ისტორია ყველაზე მცირე ავტომობილები საბჭოთა კავშირიდან,რომელიც ფართო მომხმარებლისთვის უცნობი დარჩა 2017, 28 ნოემბერი, 14:05 1)НАМИ-А50 «Белка»-1955 წელს, როდესაც იტალიელებმა დაიწყეს საკუთარი მცირელიტრაჟიანი ავტომობილის Isetta -ს დამზადება, საბჭოთა კავშირმაც პარალელურად დაიწყო საკუთარი პაწია ავტომობილების შექმნა, საკმაოდ ლამაზი დიზაინით, კომბინირებულ ფერებში, ავტომობილი ოთხ კაცზე იყო გათვალისწინებული.
![]() ავტომობილს 700 კბ. მოცულობის მოტოციკლ М-72 -ის 24 ც.ძ-იანი ძრავა ედგა «Москвич-401"-ის სამსაფეხურიანი ტრანმისიით, 6 თვის განმავლობაში მიმდინარეობდა სატესტო გამოცდები, შეიქმნა ღია ვარიანტიც სოფლის მაცხოვრებლებისთვის. ![]() ![]() 2)нами 031-სიმპატიური ორკარიანი სედანი, დამზადებული 1957 წელს, რომელიც ინვალიდებისთვის გათვალიწინებული С1Л-ი ტიპის მოტოეტლის შემცვლელი უნდა ყოფილიყო, მოკლედ სერიულ წამოებაში ვერ ჩაეშვა, უფრო სწორად მინაპლასტიკისგან გაკეთებული ძარის გამო. ![]() 4)ГАЗ-18-ორადგილიანი მცირელიტრაჟიანი ავტომობილი, რომელიც გორკის ავტოქარხანაში შემუშავდა 1955-58 წლებში, ავტომობილის ინვალიდებისთვის იყო გათვალისიწინებული, ავტომატური ტრანსმისიით!თუმცა სერიული წარმოება არ შედგა, სამაგიეროდ ГАЗ-18-სგან "ვოლგა"-ГАЗ-21-ს ერგო დიზაინის შტრიხები და სამსაფეხურიანი ტრანსმისია. ![]() 5)смз-нами-086 «спутник»-კიდევ ერთი ავტომობილი შმმ პირებისთვის და ალბათ ყველაზე ლამაზი დიზაინით, საკმაოდ პროგრესული 1962 წლისათვის, ზემოთ აღნიშნული ГАЗ-18-ის ძრავით(18.ც.ძ.)პირველად საბჭოთა კავშირში ავტომობილი აღჭურვილი იყო ტრავმის საწინააღმდეგო საჭით, საბოლოოდ მისი მასიურ წარმოებაზე უარი თქვეს არარენტაბელობის გამო. ![]() ![]() ![]() 8)1972 წელს კიდევ ერთი პროტოტიპი შეიქმნა, რომელიც "ნივას" მოგვაგონებს, 50 ც.ძ. ძრავით და ოთხსაფეხურიანი მექანიკური ტრანსმისიით. ![]() 9)«Ладога»- ავტოვაზმა, 1976 წელს კიდევ ერთი ავტომობილი შესთავაზა ავტომრეწველობას შმმ პირებისთვის და ძალიან ახლოსაც იყო სერიულ წარმოებაშიც ჩაშვებულიყო, თუმცა იმ მომენტში კომისიამ მაინც ЗАЗ-ის "Таврия" არჩია, რომელიც 11 წლის დაგვიანებით გამოვიდა. ![]() 10)нами-0288 компакт-იური დოლმატოვმა საოცრად პროგრესული და ფუტურისტული დიზაინის ავტომობილი შესთავაზა ავტომრეწველობას 1987 წელს, ასეთი დიზაინის ავტომობილები გზებზე მხოლოდ 10-15 წლის შემდეგ გამოჩნდა, თუმცა როგორც ყოველთვის, იგი კვლავ უარით გამოისტუმრეს. ![]() 412 10-ს მოსწონს
|