიცოცხლე შენარჩუნდა.რა თავისუფლება ჭირია ნორმალურ მოძრაობას მანქანით ქალაქში,მაგრამ რას ვხედავთ?დასწრებაზე ვართ.ავტობუსში ასვლაზე დასწრებაზე ვართ.ამ საზოგადოებაში სიმკაცრეა საჭირო,მე არ ვამბობ რკინის ხელს,ზომიერი სიმკაცრე,თორე კანონის რომელიღაც პუნქტი ჩემი შეზღუდვაცააა და მე არ ვარ შეზღუდული.მთავარი მაინც ისაა რას ვეძახით თავისუფლებას.თორემ საზოგადოებებმა რომ უნდა მართონ ზოგადად ეს იდეალურია,მაგრამ ამ საზოგადოებას მეთაური ჭირია,რატომ?იმიტომ რომ მონააა,არ ძალუძს,განა მარტო საქართველოში ზოგადად.მოდი დაუშვი და 1 დღე არ იყოს პოლიცია რა მოხდებოდა წარმოიდგინე.სანამ დანაშაული სირცხვილად არ გამოცხადდება მანამდე ეს შეგნებამდე არ დავა.აი ეს უნდა იყოს მიზანი.დანაშაულის სირცხვილად გამოცხადება აქააა ძაღლის თავი.
2018, 23 ნოემბერი, 1:05
კომენტარი ცარიელია ან წაშლილია

პასუხი პროფესორი-ის კომენტარზე
2018, 22 ნოემბერი, 19:26
კი საზოგადოებაში უნდა მოხდეს,მაგრამ ახლა დაუფიქრდი ერთ რამეს.როცა კანონი შემოვიდა-მკაცრი კანონი ვაკონკრეტებ ღვედის გაკეთებაზე,საზოგადოებამ ეს თავიდან ვერ მიიღო,მიუხედავად იმისა რომ ეს მისივე უსაფრთხოებისთვის იყო საჭირო,მაგრამ დღეს გაიხედავ და რამისაა უკანა საბარგულზე გაიკეთონ ღვედი."შიში შეიქმს სიყვარულსა" უმეტესად ამართლებს.საზოგადოებას თუ მიმართულება არ მიეცი იქნება ბრბო,მიმართულების მისაცემად და რომ დაგიჯეროს ამ საზოგადოებამ,ავტორიტეტი უნდა გაგაჩნდეს "წონა",აი ეს აკლიათ პოლიტიკოსებს,მე სხვა რამეს გამოვიყენებდი ამ შემთხვევაში,მაგრამ ეს ჩემი ხედვებია მხოლოდ.ეს საზოგადოება ჯერ მზად არაა მიიღოს ევროპეიდული სიმკაცრე,მათ კანონიერი ქურდის ან უხუცესის მაგვარი რამ სჭირიათ.
2018, 22 ნოემბერი, 19:22
გეთანხმები სასამართლო მართლაც არ იყო დამოუკიდებელი,ეს შეცდომა იყო,მაგრამ ჯარისკაცი და პოლიციელი დაფასებული იყო,აი ამაში ვერ დაგეთანხმები ამ პერიოდში,რადგან ვინც კი მინახავს და დამიჯერე ბევრია ასეთი,ყველა 99% უკმაყოფილოა დაჟე ისეთებიც ოცნებას რომ მხარს უჭერდნენ.
2018, 22 ნოემბერი, 18:25
კომენტარი ცარიელია ან წაშლილია

პასუხი პროფესორი-ის კომენტარზე
2018, 22 ნოემბერი, 13:23
საშველი არის,მაგრამ არა ამ პრობებში და ხელისუფლებაში,ცოტაც დარჩა და აგერ დაიმახსოვრე ჩემი სიტყვა გაგახსენებ იცოდე,რომ შენც იმედიანად იქნები და ჩვენ ჩვენსას გავაკეთებთ და დამიმახსოვრებენ თუ არა მე ეგ არ მანაღვლებს.)))ჩამყაყებული ძველი თაობის 80% უკვე კარებს უკაკუნებს,რომელთაც კორუფცია,კრიმინალი და ა.შ მოსწონთ დღემდე ქვეცნობიერში.ახალი თაობა მოდის,რომელთაც მეტი გონიერება აქვთ,განათლების მიღება არ "უტყდებათ" და კიდევ ბევრი რამ.მე მათთვის სწორედაც რომ მათთვის ვიქნები ოპტიმისტი,ისედაც ბუნებით ასეთი ვარ და რასაც მიგრძნობს გული ის ახდება,აგერ ნახავ მეგობარო რამოდენიმე წელიწადში,მთავარია ცვლილება მოხდეს და შემდეგ ვნახავთ......
2018, 22 ნოემბერი, 13:17
უკრაინა და აზერბაიჯანი ფაქტიურად ჩვენი ბედის გამზიარებელია,კი ბატონო ასე უნდა დაიწყოს და თუ ნორმალურად წავა ყველაფერი ასეც იქნება.ჩვენ ერთმანეთს უბრალოდ ვჭირდებით.ბალტიისპირელებს რაც შეეხება,იქ ვიყავი და მერწმუნე არ არიან იმდენად განვითარებულნი,უბრალოდ მათი მიწები არავის აინტერესებს.ელცინმა გააჩუქა,სრულიად უფუქციო ქვეყნებია.
2018, 22 ნოემბერი, 13:14
1.არ გახსოვს ის დრო,როცა კანონი კანონობდა?კანონი როცა კანონობს იქ გადაჭარბებაცაა და შეცდომაც ეს ბუნებრივია,მაგრამ ისე მოახვიეს ეს პროპაგანდა ხალხს რომ ხალხმა სისხლიანად შერაცხა ის წლები,როცა კანონო კანონობდა,როცა ჯარისკაცს და პოლიციელს პატივისცემა ჰქონდა ხალხის,როცა "ძველ ბიჭებს" თავისი ადგილი ჰქონდათ და კიდევ ბევრი რამ(რა თქმა უნდა ამ ყველაფერს უარყოფითი მხარეც ჰქონდა) 2.მე ვთვლი რომ სახელმწიფოში ვიცხოვრე,სახელმწიფოში ვიმეორებ,ახლა ნახირში ვცხოვრობ რომელიც უნდა გაიწმინდოს და შენ შეგიძლია მმართველი,რომელიც არ იყო მკაცრი და ძლიერი სახელმწიფო ჰქონდა?
წინა კომენტარების ნახვა
0 0 10