x
image
თუთიკო ბერძენა
ვინც ახლახან ხიზილალა მიირთვა მდიდრულ რესტორანში, აუცილებლად დაადანაშაულებს მოხუც ქალს მარწყვის მაღალ ფასში
image

რატომ არავინ უჩივის Rolls-Royces-ის მაღალ ფასს? ან კიდევ ბრილიანტების და ფაბერჟეს სამკაულების? ან გრანდ ოპერის ბილეთების? სამაგიეროდ, უჩივიან მოკრძალებული მასაჟისტის მომსახურების ფასს, ან ერთი ვედრო მარწყვის ფასს, რომელიც მოხუცმა ქალმა დარგო, მოუარა, მოიწია, დაკრიფა და ბაზარზე გასაყიდად ჩამოიტანა სოფლიდან?


ისიც კი, ვინც ახლახან ხიზილალა და ხამანწკები დააგემოვნა მდიდრულ რესტორანში, აუცილებლად დაადანაშაულებს მოხუც ქალს მარწყვის მაღალ ფასში. ეს რა ფასი დაგიდია? კალათიც მოჰყვება? გაგიჟდით? სულ გათავხედდით!


პარადოქსია ხომ?



საქმე არც მყიდველების სიღარიბესა თუ სიმდიდრეშია ან კიდევ საქონლის ხარისხში.


ქუჩის მუსიკოსი იღებს გროშებს. ცნობილ მევიოლინეს კონცერტისთვის კი მზად არიან, მთელი თვის ხელფასი გადაუხადონ. თუმცა ხანდახან იგივე მევიოლინეა... გემახსოვრებათ ეს ექსპერიმენტი ნიუ-იორკის ერთ-ერთ მეტროსადგურში.


ეს ყველაფერი დამოკიდებულია იმაზე, თუ რა ადამიანებით ხართ გარშემორტყმული და სად ხართ. და როგორია თქვენ მიერ დაწესებული ფასი. ასი ლარი ძალიან ძვირია. დაიწყება ვაჭრობა. ათასი ლარი ნორმალურია. ათი ათასიც კარგია. მილიონი კარგია და სწორია. ან ასი მილიონი.


როდესაც ფროიდი მიხვდა ამას, მან გადაიხადა $25 თითო სეანსზე, რაც მამაკაცის ნორმალური კოსტუმის ფასი იყო. და მის სეანსებზე წავიდნენ პრინცები, ჰერცოგინია, ცნობილი მსახიობები და მაღალანაზღაურებადი მწერლები, რომლებმაც ასევე ღირსეული ფასი დაადეს თავიანთ ნამუშევრებს.


ოჰ, რა სირცხვილია შენს შრომას და ნიჭს მაღალი ფასი დაადო!


პროდუქტი იმდენი ღირს, რამდენსაც იხდიან, თუ ეს სასიცოცხლო მნიშვნელობის არ არის!


რამდენად გაყიდოთ ბრილიანტები ან ვიოლინოზე დაკვრა - ეს თქვენზეა დამოკიდებული. და რა ხელფასით იმუშაოთ - თქვენ გადაწყვიტეთ.


მაგრამ რაც უფრო დაბალია ხელფასი, რომელზეც თანხმობას განაცხადებთ, მით უფრო დიდია ალბათობა იმისა, რომ მას არც კი მოგცენ. ან იტყვიან: „გიჟი ხარ! ნახევარი საკმარისია. რა სიხარბეა!”…


რაც უფრო იაფად აფასებ შენს შრომას და პროდუქტს, მით უფრო ხშირად დაგადანაშაულებენ სიხარბესა და სიძვირეში. ეს არის კანონი.


და სიხარბეზე საყვედურები ნიშნავს, რომ თქვენ ჯერ კიდევ არ დაგიტოვებიათ ბაზარი. ან მიწისქვეშა გადასასვლელი, სადაც მრავალი წლის განმავლობაში გროშებს გიყრიდნენ, როცა ხალხის ბრბოს ვიოლინოზე დაკვრით ართობდი.


.

