x
მეტი
  • 30.01.2025
  • სტატია:139715
  • ვიდეო:351982
  • სურათი:512895
სექსის ისტორია და კულტურა ძველ იაპონიაში, რაც კიდევ ერთხელ დაგიმტკიცებთ, რომ ეს კონტრასტების ქვეყანაა

image

იაპონია წინააღმდეგობებისა და კონტრასტების ქვეყანაა, თავისუფალი და უბიწო. დაახლოებით 250 წელი იცხოვრეს რკინის ფარდის ქვეშ, ხელოვნურ იზოლაციაში, ამით იაპონელებმა ჩამოაყალიბეს საკუთარი დამოკიდებულება სექსის მიმართ, რაც დიდწილად გაუგებარი იყო "გაიჯინისთვის" - არაიაპონელისთვის.


აკრძალული კოცნა


გასული საუკუნის 30 იან წლებში იაპონიაში მოეწყო გამოფენა, რომელსაც ძვირფასი ექსპონატი მოიტანეს - როდენის სკულპტურა "კოცნა".

სექსის ისტორია და კულტურა ძველ იაპონიაში

აი, რამაც დააბნია იაპონელები. არა, არც ქვის მოყვარულთა სიშიშვლე და არც მათი ღია ჩახუტება. სწორედ კოცნამ გამოიწვია აღშფოთება და შოკი მიმღებ მხარეში. იაპონელებმა ორგანიზატორებს შესთავაზეს დაეფარათ"სირცხვილი", რათა არ შეერცხვინათ ამომავალი მზის ქვეყნის ღირსეული მოქალაქეები. რა თქმა უნდა, ამაზე თანხმობა არავის მიუცია და იაპონელები არასოდეს აღფრთოვანებულან ფრანგი მოქანდაკის შედევრით.
მას შემდეგ, რაც იაპონიის თვითიზოლაცია დასრულდა, ევროპული ლიტერატურის ნაკადი ამომავალი მზის ქვეყანაში გადავიდა. თარჯიმნებს უძნელესი ამოცანის წინაშე დადგნენ, თარგმნონ უთარგმნელი. მაგალითად, სიტყვა "კოცნა". არა, იაპონურ ენაზე ეს ნამდვილად იყო, მაგრამ ეს არ იყო სათამაშო ან ეროტიკული ხასიათის, არამედ ვულგარულობისა და უხეშობის ელფერით. მაგალითად, ერთ-ერთ ტექსტში ფრაზა "ავიღო კოცნა შენი ტუჩებიდან" სამარცხვინოდ ითარგმნა, როგორც "ტუჩების ლოცვა". ახლაც იაპონურ ფილმებში ან ანიმეებში იშვიათად გაიგონებთ სიტყვა "კოცნის" იაპონურ ეკვივალენტს, სულ უფრო ხშირად შეხვდებით ნაცნობ ინგლისურ კოცნას, ოდნავ ფონეტიკურად შეცვლილ იაპონურ მანერით.

სექსი და რელიგია

სექსის ისტორია და კულტურა ძველ იაპონიაში

იაპონური რელიგიური სისტემა ყოველთვის კეთილგანწყობილი იყო თავად სექსის მიმართ. კოცნის აკრძალვა იაპონელებისთვის დაწესებულიდან ერთ-ერთი იყო. ტრადიციულ იაპონურ რელიგიას, შინტოიზმს, თითქმის არ ჰქონდა შეზღუდვები მეუღლეების ინტიმურ ცხოვრებაზე. მიუხედავად იმისა, რომ გარკვეული რეკომენდაციები მაინც მიეცა ცოლ-ქმარს. მაგალითად, მეუღლეებს ურჩევდნენ, თავით დასავლეთისკენ დაწოლილიყვნენ, ხოლო ცნობილი ეროტიული მოთხრობების მწერალი იჰარა საიკაკუ უკმაყოფილოდ ლაპარაკობდა ცოლ-ქმარზე, რომელთა „საძილე საგებები... ბოლოს არეულობაში რჩებოდა. ”

მე-17 საუკუნეში კონფუციანიზმი იაპონიის მთავარ იდეოლოგიად იქცა. ბუდიზმი წარმოდგენილ სწავლებებს შორის ყველაზე ასკეტურია და ის ბევრად უფრო თავისუფალი იყო იაპონიაში, ვიდრე ბევრ სხვა ქვეყანაში.

