x
image
თორ ნიკე
პრეისტორიული სომხეთი
პრეისტორიული სომხეთი


პირველი ადამიანები სომხეთის ტერიტორიაზე გამოჩნდნენ დაახლოებით 1 მილიონი წლის წინ, ყოველ შემთხვევაში ამგვარი მონაცემები გვაქვს დღევანდელ დღეს, ხვალ შეიძლება აღმოაჩინონ რომ ეს იყო 2 მილიონი წლის, ისევე როგორც საქართველოს ტერიტორიაზე და იქ სახლობდნენ ჰომო ერექტუსები.

325, 000 წლის წინ სომხეთის ტერიტორიაზე პალეოლითის ხანის ნეანდერტალელების დიდი დასახლება არის აღმოჩენილი, რომელსაც უწოდეს ნორ გეღი 1, ის მდინარე ჰრაზდანის დაბლობზე მდებარეობს.


არარატის პლატოზე აღმოჩენილია ნეოლითური ხანის დასახლებები აქნაშენი, არათაშენი და მეწამორი, რომელიც ტარონიკის პროვინციაში, დღევანდელი დაბა არმავირის ადგილას მდებარეობდა.



მეწამორის პრეისტორიული ძეგლები


ასევე აღმოჩენილია თრიალეთის კულტურის დროინდელი დასახლება - ჰოვკ 1. ასევე ნეოლითური ერის (ძვ.წ. 10, 200 წლიდან ძვ.წ. მე-20 საუკუნემდე) დასახლებებია საკმაოდ ბევრი სომხურ მთიანეთში.


მთელი ტრანსკავკასია და მაშასადამე სომხეთის ტერიტორიაზეც პირველი ცნობილი კულტურა იყო შულავერი-შომუს კულტურა ძვ.წ. მე-60 საუკუნიდან ძვ.წ. მე-40 საუკუნემდე. შემდეგ იყო მტკვარ არაქსის კულტურა ბრინჯაოს ხანაში ძვ.წ. 3400 წლიდან ძვ.წ. 2000 წლამდე. შემდეგ კი თრიალეთის კულტურა ძვ.წ. 2200 წლიდან ძვ.წ. 1500 წლამდე.


