ისტორია საბჭოთა ბელადების ავტომობილები-ლენინიდან გორბაჩოვამდე 2014, 26 ნოემბერი, 17:39 1-ვლადიმერ ლენინი-რევოლუციის შემდეგ პროლეტარიატის ბელადი პეტროგრადის ქუჩებში 1915 წელი გამოშვება Turcat-Mery-ით დადიოდა.მანქანა თავის დროზე ეკუთვნოდა ნიკოლოზ მეორის უფროს ქალიშვილს ტატიანას. 1917 წელს ავტომობილი პირდაპირ სმოლნის სასახლის ეზოდან მოიპარეს!ამის შემდეგ რომანოვების გარაჟიდან ილიჩისთვის Delaunay-Belleville 45 გამოაგორეს.მოგვიანებით ხალხს რომ ეცნო თავის ბელადი, ვლადიმერ ილიას ძე გადაჯდა ღია Rolls-Royce Silver Ghost-ზე.2-იოსებ სტალინი-პირველი ავტომობილი, რომელიც რევსამხედრო საბჭოს თავმჯდომარეს გამოუყვეს იყო ამერიკული 12 ცილინდრიანი "მახინა" Packard Twin Six. 1935 წელს სტალინს ამერიკის ელჩმა საჩუქრად გადასცა პირადად პრეზიდენტ რუზველტისგან გამოგზავნილი Packard Twelve 14.ამბობენ, რომ სტალინს ძალიან მოეწონა საჩუქარი და ამ ავტომობილით სიცოცხლის ბოლომდე სარგებლობდა.30 იანი წლების დასაწყისიდან გადაწყდა საბჭოთა პარტიული ელიტისთვის შექმნილიყო სამამულო ლიმუზინი.პირველი ავტომობილი-ლიმუზინი Ленинград-1 წარუმატებელი აღმოჩნდა და მისი წარმოება შეწყვიტეს. 1947 წლიდან სტალინმა დაიწყო სიარული საბჭოთა წარმოების 5 ტონიან ლიმუზინით ЗИС-101-ით, თუმცა პარალელურად საყვარელ Packard-ს ვერ შეელია.3-ნიკიტა ხრუშჩოვი-1938 წელს უკრაინის ცკ პირველი მდივანი 12 ცილინდრიანი Lincoln Zephyr-ით დადიოდა.ომის შემდეგ ნიკიტა ღია Cadillac Fleetwood გადაჯდა, რომელიც გერმანიაში ამერიკის ყოფილ ელჩს მიეკუთვნებოდა.შემდეგ იყო ЗИС-115 და ღია ЗИС-110, რაც შეეხება მიხეილ გორბაჩოვს.მან გაუმჯობესებულ , ЗИЛ- 41047-ით დაიწყო სიარული.საბჭოთა კავშირის დაშლის შემდეგ ამ ავტომობილით რუსეთის პრეზიდენტი ბორის ელცინიც სარგებლობდა...და ბოლოს; საბჭოთა კავშირის დაშლის პერიოდში ინჟინრებმა გამოუშვეს ახალი ЗИЛ-4102, საბჭოთა Rolls-Royce-ი..თუმცა სერიულ წარმოება ვეღარ მოესწრო.სულ ორი ეგზემპლიარი დამზადდა.. 2672 6-ს მოსწონს
|