ოჯახური სექსის სირთულეები

სექსის ისტორია და კულტურა ძველ იაპონიაში

მე-17 საუკუნის დასაწყისში იაპონია გაერთიანდა ტოკუგავას დინასტიის შოგუნების (კეთილშობილების) მმართველობის ქვეშ, რომელთა მეთაური იყო მინამოტო ტოკუგავა ნო იეიასუ. ნებისმიერი ახალი მმართველის მსგავსად, ტოკუგავამ დაიწყო ქვეყნის შეცვლა „უკეთესობისკენ“. სწორედ შოგუნებმა დახურეს იაპონია გარე სამყაროსგან ორნახევარი საუკუნის განმავლობაში. ჯერ ტოკუგავამ გააძევა ქვეყნიდან ყველა უცხოელი და თავად იაპონელებს აუკრძალა სამშობლოს დატოვება.

ტოკუგავამ საკუთარ თავს მიზნად დაუსახა „დაეყენებინა იაპონია ფეხზე“ და აღედგინა „ტრადიციული ფასეულობები“, და ამიტომ იყო საკმარისზე მეტი შეზღუდვები, მათ შორის ინტიმურ ცხოვრებასთან დაკავშირებული შეზღუდვები. პირველ რიგში, კლასის საზღვრები. ტოკუგავა იყო კონფუცისტური ფასეულობების სასტიკი დამცველი და, შესაბამისად, კრძალავდა ქორწინებას არა მხოლოდ თავისუფალ და მონებს შორის (ისინი ადრე აკრძალული იყო), "ბოროტ" და "კარგ" (იმპერატორთან ახლოს) კლასებს შორის, არამედ ასევე "სხვადასხვა კატეგორიებს" შორის. საზიზღარი“. ქორწინებამდე სექსი აკრძალული იყო და თუ ქორწილის შემდეგ ირკვეოდა, რომ პატარძალი ქალწული აღარ იყო, ქორწინება წყდებოდა. ვაჟებისთვის ქორწინების მინიმალური ასაკი იყო 15 წელი, გოგოებისთვის კი - 13.

მაღალი კლასის წარმომადგენლებს შეეძლოთ ჰყავდეთ ხარჭები, მაგრამ მხოლოდ მათი მეუღლის თანხმობით. მართალია ხარჭების ინსტიტუტი იაპონიაში არ დამკვიდრებულა, ამან ხელი არ შეუშალა იაპონელ მამაკაცებს გვერდით გართობაზე, მაგრამ თუ ცოლს საყვარელთან ერთად დაიჭერდნენ, ორივეს მოკვლა შეეძლოთ.


სექსის ისტორია და კულტურა ძველ იაპონიაში

ტოკუგავამ ასევე შეცვალა სიყვარულის გაყიდვის ლოგისტიკა. მან გამოყო სპეციალური ადგილები ქალაქების გარეუბანში, სადაც საკუთარი თავის გაყიდვა შეიძლებოდა. ეს ადგილები გარშემორტყმული იყო მაღალი კედლებით და საგულდაგულოდ იცავდნენ მას.