6
313
3-ს მოსწონს
ავტორი:თუთიკო ბერძენა
თუთიკო ბერძენა
313
  
2023, 9 სექტემბერი, 8:08
ვინ გითხრათ რო ფროიდზე გული მერევა? არ არის ეგრე დამიჯერეთ.რაც შეეხება მარკეტინგს,რთული გასააზრებელია და არც სასაიამოვნო არის,თუმცა დანამედროვე სამყარო ეგრე არის მოწყობილი.მიკვირს,რატომ ვერ ხვდებით ამას? ნებისმიერი სფერო მოიცვა უკვე და გაჩერებას არ აპირებს. უნდა იცოდეთ,როგორ გმართავენ ზემოთ მყოფი ჭკვიანი ხალხი და თუ ეს არ იცით,მაშინ გაგიჭირდებათ თავის გატანა. რეალობა არის ასეთი და ჩემი რჩევაც აქედან გამომდინარეობდა,თორე რა ჩემი საქმეა,ვინ რას წაიკითხავს ან დაწერს. უბრალოდ,არ მინდა რო ახალგაზრდა მარტივი ნადავლი გახდეს ვიღაცისთვის. სწორედ,7-8 მარტის აქციებზე,ახალგაზრდები გახდნენ ადვილი ნადავლი და მაშინაც ვამბობდი ამას.რეალობა იყო ისეთი რო ის არ იყო რუსეთთან შემხებლობაში და საჭირო იყო ამ ქვეყანაში,თუმცა მაკრეტინგში არგად ნაცნობი ხრიკებით,გააზომბეს ახალგაზრდობა და აკეთებინეს ბევრი უაზრობა. ჩემი მოგონილი არ არის,ასე მუშაობენ და რა გავაკეთო?არ გითხრათ? თქვენი გულწრფელი ემოცია და სურვილები გამოიყენეს იმისთვის,რომ ეს კანონი არ მიეღოთ. შესწავლილია უკვე ქართველის ფსიქოლოგია,რაზე რეაგირებს და რის გამო არის ყველაფერზე წამსვლელი.ასე იყო იმ ავბედით წლებშიც.ჩვენივე ხელით დაგვანგრევინეს ქვეყანა და ისევ იგივეს იმეორებთ ახალგაზრდები. ეს უკვე კანონზომიერება არის,ქართველის გულმავიწყობა და მეამიტობა ყველამ იცის. ფროდი იქეთ იყოს,თქვენ და თქვენაირი ახალგაზრდები რაღაც მომენტში ჩემნაირი ხალხის წინააღმდეგ გასროლასაც არ მოერიდება,ხოლო ჩემნაირები თქვენაირებს არასოდეს ესვრის,რადგან იცის,რა ან რატომ ხდება. არაა რთული გასაგები,თუმცა მაინც ვერ გებულობთ,რაც ძალიან სამწუხაროა. რა შუაშია ფროიდი ან ამსტრონგი?
2023, 9 სექტემბერი, 0:57
კარლ გუსტავს იუნგის კოლექტიური ქვეცნობიერის იდეა ფროიდიდან აღმოცენდა, იუნგი მისი მოსწავლე იყო რაღაცნაირი ზიზრი გაქვთ ფროიდის მიმართ საქართველოში იმის გამო, რომ ბევრი უხერხული სიმარტლე გააცხადა, რაც ტქვენს შინაგან ზნეობრივ კოდექსს ეწინააღმდეგება. გასაგებია, მაგრამ ის ექიმი მკვლევარი იყო და არა რიგითი მოქალაქე, რომელიც კი არ იკვლევს, არამედ უბრალოდ ცხოვრობს და სულ არ აინტერესებს მაგალითად, საიდან მოდის მისი ავხორცული სიზმარი, ან რატომ უყვართ მეტწილად გოგონებს მამები და ბიწებს დედები. არცაა საჭირო იცოდეს... ფროიდისტვის კი ამის კვლევა და ცოდნა არსებითად მნიშვნელოვანი იყო, რატა პატოლოგიებიდან ადამიანების გამოჯანსაღების გასაღებები ეძებნა. არაა აუცილებელი სხვა პროფესიის ადამიანებმა იკითხონ იგი, გარდა ფსიქიატრებისა და ფსიქოლოგებისა. მე არ ვარ მარკეტოლოგი, მაგრამ ტქვენი რჩევიტ წავიკიტხე მარკეტინგის საფუძვლები და სიმარტლე გიტხრათ ისეტივე გულისამრევად მომეჩვენა, როგორც ტქვენ გეჩვენებატ ფროიდი, მაგრამ ჩემტვის ფროიდტან ბევრი გასაღები იმალება, რადგან ფსიქიატრია ავირჩიე მომავალ პროფესიად და არა მარკეტინგი და მენეჯმენტი... რომელიც ასევე ეფუძნება ფროიდის რამდენიმე პოსტულატს... უკაცრავად.
2023, 9 სექტემბერი, 0:53