ავტორი: თორნიკე ფხალაძე


9
1777
2-ს მოსწონს
ავტორი:თორ ნიკე
თორ ნიკე
1777
  
2020, 28 იანვარი, 21:13
დედამიწა 7500 წლისააა ეს უაზრო მილიონები ტყულია სასაცილოა ისიც როგორც ამბობენ დახლობიტ 2 ან სამი მილიონი წლის წინ თითქოს ცდებოდნინ დგეებში:)
2018, 2 აგვისტო, 15:33
ჩვენნაირი მკუანა ისტორიკოსები კი არ ჰყავთ და მკუანა და საკუთარი ყველაფრის დამცინავი ხალხი ხელისუფლებაში, მათი სახელმწიფო ფულს იხდის იმაში რომ ისტორიული სტატიები წერონ ისტორიკოსებმა ვიკიპედიაშიც და ისედაც სხვადასხვა საიტებზე. სერიოზულად სახელმწიფო დონეზე აქვთ ეს სტრატეგია აყვანილი.
2018, 2 აგვისტო, 15:31
კი, ეს უფრო მიახლოვებულია სიმართლესთან. იმიტომ უფრო დავწერე კომენტარი რომ არმენები მსგავს სტატიებს თარგმნიან და ისევ ჩვენს წინააღმდეგ იყენებენ.
2018, 2 აგვისტო, 15:26
ვიცი შენ რასაც ამბობ, ეხლა გადავამოწმე სერიოზულ პროფესიონალ ხალხთან ასეთ თემებში და გუგლში მართლა გაყალბებული წერია, არმენები კავკასიაში ირანის ტერიტორიიდან შემოსულან ძვ.წ. მე-6 საუკუნეში. იქამდე ეს ტერიტორია ეკუთვნოდა მოსხებს (მესხებს) და ასევე ურარტუს,რომელიც ასევე იბერო-კოლხური ხალხი იყო და არა ინდო-ევროპული ან სემიტური.
2018, 2 აგვისტო, 15:25
პელასგური და საერთო იბერო-კოლხური ცივილიზაციის. იბერო-კოლხურია მთელი ევროპის და დასავლეთ აზიის ცივილიზაცია, რომელიც არ მიეკუთვნება ინდო-ევროპულ ან სემიტურ ჯგუფებს. რამდენიმე ათას ეთნოსზეა აქ ლაპარაკი რეალურად. დღეს თითზე ჩამოსათვლელები ვართ შემორჩენილი იმ ეთნოსებიდან.
2018, 2 აგვისტო, 15:11
გუგლში ისაც წერია რომ ბერძნები (ელინები) მსოფლიო ცივილიზაციის შემოქმედნი არიან და სკოლაშიც ესე ასწავლიან დღემდე მაგრამ ნებისმიერმა განათლებულმა ადამიანმა იცის რომ ელინები პელას(ზ)გური კულტურის ქურდები არიან.
2018, 2 აგვისტო, 15:07
მესმის და ვიცი რომ დავგუგლო დაახლოებით იგივეს ვიპოვი რომელიც ძალიან დიდი ტყუილია. სხვა სტატიებში თავად წერდი რომ ისტორია გაყალბებულიაო და რაღა ეს არ მოგეჩვენა გაყალბებულად. ეგრეთწოდებული "სომხეთის" ისტორია მთლიანად გაყალბებულია რაშიც დიდი წვლილი მიუძღვისთ რუსულ სამეცნიერო აკადემიებსაც (მიზეზი ვიცით). დღეს ზოგადად ბნელა ისტორიაში მაგრამ მოვა დრო და განათდება "არა არს დაფარული რომ არ გაცხადდეს" - ყველაფერს თავისი სახელი დაერქმევა და აღარც დავა მოგვიწევს ესეთ წვრილმანებზე.
2018, 2 აგვისტო, 0:37
ეთნონიმი სომეხი არ უნდა ეწეროს ბოლოს - უნდა ეწეროს "ჰაიასტან" მაგაში მართალი ხარ, რაც შეეხება სახელმწიფო ჰაიასა აზის - შეგიძლია დაგუგლო და ნახავ რას ამოგიგდებს. რაც დავწერე ზუსტად იმას, რომელ ენაზეც გინდა დაგუგლე.
2018, 1 აგვისტო, 23:48
თორნიკე ინედია არ გეწყინება მაგრამ ამ მცირე "სტატიის" გაკრიტიკება საიდან დავიწყო არც კი ვიცი. ბოლო წინადადება საერთოდ სისულელეა. თავად სახელი სომხეთი ჩვენი ტერმინია და საერთოდ სხვარამეს და სხვა ვინმეს ვგულისხმობთ. მოკლედ რაც შეეხება "არმენ–აზერ" (სხვათაშორის მონათესავე ინდოევროპული ტომებია) ჰაესებს, ესენი პირველად წელთაღრიცხვის მიჯნაზე ჩნდებიან და ითვისებენ იქ მანამდე არსებულ კავკასიურ, ანუ ქართულ ანუ ურარტულ კულტურას. არავის არ უნდა ეწყინოს ეს ხალხი კავკასიაში სტუმრები არიან. შენ კიდე დაანებე თავი ამ რუსულ–სრმენულ ენციკლოპედიებს თავი. ხან ისეთ კარგ რამეს დაწერ ხოლმე და ხან საერთოდ სცდები რეალობას. მესმის რომ ძიებაში ხარ მაგრამ თუ ერთი რაიმე მყარი ორიენტირი არ იპოვე გაგიჭირდება "განხორციელება". იმედია არ გეწყინება
0 1 9