საზოგადოება კატანა- ბუშიდოს კოდექსი. იაპონელები - ნამდვილი ვაჟკაცები დღეს, 1:36 ![]() ბუშიდოს კოდექსის მთავარი ფასეულობები შვიდი ძირითადი პრინციპის გარშემო იყო ორგანიზებული: 義 (Gi) – სამართლიანობა და სიმართლის სიყვარული. სამურაი უნდა ყოფილიყო გაბედული და სამართლიანი.გადაწყვეტილებები უნდა მიეღო ღირსებისა და სამართლიანობის გათვალისწინებით. 勇 (Yū) – სიმამაცე. სიკვდილის შიში არ უნდა ჰქონოდა. სიმამაცე უნდა გამოეჩინა არა მხოლოდ ბრძოლაში, არამედ ყოველდღიურ ცხოვრებაშიც. 仁 (Jin) – თანაგრძნობა და სიკეთე. მიუხედავად იმისა, რომ სამურაი მეომარი იყო, უნდა ეცადა სიბრაზისა და აგრესიის კონტროლი. თუ შეიძლებოდა, მტერსაც კი უნდა მოეპყრობოდა ღირსეულად. 礼 (Rei) – თავაზიანობა და პატივისცემა. სამურაი არ უნდა ყოფილიყო გაუზრდელი და ამპარტავანი. პატივს სცემდნენ უფროსებს, მასწავლებლებს, მოწინააღმდეგეებსაც კი. 诚 (Makoto) – პატიოსნება და სიტყვის ერთგულება. სიტყვას დიდი ძალა ჰქონდა. სამურაისთვის გატეხილი დაპირება იგივე იყო, რაც ღირსების დაკარგვა. 名誉 (Meiyo) – ღირსება. სამურაისთვის ღირსება ყველაზე მნიშვნელოვანი იყო. თუ ღირსება შეელახებოდა, ბევრს არჩევანი ჰქონდა სეპუკუზე (hara-kiri, თვითმკვლელობა პატივის დასაბრუნებლად). 忠义 (Chūgi) – ერთგულება. სამურაი ერთგული უნდა ყოფილიყო თავის სენიორის (ბატონის) მიმართ. ამ ერთგულებისთვის შეეძლო თავი გაეწირა. ![]() ![]() 1868 წელს მეიჯის რეფორმების დროს სამურაების კლასი გაუქმდა, მაგრამ ბუშიდოს ფასეულობები მაინც დარჩა. მე-20 საუკუნეში იაპონელი ჯარისკაცები ბუშიდოს კოდექსს იყენებდნენ მეორე მსოფლიო ომის დროს, რაც ზოგჯერ უკიდურესობაშიც გადადიოდა (მაგალითად, კამიკაძეების ფენომენი). ![]() თანამედროვე იაპონიაში ბუშიდო მშვიდობიანი გზით არის ინტეგრირებული – მას იყენებენ ბიზნესში, სპორტში და ცხოვრების ფილოსოფიაში. დღეს ბუშიდოს პრინციპები გავრცელებულია არა მხოლოდ იაპონიაში, არამედ მთელ მსოფლიოში. მისი გავლენა იგრძნობა: სპორტში (მებრძოლები, რომლებიც იცავენ ღირსების კოდექსს, მაგალითად, MMA-სა და ჯუდოში), ბიზნესში (იაპონური კორპორაციების ეთიკა და ერთგულება), პიროვნულ განვითარებაში (დაცული სიტყვა, სიმამაცე, ღირსება) -------------------------------------- ![]() ჰაგაკურე" ეფუძნება სამურაის კოდექს(ბუშიდო). სიკვდილი სამურაის პროფესიაა, მისი მოვალეობა.
როგორი მშვიდობიანიც არ უნდა აღმოჩნდეს ეპოქა, რომელშიც სამურაი ცხოვრობს, სიკვდილი მისი ქცევის უმაღლესი მოტივაციაა და თუ სამურაის სიკვდილის ეშინია და გაურბის, ის სამურაიად ყოფნას წყვეტს.
სწორედ ამიტომ ჯიოჩო (იამამოტო ცუნემოტო) ასეთ მნიშვნელობას ანიჭებს სიკვდილს, როგორც ქცევის მთავარ პრინციპს. თუმცა, თანამედროვე იაპონიაში, რომელიც ცხოვრობს კონსტიტუციით, რომელიც უარყოფს ომს, ადამიანები, რომლებიც თავიანთი პროფესიის მიზანს ქვეყნისთვის თავდადებას თვლიან, მათ შორის თავდაცვის ძალები, ამ პრინციპში აღარ არსებობენ.
სიცოცხლის ხანგრძლივობა დემოკრატიის ეპოქაში ადამიანის არსებობის წინა პლანზეა განთავსებული.
იოკიუ მიშიმა - სამურაის წიგნი (ჰაგაკურე ნიუმონ; ჰაგაკურე მიშიმა)
27 შეფასება არ არის |