x
image
მეამეა
Mediator image
Mediator image
სოციალური რეკლამა - რაში გვჭირდება იგი.
image



თუ გიფიქრიათ როდისმე იმაზე რა ხდის ჩვენს ცხოვრებას უფრო ნათელს და ბედნიერს? ალბათ კარგი ამინდი და ამბავი, მაღალი ხელფასი, ოჯახი და სიხარული შვილის თვალებში.

image
image


ამ შესავლის შემდეგ კი მინდა გამცნოთ სოციალური რეკლამის შესახებ პატარა ისტორია, თუ საიდან აიღო მან დასაბამი. მისი ამბავი 1906 წლიდან იწყება, როდესაც საზოგადოებრივმა ორგანიზაციამ- "ამერიკის სამოქალაქო ასოციაცია" შექმნა პირველი რეკლამა, სადაც ნიაგარის ჩანჩქერის მიერ ენერგოკომპანიებზე მიყენებული ზარალი ასახა.




პირველი მსოფლიო ომის დროს კი 1917 წელს ა.შ.შ.-ში გაჩნდა პირველი "პლაკატი" სახელწოდებით: "შენ სჭირდები ამერიკის არმიას", სადაც მოუწოდებდნენ მამაკაცებს. მოგვიანებით კი ამდაგვარი პლაკატები ჩნდება სხვადასხვა ქვეყნებშიც.


imageimageimage

ტერმინი "სოციალური რეკლამა", როგორც ანალოგი ინგლისის «public service advertising» (PSA) (სამსახურებრივი საჯარო რეკლამა)-ისა უკვე აქტიურად გამოიყენებოდა იგორ ბურენკოვის მიერ, რომელიც მოგვიანებით საზოგადოებრივი ურთიერთობების დირექტორი გახდა.image


გარდა ამისა, სოციალური რეკლამა მოიცავს რამოდენიმე ტიპს:




1). პირველ ტიპს განეკუთვნება ყველა სახის არაკომერციული რეკლამები. როგორიცაა საავადმყოფო, გაწეული დახმარება, საქველმოქმედო აქცია, ტაძრის მშენებლობა და სხვა.


imageimage
image

2). "სოციალური რეკლამის" მეორე ტიპს განეკუთვნება სხვადასხვა ასოციაციები (სავაჭრო, სამოქალაქო, პროფესიული). ხშირად მიზანი ასეთი რეკლამისა არის- შექმნას დადებითი საზოგადოებრივი აზრი საჯარო სამყაროში.image
image
image

image


3). "სოციალური რეკლამის" მესამე ტიპი კი ძირითადად სახელმწიფო პირებს ეხება: საგადასახადო, საგზაო პოლიცია და ა.შ.

image






სოციალურ რეკლამებს ასევე ნახავთ კომერციულ პრესაში, ტელევიზიით, რადიოთი, ქუჩებში, საზოგადოებრივ ტრანსპორტში, სარეკლამო პლატფორმებზე, მათი მთავარი მიზანი კი ერთია - გაამახვილონ ყურადღება კონკრეტული პროდუქტის მიმართ ეს პირდაპირი მნიშვნელობით იქნება თუ საზოგადოების მიპყრობით ამა თუ იმ საკითხთან.image

image
image

image



მაგრამ ხშირ შემთხვევაში ჩვენ ვხუჭავთ თვალს იმ ყველა მნიშვნელოვან ფაქტზე, რომელიც აფუჭებს ჩვენს ცხოვრებას: ავტოსაგზაო შემთხვევა, ნარკომანია, ალკოჰოლიზმი, პროსტიტუცია, მიტოვებული ბავშვები და სხვა. როგორ არ უნდა იმოქმედოს ამ ყველაფერმა ადამიანზე? სწორედ იმიტომ შეიქმნა ზემო ხსენებული ყოველი რეკლამა, რომ დავფიქრდეთ, ჩავუღრმავდეთ საკუთარ თავს და არ განვიცადოთ აღნიშნული მარცხი.


image
image
image

image
image


3
547
16-ს მოსწონს
ავტორი:მეამეა
მეამეა
Mediator image
Mediator image
547
  
2013, 20 დეკემბერი, 12:41
უამრავი ლაიქი!
2013, 19 დეკემბერი, 21:27
გაიხარე ნათი ;)
2013, 19 დეკემბერი, 21:00
ძალიან, ძალიან დიდი მოწონება სტატიას! :)
0 1 3