x
მეტი
  • 29.06.2024
  • სტატია:135660
  • ვიდეო:351961
  • სურათი:510019
როგორ იყენებდნენ თამბაქოს კომპანიები ექიმებს და რა შედეგი მოჰყვა ამას?

იყო დრო, როდესაც ექიმები აქტიურად უკეთებდნენ რეკლამას სიგარეტს. ყველაფერი დაიწყო 1950-იანი წლების დასაწყისში, როდესაც თამბაქოს კომპანიის ხელმძღვანელებმა მთელი ძალით გამოიყენეს ექიმის იმიჯი, რათა დაერწმუნებინათ უბედური მწეველი, რომ მათი ბრენდები უსაფრთხო იყო. და 1991 წელს დასრულდა - ამერიკაში სიგარეტის რეკლამასთან დაკავშირებული უზარმაზარი სკანდალი ატყდა და საშინელ კულმინაციას მიაღწია.

ეს ხდება მას შემდეგ, რაც ამერიკის სამედიცინო ასოციაციამ გამოაქვეყნა დასკვნები, რომლითაც მცირეწლოვან ბავშვებს უადვილდებათ ჯო ქემელის თილისმის, აქლემის ამოცნობა, ვიდრე ისეთ პერსონაჟებს, როგორიცაა ბარბი ან მიკი მაუსი. ამ ფაქტმა დაასრულა ჯო ქემელის კამპანია.image

იგი ასევე აღნიშნავდა თამბაქოს რეკლამირების აკრძალვებისა და მკაცრი შეზღუდვების დაწყებას მსოფლიოს ქვეყნებში სამედიცინო ასოციაციების მოწოდებების საპასუხოდ, როგორიცაა WHO.

ერთ-ერთი ყველაზე წარმატებული სარეკლამო კამპანია იყო Camel-ისგან, მათ ზოგადად გამოუშვეს ბევრი წარმატებული რეკლამა მათი პროდუქციის პოპულარიზაციისთვის.

მათ ჩაატარეს "დამოუკიდებელი" კვლევაც კი და ჯგუფებმა გამოიგონეს უაზრო, მაგრამ კარგად და დამაჯერებლად ტექნიკური ჟღერადობის ტერმინები, როგორიცაა "T-Zone Test", რათა უფრო მეცნიერულად მკაცრი გამოჩენილიყო.image

სინამდვილეში, ეს "დამოუკიდებელი" კვლევა ჩაატარა R.J. Reynolds-ის სარეკლამო სააგენტომ, უბრალოდ ჰკითხა ექიმებს მოწევის ჩვევების შესახებ სამედიცინო კონფერენციებზე და მათ ოფისებში.

როგორც ჩანს, ექიმების უმეტესობას უბრალოდ სთავაზობდნენ ქემელის უფასო სიგარეტს და შემდეგ „ესაუბრებოდნენ“. კამპანია იმდენად პოპულარული აღმოჩნდა, რომ სლოგანი "მეტი ექიმი" გახდა Camel-ის რეკლამის საფუძველი მომდევნო 6 წლის განმავლობაში.image

აქლემი იყო ალბათ პირველი, რომელშიც ფართოდ იყო წარმოდგენილი ექიმები, რომლებმაც მოიწონეს თამბაქოს მოხმარება. მე-19 საუკუნის ბოლოდან თამბაქოს პოპულარიზაციას უწევდნენ როგორც „ნარკომანიის“ წამალს.

1927 წელს ამერიკული თამბაქოს კომპანიამ დაიწყო Lucky Strike-ის რეკლამა, „ამტკიცებდა, რომ 11105 ექიმმა დაამტკიცა Lucky, როგორც „ნაკლებად გამაღიზიანებელი მგრძნობიარე ყელის მიმართ, ვიდრე ნებისმიერი სხვა სიგარეტი“.image

როდესაც არათერაპიული პროდუქტების რეკლამირება ხდება, როგორც სამედიცინო რეკომენდაციის მქონე, საზოგადოება ვარაუდობს, რომ მეცნიერული გამოკვლევა ჩატარდა.

თამბაქოს კომპანიის შემდგომი პრეტენზიების მიუხედავად, არცერთმა გამოძიებამ არ აჩვენა, რომ სიგარეტის მოწევა სასარგებლოა ჯანმრთელობისთვის, პირიქით, დროთა განმავლობაში საზოგადოებამ თანდათან დაიწყო იმის გაგება, რომ სიგარეტის მწარმოებლები და რეკლამის განმთავსებლები ატყუებდნენ მათ. image
imageimage
image

თქვენ იცით, რა გამოიწვია ამან: სიგარეტის რეკლამა ახლა მთელ მსოფლიოში აკრძალულია და პროდუქციის სტენდი დახურული უნდა იყოს.



0
67
1-ს მოსწონს
ავტორი:ქეთი1988
ქეთი1988
Mediator image
Mediator image
67
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0