სიყვარულის გაყიდვა

სექსის ისტორია და კულტურა ძველ იაპონიაში

მე-13 საუკუნეში გავლენიანმა იაპონელმა ჰოჯო შიგეტოკიმ დაწერა წიგნი "მესიჯი მასწავლებელ გოკურაკუჯისგან", რომელიც მან შვილიშვილს მიმართა. იქ მან აღწერა, რა უნდა გააკეთოს, მისი აზრით, სამხედრო კლასის ღირსეულმა კაცმა. ასევე იყო შემდეგი სტრიქონები:
„კორუმპირებულ ქალებთან და მოცეკვავეებთან ურთიერთობისას არ იფიქროთ, რომ თუ ისინი ასე არიან, მაშინ შეგიძლიათ თავს უფლება მისცეთ და ძალიან კარგად ესაუბროთ მათ. მოიქეცით და ესაუბრეთ მათ უბრალოდ. ძალიან შორს წასვლამ შეიძლება გამოიწვიოს სირცხვილი. აირჩიეთ რამდენიმე კორუმპირებული ქალიდან ერთი, აირჩიეთ ის, ვინც არ არის მიმზიდველი და არც ისე კარგად ჩაცმული. კაცს ლამაზი გოგო შეუყვარდება, მახინჯი კი პარტნიორის გარეშე დარჩება. უფრო მეტიც, თუ უშნო გოგოს აირჩევთ, გული არ გეტკინებათ, რადგან ეს მხოლოდ ერთი ღამით იქნება. და ისიც ალბათ ისიამოვნებს."

სექსის ისტორია და კულტურა ძველ იაპონიაში

იაპონიაში მე-17 საუკუნის დასაწყისში მამაკაცებისა და ქალების პროსტიტუცია ფართოდ იყო გავრცელებული ქალაქ კიოტოში, ედოსა და ოსაკაში. ერთ-ერთი უდიდესი წითელი შუქნიშნის რაიონი ითვლებოდა ტოკიოს იოშივარა ედოს ეპოქაში. იგი შეიქმნა შოგუნატის მიერ, როგორც ერთგვარი გეტო აკრძალული გართობისთვის. ხალხი ჩვეულებრივ იოშივარაში ნავით მოდიოდა - იოშივარას 50-მდე გადასასვლელი აკრავდა.

სექსის ისტორია და კულტურა ძველ იაპონიაში

იაპონელს არ უჭირდა თავისი გემოვნებით დაწესებულების არჩევა: გაცნობის სახლების წინა კედელი ღია გისოსის სახით იყო, რომლის მეშვეობითაც ქალები ადვილად ჩანდნენ. ძვირადღირებული ქალები ისხდნენ ვერტიკალურ გისოსებს მიღმა, ხოლო იაფფასიანი ქალები ჰორიზონტალურ გისოსებს მიღმა, ხოლო საუკეთესო კურტიზანები, ოირანი, სრულიად იმალებოდნენ ცნობისმოყვარე თვალებისგან.



სექსის ისტორია და კულტურა ძველ იაპონიაში

1893 წელს ამ მხარეში 9000-ზე მეტი ქალი ცხოვრობდა. ბევრს აწუხებდა სიფილისი, იღუპებოდნენ სქესობრივი გზით გადამდები დაავადებებით ან წარუმატებელი აბორტებით. მშობლები ხშირად ყიდდნენ გოგონებს ბორდელებში შვიდიდან თორმეტ წლამდე. თუ პატარებს „გაუმართლათ“, წარმატებული კურტიზანის მოსწავლეები ხდებოდნენ. მიუხედავად იმისა, რომ ბორდელთან კონტრაქტი ყველაზე ხშირად 5-10 წელზე იყო გაფორმებული, გოგონებს ზოგჯერ მთელი ცხოვრება ბორდელში აკავებდნენ უზარმაზარი ვალების გამო.


სექსის ისტორია და კულტურა ძველ იაპონიაში

ზოგჯერ მდიდარ კაცს შეეძლო მეძავისთვის კონტრაქტი ეყიდა და ცოლად ან ხარჭად წაეყვანა, მაგრამ ასეთი შემთხვევები იშვიათი იყო. უფრო ხშირად, ქალები უბრალოდ იღუპებოდნენ ავადმყოფობისგან ან მშობიარობის დროს.
მეძავების დაახლოებით 8 კატეგორიაა: ყველაზე იაფფასიანი იუჯოდან დაწყებული ტაიუსა და ოირანის კურტიზანებამდე.