მეშვიდე გამოცემა მაქვს წაკითხული, დისნეიზს მაგალიტზე რომაა, მადლობა.
"არანაირი ფასეულობა არ მექნება თუ ყველა უსმენს რაღაცას და შესაბამისად,ფულსაც არ გადავიხდი. " - რა ეგოიზმია! მე ლანა დელრეის ქუჩაშიც მოვუსმენ, კონცერტზეც და სალინშიც, რადგან მასში საკუტარი ეგო კი არ მიყვარს, რომ მის სიმრერას მხოლოდ მე მოვისმენ და ამიტ ვიქნები რაღაც განსსაკუტრებული, არამედ მის სიმრერაში მისი ხმა და შესრულების მანერა მომწონს. ტუ სხვას არ მოწონს, ტუნდაც ეს გაგრძნობინებს განსაკუტრებულობას, თუ მაინცა და მაინც განსაკუტრებულობა უნდა ვიგრძნო სხვებტან შედარებით. მარწყვი ტუ მიყვარს, რესტორანშიც სადაც 40 ლარს გადავიხდი და გარეტ, სადაც 5 ლარს გადავიხდი არანაირად არ შემიცვლის მის საგემოვნო თვისებებს, რადგან არ ვარ სნობი და საგნებში ამ საგნების მნიშვნელობას ვხედავ და არა ფონებს. რა იმპერატიული ტონია, გაანებე ტავი ფროიდს, და წაიკიტხე მარკეტინგის საფუძვლები. ყველ ადამიანს ღირებულებატა სხვადასხვა ნაკრები აქვს და ვერც არმსტრონგი და ვერც კოტლერი ვერ შეუცვლის, თუ ქაქის ლამაზად შეფუთვის არც სურვილი აქვს და არც ქაქის გაყიდვით მილიონების შოვნისკენ სწრაფვა. ქაქი რაც არ უნდა ლამაზად შეფუტო, მაინც გამოაღევს მისი სუნი და მისგან ნაშოვნ ფულზეც აუცილებლად გადავა ქაქური სუნი. და ისე, დედამიწაზე 7 მილიარდი ადამიანია და უმეტესობა რომ მერკანტილისტური იდეოლოგიიტ საზრდოობს და მე და ჩემნაირები - ალბატძალიან ცოტანი უფრო ამაღლებული, სულიერი იდეოლოგიით ვსაზრდოობთ, ეგეც განსაკუტრებულობაა ალბათ ჩვენი... მილიონი გავძეხიში ერთი ჩემნაირი, განსაკუტრებული იქნება ნამდვილად, მაგრამ განსაკუტრებულობის მოტხოვნაც რომ არ მაქვს? ეს რაღაც უაზრო ამბიციები, ეგოცენტრიზმი, ობივატელობა და უტილიტარიზმი ჩემი ცხოვრების სტილი რომ არ არის? არმსტრონგი რა ჩემ ფეხებად მინდა? და ისე, ფროიდის გარდა, უამრავი ეცნიერის მოსაზრებაა მსგავსი, მაგრამ ამ ფროიდის ძვალი ნამეტანი მწარედ ესობა ბევრს გულზე. არადა დღეს არსებულ რამდენ ტეორიას დაუდო საფუძველი? მაგალიტად ლორენცის აგრესიის ჰიდრავლიკური ტეორია, რომელიც ფსიქოლოგიის საფუძველია, ფროიდზე გაჩნდა და განვიტარდა. კარლ გუსტავს იუნგის კოლექტიური ქვეცნობიერის იდეა ფროიდიდან აღმოცენდა, იუნგი მისი მოსწავ
2023, 4 სექტემბერი, 7:43
ადრეც გირჩიე,წაიკითხე ამსტრონგ,კეტლერის და კელერის სახელმძღვანელო მაკრეტინგის,გავიგე ახალი წიგნი უნდა გამოსცეს კეტლრმაო,ხოდა წაიკითხე და მიხვდები ბევრ რამეს. გაანებე თავი ფროიდს :) თანამედროვე სამყარო არის იმ მარკეტინგის საფუძვლებში და არა ფროიდში. წაიკითხე და მსგავსი რაღაცეები აღარ შეგაწუხებს. ყველანაირად განხილულია ადამიანის ქცევები და გადაწყვეტილების მიღების ხელშემწყობი და ხელის შემშლელი ფაქტორები. როგორ უნდა შეფუთო რაღაც და ა.შ. ეს ეხება პროდუქტს/მომსახურებასაც და თვითონ ადამიანსაც. უკაცრავად პასუხია და მარკეტინგი გლეხურ ენაზე არის მძ... კარგად შეფუთვის ხელოვნება ანუ პროდუქტი ან მომსახურება არასოდეს არ შეესაბამება მის რეალურ ფასს. თუ ეს არ იცი,მაშინ ვერც ფროიდი გიშველის და ვერც აინშტაინი
2023, 4 სექტემბერი, 7:34
