x
image
მეამეა
Mediator image
Mediator image
საკულტო ბრენდების ყველაზე პოპულარული ფეხსაცმელი
მოდა (ფრანგ. mode, ლათ.-გან modus — ზომა, სახე, საშუალება, წესი) — არის ტერმინი, რომელიც გამომსახველობის (ექსპრესიის) გაბატონებულ მიმდინარეობას მიუთითებს, თუმცა ხშირად ასევე ასახავს გამოსახვის კერძო მანერას, სტილს, რომელიც ყველასთვის დამახასიათებელი არ არის. მასში ასევე ჩაქსოვილია იდეა, რომ მოდა უფრო სწრაფად იცვლება, ვიდრე კულტურა ზოგადად. ტერმინები "მოდური" ან "მოდიდან გასული" გამოიყენება ვინმეზე ან რაიმეზე, რომელიც ექსპრესიის თანამედროვე პოპულარული მოდის ფარგლებში ჯდება. ტერმინს ხშირად დადებითი მნიშვნელობა ენიჭება და სტილისა და მომხიბვლელობის სინონიმია. თუმცა ხანდახან მოდას ნეგატიური მნიშვნელობაც აქვს, როგორც ყოფიერების და მატერიალიზმის სინონიმს.




image



მოდის ინდუსტრიაში პირველი დიზაინერი იყო ინგლისელი ჩარლზ ფრედერიკ უორტი (1826-1895). თავდაპირველად, მას ჰქონდა ქსოვილების პატარა სახლი, შემდეგ მოდის სახლი პარიზში. ფაქტობრივად ტანსაცმლის დიზაინი და მისი შექმნა ხელთ ეპყრო უცნობ მკერავს, მისგან მაღალ მოდას მემკვიდრეობით ერგო სამეფო კარის ჩაცმის სტილი. წარმატების მაჩვენებელი იყო ის, რომ მას შეეძლო ეკარნახა მყიდველებისთვის თუ რა ჩაეცვათ. ეს ის პერიოდი იყო, როდესაც მოდის სახლმა დაიწყო მსახიობების დაქირავება, რათა დაეხატათ თანსაცმლის დიზაინი. ნახატის მეშვეობით კლიენტს შეეძლო დაენახა ტანსაცმლის სახე, ეს უფრო იაფი ჯდებოდა ვიდრე მზა ტანსაცმლის შეკერვა და მორგება მოდელზე, თუ კლიენტს დიზაინი მოეწონებოდა, ისინი უკვეთავდნენ, ეს იქცა შემოსავლის წყაროდ მოდის სახლისთვის, შეკვეთილი ტანსაცმელი ქმნიდა ფულს. ამგვარად დაინერგა ტრადიცია, დიზაინერები წინასწარ ხატავდნენ ტანსაცმელს, ე.წ. მოდურ ილუსტრაციებს.





პრაქტიკულად მაღალი მოდა წარმოიშვა პარიზში. შემდეგ ლონდონში. მოდის მაღაზიები სხვადასხვა ქვეყნებიდან აგზავნიდნენ მოდური ჟურნალების რედაქტორებს მოდურ ჩვენებებზე. მაღაზიის ხელმძღვანელები აგზავნიდნენ მყიდველებს, ე.წ. „ბაიერებს“ პარიზის მოდის ჩვენებებზე, სადაც ისინი იძენდნენ ტანსაცმელს რათა ასლი გადაეღოთ. ფაქტობრივად ისინი ღიად იპარავდნენ ტანსსაცმლის სტილს, ხაზს, მორთულობას და მთლიან დეტალებს.






მოდა! ძალიან გამომწვევი სიტყვაა, რომელიც მუდმივად მოითხოვს მიყოლას, მიუხედავად იმისა, უხდება თუ არა ვინმეს. სამწუხაროდ, მოდის უამრავი მსხევრპლი გვყავს და ვინ არის ამაში დამნაშავე, თუ არა თავად მოდა?




საკულტო ბრენდების ყველაზე პოპულარული ფეხსაცმელი




1. CHRISTIAN LOUBOUTIN. image

კლასიკური Louboutin -ის მოდელი Pigalle, რომელსაც Christian Louboutin-მა დაარქვა პარიზის წითელი ლამპიონებით განათებული უბნის მიხედვით. ის აღიარებულია მსოფლიოში ყველაზე სასურველ ფეხსაცმლად: მოხრილი ბოლო, მოწესრიგებული ვიწრო ცხვირი, წითელი ძირი და 12 სანტიმეტრიანი ქუსლი. შეიძლება ისინი არ მოგწონდეთ, მაგრამ ძნელია კამათი იმ განცხადებასთან, რომ ეს არის ერთ-ერთი ყველაზე მოდური ფეხსაცმელი მსოფლიოში.