ერთსქესიანთა სიყვარული სამურაის ღირსია

სექსის ისტორია და კულტურა ძველ იაპონიაში

ჰომოსექსუალობის აყვავება იაპონიაში მე -18 საუკუნის ბოლოს მოხდა: დაიწყო ტრაქტატების გამოჩენა, რომლებიც დეტალურად განიხილავდნენ ამ ფენომენის ესთეტიკურ და ეთიკურ მხარეებს. ადრე "მამაკაცთა სახლები" ადვილად თანაარსებობდა ტაძრებთან. შოგუნატის დროს ამ ფენომენს სასტიკად ებრძოდნენ, მაგრამ შემდეგ „გაყიდვადი კაცები“ თავს აჩვენებდნენ საკმევლის გამყიდველად და თავისუფლად შედიოდნენ მდიდარ სახლებში, სადაც სთავაზობდნენ თავიანთ საქონელს და საკუთარ თავს.

იაპონელ ჰომოსექსუალებს მხოლოდ ქრისტიანებთან სტუმრობით აკრიტიკებდნენ. ამ დროისთვის მამაკაცებს შორის ინტიმური ურთიერთობები - ჩვეულებრივ ბერებსა თუ სამურაებს შორის - საჯაროდ არ განიხილებოდა, მაგრამ მე-17-18 საუკუნეებისთვის ჰომოსექსუალობისადმი დამოკიდებულება საკმაოდ ნათელი გახდა. სათნოებასთან რომ არ გაიგივებულიყო, ჩვეულებრივ მოვლენად ითვლებოდა.


ერთი პირობით. მამაკაცებს ნამდვილად უნდა ჰყვარებოდათ ერთმანეთი და არა მხოლოდ ამ გზით დაეკმაყოფილებინათ თავიანთი ვნება. იამამოტო ცუნეტომო, ყოფილი სამურაი და ფოთლებში დამალული ავტორი, რომელიც იაპონელი მეომრების საპატიო კოდექსი გახდა, წერდა: „მოზარდი უფროსი შეყვარებულის გარეშე ჰგავს ქალს ქმრის გარეშე. ჩვენს გრძნობებს მხოლოდ ერთ ადამიანს ვაძლევთ სიცოცხლის ბოლომდე. ახალგაზრდამ უნდა შეამოწმოს უფროსი მინიმუმ ხუთი წლის განმავლობაში. თუ ამ ხნის განმავლობაში მას არასოდეს შეეპარა ეჭვი თავის კეთილ ზრახვებში, მაშინ მას შეუძლია უპასუხოს მის გრძნობებს“. ის ასევე წერდა: „სხვა ადამიანის სახელით სიცოცხლის გაცემა სოდომიის ძირითადი პრინციპია. თუ არ სცემენ პატივს, მაშინ ეს სამარცხვინო საქმიანობაა“.

შეყვარებული სამურაი ხშირად ცვლიდა ერთგულების აღთქმას, მათ შორის წერილობით. შემორჩენილია 1542 წლის დოკუმენტი, რომელშიც ტაკედა შინგენი (მომავალი დიდი მეომარი და მეთაური) თექვსმეტი წლის შეყვარებულს ერთგულებაზე ფიცს დებდა. ”რადგან მე მინდა თქვენთან დაახლოება, ამიერიდან, თუ თქვენ გაქვთ რაიმე ეჭვი ამაში, მინდა გესმოდეთ, რომ მე არ ვაპირებ თქვენთვის ზიანის მიყენებას. თუ ოდესმე დავარღვევ ამ დაპირებებს, დაე ღვთაებრივი სასჯელი მეწიოს“.

0
326
1-ს მოსწონს
ავტორი:ქეთი1988
ქეთი1988
Mediator image
Mediator image
326
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0