არანაირი მნიშვნელი არ აქვს,ადამიანი ისეთი ან ასეთია,ადამიანთა წრეს არანაირი აზრი არ აქვს.ყველა ადამიანს სურს გამორჩეული იყოს და ქონდეს რაღაც ექსკლუზიური,ეს არ არის ცუდი. აი,შენ ამ სტატიას წერ და თუ გინდა,შევხდეთ,დავილაპარაკოთ და მე აუცილებლად ვიპოვი რაღაცას,რაშიც უფრო მეტის გადაიხდი,რაც მისი საბაზრო ფასია,მეც ეგრე ვარ და ყველა ეგრეა. მუსიკოსში,ვინც პოპულარულ ადგილას უკრავს,ბევრ ფულს იხდიან,თუმცა იგივე მუსიკოსში არ გადაიხდიან დიდ ფულს,თუ ის ქუჩაში დაუკრავს,რადგან ქუჩა ან საზოგადოებრივი ადგილია,ყველა უსმენს და თუ ეს ასეა,მაშინ დიდი ფასს რაში ვიხდი? იმაში რასაც ყველა უსმენს? ეგ ექსპერიმენტი,რაზეც სტატიაში არის საუბარი არის სრული უაზრობა და არ შეესაბამება რეალობას,რადგან შედეგი თავიდანვე იცოდნენ და თვითონაც ეგეთები არიან,ყველა ეგეთია.იმ საკონცერტო დარბაზში პირობითად 100 კაცის ადგილია,ხოლო ქუჩაში შეიძლება 10000 კაცმა გაიაროს ან მეტმა. მე ვიხდი დიდ ფულს და ვხდები იმ ას კაცში,ეს არის ჩემი ფასეულობა და არანაირი ფასეულობა არ მექნება თუ ყველა უსმენს რაღაცას და შესაბამისად,ფულსაც არ გადავიხდი. არის მეორე ფაქტორიც,შეიძლება რაღაცა იშვიათი იყო,თუმცა ვიღაც დიდ ფულს არ გადაიხდის ქონის შემთხვევაში. ჩემზე გეტყვი,ძალიან მაგარი მხატვრის ძალიან მაგარ ნამუშევარში არ გადავიხდი დიდ ფულს,ავიღოთ მილიონი პირობითად,თუმცა მილიონს და მეტს გადავიხდი ლივერპულის და მანჩსტერის თამაშზე დასასწრებად ენფილდზე,რადგან ნახატი მკიდია და ის კონკრეტული თამაში,იმ კონკრეტულ ადგილას არის ისეთი რო ფასეულობის მატარებელია ჩემთვის. როგორც დესუზა იტყოდა,ხვალ არის ლივერპული მანჩესტერი,ხალხი საკუთარ მამიდებს ტ... რო ბილეთი იშოვოს და მე კი მამიდა არ მყავს.დურანი თამაშიბ ბილეთებს დამპირდა... რა დროს ფეხბურთია,მილიონებზეა საუბარი... ასეა,დესუზასთვის მილიონზე უფრო ფასეული იყო ლივერპული მანჩესტერის ბილეთები და ეს არის პასუხი ამ სტატიაზე.
2023, 4 სექტემბერი, 7:19
არის პროდუქტები ან მომსახურება,რომელის ფასიც დამოკიდებულია თვითღირებულებაზე და არის პროდუქტები,რომლის ფასი გამოითვლება ფასეულობით ანუ თვითღირებულებითი ფასწარმოქმნა და ფასეულობით ფასწარმოქმნა. ეს არის პასუხი მაწყვის და როლსროისის შემთხვევაში. ერთერთ თამაშზე,თავის დროზე ბილეთი ვერ ვიყიდე და მომიწია გადამყიდველთან მისვლა,რომელმაც საბაზრო ფასზე სამჯერ მეტი გადამახდევინა. სავარაუდოდ,დამცინა გადამყიდველმა და გახარებული წავიდა,სამჯერ მეტი მათხლეშია ბილეთებში. სინამდვილეში,მე უფრო გახარებული ვიყავი,რადგან მქონდა იმ თამაშის ბილეთები,რომელზეც წასვლა ძალიან მინოდა,ის ემოცია უფრო მეტი იყო,ვიდრე სამჯერ მეტი ფასი. შენ თუ მეტყვი რო კარგი და ხარისხიან მუსიკას მოვუსმენ ნებისმიერ კუთხეში,მაშინ მე მასში დიდ ფულს არ გადავიხდი,რადგან არანაირ ფასეულობას არ მმატებს ანდაც თუ ბრილიანტი იმდენივე იქნება რამდენიც მარწყვი,მაშინ მარწყვივით იაფი ეღირება. ფასს გასაზღვრავს პროდუქტების სიმცირე/სიმრავლე და ექსკლუზიურობა. სუნამო რომელიც ხელმისაწვდომი ყველასთვის,არ იქნება გამოსადეგი ჩემთვის,თუ მინდა რო გამორჩეული ვიყო.
0 1 6