x
სოციალურ სამართლიანობაზე ორიენტირებული სამოქალაქო განათლება პრაქტიკაში

ამ სტატიაში წარმოგიდგენთ სოციალურ სამართლიანობაზე ორიენტირებული სამოქალაქო განათლების სწავლებას პრაქტიკული მეთოდებით.

სოციალურ სამართლიანობაზე ორიენტირებული სამოქალაქო განათლების სასწავლო პროგრამა დაფუძნებულია ახალგაზრდების ცოცხალ გამოცდილებაზე, იდენტობასა და ისტორიებზე, უნდა დაეხმაროს მათ გამოიძიონ მყარი და მნიშვნელოვანი საკითხები საკუთარ ცხოვრებაში. ასეთი მიდგომა სცილდება მიმდინარე მოვლენებისა და დაპირისპირებების განხილვას, რათა გამოავლინოს მათი და მათი თემების შეშფოთება და გავლენის გზები იმ ინსტიტუტებზე, რომლებიც გავლენას ახდენენ მათ ყოველდღიურ ცხოვრებაზე. კრეატიულ პოლიტიკურ და კულტურულ გამოხატულებაში ჩართვა, დემოკრატიული გადაწყვეტილებების მიღება და სამოქალაქო ქმედებები მათ სკოლებში, თემებსა და ფართო საზოგადოებაში შესაბამისი საკითხების გადასაჭრელად, განავითარებს ახალგაზრდების სამოქალაქო კუნთებს და გააძლიერებს სამოქალაქო მონაწილეობას, როგორც სიცოცხლის ვალდებულებას.

შეხვედრები და კლასები, კლუბები და ორგანიზაციები, ონლაინ და პირისპირ ქსელები, საზოგადოებრივი სამოქმედო პროექტები და საზოგადოებრივი პროტესტი არის ყველა კონტექსტი, რომელიც აერთიანებს ადამიანებს, რათა დაფიქრდნენ და დაადგინონ პრობლემების მიზეზები, რომლებსაც ისინი აწყდებიან და წარმოქმნიან დემოკრატიული ცვლილებების შესაძლებლობებს. საბედნიეროდ, მაგალითები უკვე არსებობს მოთხრობისა და მონაწილეობითი სამოქმედო კვლევის პროექტებში, რომლებიც ახალგაზრდებს ასწავლიან თავიანთ სკოლებსა და თემებში არსებული პრობლემების იდენტიფიცირებასა და მოგვარებაში.

მოთხრობა არის ერთ-ერთი მძლავრი გზა ახალგაზრდების ჩართულობისთვის მათი სამოქალაქო მე-ს განვითარებაში. როდესაც ისინი იკრიბებიან თანატოლებთან, რათა შეისწავლონ ჩაგვრის გავლენა მათ ცხოვრებაში ისტორიების გაზიარების გზით, ახალგაზრდები იწყებენ ახალი ცნობიერების, სიამაყისა და ნებაყოფლობითობის გრძნობის შექმნას. მოთხრობა ეხმარება მათ გაარკვიონ, რომ არ არიან მარტონი თავიანთ გრძნობებსა და გამოცდილებაში, დაარღვიონ ბარიერები და ჩამოაყალიბონ ჯგუფური გაგება და განავითარონ საერთო ხედვა, სოლიდარობის გრძნობა და ერთობლივი მოქმედება ცვლილებებისთვის.

ერთ-ერთ მაგალითში მულტიკულტურული განათლების მეშვეობით გაძლიერება, გოგონებმა ქალაქის დაწყებით სკოლაში გაიზიარეს წარმატებისა და წარუმატებლობის გამოცდილება აკადემიურ და სპორტში, განიხილეს, თუ როგორ მოქმედებს მედიის გამოსახულებები მათ გრძნობაზე იმის შესახებ, თუ რა შეიძლება იყვნენ და როგორ გააკეთონ გოგონები და ქალები, და როლური ალტერნატივები, რომლებიც დაეხმარა. ისინი ატარებენ ექსპერიმენტებს, თუ როგორ დაუპირისპირდნენ შემზღუდველ ცნებებს. მათ შეიმუშავეს წინადადებები თავიანთ თემში გოგონების კლასგარეშე შესაძლებლობების არარსებობის გამოსასწორებლად და წარუდგინეს მათ არჩეულ წარმომადგენელს შტატის საკანონმდებლო ორგანოში მოგზაურობის დროს. სხვადასხვა რასობრივი ჯგუფის წარმომადგენელ ქალ კანონმდებლებთან შეხვედრამ ასევე აღძრა მათი ფანტაზია იმის შესახებ, თუ რა როლები შეიძლება შეასრულონ მომავალში. ერთ-ერთი ასეთი შედეგი დაფიქსირდა, როდესაც მათ მოაწყეს და ხელი შეუწყეს გოგონების კარიერულ დღეს თავიანთ სკოლაში, რომელიც ხაზს უსვამდა ქალთა აქტიურ როლებს.

ზოგიერთი სათემო ჯგუფი იყენებს მოთხრობას, როგორც მონაწილეობითი კვლევის მეთოდს. ისტორიები ხელს უწყობს ახალგაზრდების საჭიროებებისა და საზრუნავების გამოვლენას, განსაკუთრებით მარგინალიზებულ ჯგუფებს. შემდეგ საერთო თემები გამოიყენება წინადადებების შემუშავებისა და პროექტების წარმართვისთვის, რომლებიც ეფუძნება და მხარს უჭერს ახალგაზრდულ ლიდერობას. მაგალითად, მონაწილეობითი სამოქმედო კვლევითი პროექტი ნიუ იორკში, გამოკითხვა სამართლიანობისთვის (აღწერილია "ანგარიში ვის წინაშე? კრიტიკული მეცნიერების კონტრ-მოთხრობა ქალაქის შესახებ, რომელმაც შეწყვიტა ზრუნვა თავის ახალგაზრდებზე", მადლინ ფოქსისა და მიშელ ფაინის მიერ) ძირითადად შავი ფერის. და ლათინქსის ახალგაზრდები და ზრდასრული მკვლევარები თავიანთ თემებში ურბანული საჯარო პოლიტიკის შედეგების შესწავლისას, მათ შორის პოლიციასთან შეხვედრის დროს. შემდეგ მათ წარუდგინეს მონაცემები ფართო საზოგადოებას, წარმოადგინეს საპირისპირო ამბავი, რომელიც ასახავდა იმას, თუ როგორ შეიძლება იყვნენ ინსტიტუტები ანგარიშვალდებული ახალგაზრდებისა და მათი თემების წინაშე.

სოციალურ სამართლიანობაზე ორიენტირებული სამოქალაქო განათლება გთავაზობთ მიმზიდველ, კრეატიულ და მძლავრ გზას, რათა დაეხმაროს ახალგაზრდებს ცოდნის, უნარებისა და აქტიური სამოქალაქო ჩართულობის უნარების განვითარებაში. ასეთი განათლება აუცილებელია დინამიური, მრავალფეროვანი, მრავალრასობრივი დემოკრატიის პოტენციალის რეალიზაციისთვის, რომელსაც შეუძლია თანაბრად დააკმაყოფილოს ყველა საჭიროება.

0
1
შეფასება არ არის
ავტორი:გორჯელაძე გიორგი
გორჯელაძე გიორგი
1
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0