2. MANOLO BLAHNIK.image

Manolo Blahnik-ის ფეხსაცმელმა არაერთხელ მიიღო ყველაზე პრესტიჟული ჯილდოები მოდის სამყაროში, მათ შორის სპეციალური ჯილდო Balenciaga-სგან (1988), Nieman Marcus Award (2000) და პირადი აღიარება ესპანეთის მეფის ხუან კარლოს I-ისგან. სხვათა შორის, ეს ფეხსაცმელი იყო, რომელსაც ეწოდა "მეხუთე ვარსკვლავი" სერიალში "სექსი დიდ ქალაქში", რომელმაც ხელი შეუწყო მანოლო ბლანიკის კულტს.





3. CHANEL.image

კოკო შანელის მიერ გამოგონილ ორფეროვან ფეხსაცმელს არაერთი უპირატესობა აქვს: ჯერ ერთი, შავი წვერო ვიზუალურად ამოკლებს ფეხს, ხოლო ფეხის გულის ნეიტრალური კრემისფერი ფერი ვიზუალურად აგრძელებს ფეხს და მეორეც, შანელი, რომელიც განსაკუთრებით არ იყო მოდაში შემოსული წვრილი ქუსლების მოყვარული, გადაწყვიტა, რომ ამ მოდელისთვის ყველაზე კომფორტული და ელეგანტური იქნებოდა საშუალო ქუსლი 5-6 სმ სიმაღლით, რაც, რა თქმა უნდა, ამ ფეხსაცმელს შესაფერისს ხდის პრობლემური დღისთვისაც კი.





4. JIMMY CHOO.image

ცნობილი მალაიზიელი დიზაინერი ფეხსაცმლის მწარმოებლების ოჯახში დაიბადა, ამიტომ მისი მომავალი ცხოვრება წინასწარ იყო განსაზღვრული - ჯიმი ჩუმ თავისი პირველი წყვილი ფეხსაცმელი 11 წლის ასაკში შექმნა. 1986 წელს ჩუმ გახსნა საკუთარი ბიზნესი, იქირავა ლონდონის ძველი საავადმყოფოს შენობა, სადაც თანდათან აწყობდა ფეხსაცმლის წარმოებისთვის საჭირო აღჭურვილობას.


წარმატებამ და პოპულარობამ არ დააყოვნა. ბრენდის თაყვანისმცემლები არიან კეტრინ ზეტა-ჯონსი, კაილი მინოუგი, ჯენიფერ ლოპესი, ჯულია რობერტსი, ჯენიფერ გარნერი, სკარლეტ იოჰანსონი და მრავალი სხვა ვარსკვლავი.


სხვათა შორის, ფილმის "სექსი დიდ ქალაქში" მთავარმა გმირმა არაერთხელ თქვა, რომ ტყუილად არ არის ეს ფეხსაცმელი მსოფლიოში ყველაზე ლამაზ ფეხსაცმელებს შორის.





5. MIU MIU.image

ბრენდი 1993 წელს შეიქმნა Prada Fashion House-ის დამფუძნებლის შვილიშვილის, Miuccia Prada-ს წყალობით. სახელი მიუ შინაური ცხოველების მეტსახელად იქცა. Miu Miu მიზნად ისახავს 30 წლამდე გოგონებს, რომლებიც ამჯობინებენ ექსპერიმენტებს ჩაცმულობაში, არ სურთ კლასიკური ნივთების ტარება და მოსწონთ ფერების, პრინტებისა და ტექსტურების შერწყმა, რომლებიც ერთი შეხედვით შეუთავსებელია.


სწორედ ამიტომ, მერი ჯეინის ელეგანტური ფეხსაცმელი, თასმით და მომრგვალებული ცხვირით, თავისი სახელი მიუძღვნა ინგლისური კომიქსების «Buster Brown» გმირს - გოგონა მერი ჯეინს, რომელსაც ასეთი მოდელი ეცვა. ელეგანტური უწონო ფეხსაცმლიდან მძიმე პლატფორმის მოდელებამდე, რეტრო შარმიდან ულტრამოდურ ექსპერიმენტებამდე - აი რას აფასებენ ამ ბრენდის თაყვანისმცემლები!





6. ROGER VIVIER.image

ყველაზე ცნობილი ფეხსაცმელი ბალთით (პატენტი ტყავი, დაბალი ქუსლი, დიდი კვადრატული ბალთა, მართკუთხა ტერფი), რომელიც ფრანგმა როჯერ ვივიერმა შექმნა, გასული საუკუნის შუა წლებში ყველა მოდელის და კინოვარსკვლავის ფეხებს ამშვენებდა.


ბრენდი ხელახლა დაიბადა 2002 წელს, როდესაც ბრუნო ფრისონი, რომელიც ადრე თანამშრომლობდა Trussardi-სთან და Givenchy-თან, გახდა მისი სამხატვრო ხელმძღვანელი და ცნობილი სახეები, როგორებიცაა კარლა ბრუნი-სარკოზი, სარა ჯესიკა პარკერი და გვენ სტეფანი, შეუერთდნენ როჯერ ვივიეს მოხმარებლებს.



0
193
3-ს მოსწონს
ავტორი:მეამეა
მეამეა
Mediator image
Mediator image
193
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0