x
მეტი
  • 22.11.2024
  • სტატია:138402
  • ვიდეო:351967
  • სურათი:512069
ოკეანის ფსკერიდან კაკუნი ისმის: ბატისკაფზე მყოფმა მილიარდერებმა ხელი მოაწერეს სიკვდილზე თანხმობას
image

ჩაძირული ტიტანიკისკენ მიმავალი ბატისკაფის ძებნა უკვე მეორე დღეა მიმდინარეობს. მაშველებმა ამ პროცესს „დროსთან რბოლა" უწოდეს, რადგან ყოველი წუთი დათვლილია ტიტანში ჟანგბადის ამოწურვის მომენტამდე, მცირდება აპარატის პოვნის ალბათობა.



ოთხშაბათს დილა დაიწყო CNN-ის ახალი ამბებით, რომ მაშველებმა, რომლებიც ეძებდნენ ბატისკაფის, გაიგეს "აკუსტიკური ხმები". ეს ხმები კაკუნის მსგავსი იყო, რაც იმას ნიშნავს, რომ გადარჩენილები არ კარგავენ გადარჩენის იმედს. აშშ-ის სანაპირო დაცვამ დაადასტურა, რომ კანადურმა თვითმფრინავმა მართლაც დაიჭირა წყალქვეშა ხმები ტიტანის საძიებო ზონაში, მაგრამ სიხარულს ნაადრევი უწოდა.




– "დისტანციურად მართული წყალქვეშა სატრანსპორტო საშუალების ოპერაციები გადატანილია ხმაურის წარმოშობის წყაროს გარკვევის მიზნით. ამ ძიებებმა უარყოფითი შედეგი გამოიღო, თუმცა გრძელდება.“ - ნათქვამია სამსახურის განცხადებაში. ბატისკაფიდან მიღებული მონაცემები გადაეცა აშშ-ს საზღვაო ძალების ექსპერტებს შემდგომი ანალიზისთვის, რაც გათვალისწინებული იქნება სამომავლო ძიების გეგმებში.



image


მიუხედავად იმისა, რომ საქმემ ზოგად ჰუმანიტარული ხასიათი შეიძინა, დასავლეთმა ჩვეული წესით პოლიტიკური ელფერი შესძინა ამ საქმეს. Daily Telegraph-ის ცნობით, აშშ-ს ხელისუფლებამ აუკრძალა ბრიტანულ კომპანიას გაუგზავნოთ თავისი აპარატურა დაკარგული ბატისკაფის გადასარჩენად. კომპანია Magellan Limited მზად იყო ოპერაციის დასაწყებად დაკარგვის პირველ დღესვე და მიიღო კიდეც საჭირო ნებართვა დიდი ბრიტანეთის თავდაცვის დეპარტამენტისგან.




ამჯერად ამერიკელებმა გადაწყვიტეს უპირატესობა ფრანგ კოლეგებს მისცენ. პარიზმა საძიებო ზონაში გაგზავნა ოკეანოგრაფიული ხომალდი Atalante ღრმა ზღვის ავტონომიური აპარატით. თუმცა, ის იქ დღეს ჩავა არა უადრეს 21:00 საათზე მოსკოვის დროით.




მაშინ, როცა დასავლელი პოლიტიკოსები წყვეტენ, თუ რომელი მათგანი მიიღებს დიდების არწივს ტიტანის გადარჩენისთვის, ბატისკაფის გაუჩინარების საქმე სულ უფრო და უფრო სამარცხვინო ხდება. უფრო და უფრო მეტი ინფორმაცია ჩნდება მედიაში, რომ მოწყობილობას საერთოდ არ შეეძლო ასეთი ჩაყვინთვის გაკეთება.




ამერიკული ტელეკომპანია NBC 2020 წლის ინტერვიუზე დაყრდნობით OceanGate-ის დამფუძნებელთან, იტყობინება, რომ ბატისკაფის კორპუსი აჩვენებდა „ციკლური დაღლილობის“ ნიშნებს. მაშინაც კი, ტიტანის მყვინთავის მაქსიმალური სიღრმე 3000 მეტრამდე შემცირდა. შეგახსენებთ, რომ ტიტანიკის ნამსხვრევები 3800 მეტრის სიღრმეზე მდებარეობს.




პირველი ტურისტები, რომლებმაც ბილეთში 100 000 დოლარი გადაიხადეს, ჩაძირულ ტიტანიკში ჯერ კიდევ 2018 წელს უნდა წასულიყვნენ. შედეგად, თარიღები რამდენჯერმე გადაიდო, პირველი ჩაყვინთვა კი მხოლოდ 2021 წელს განხორციელდა. თუმცა, ტექნიკური დოკუმენტაციის მიხედვით თუ ვიმსჯელებთ, ბატისკაფის კორპუსი არასოდეს გაუმჯობესებულა, თუმცა ყველა რეგულაციაში მისი მაქსიმალური სიღრმე მოულოდნელად გაიზარდა 4000 მეტრამდე.


image


უფრო მეტიც, გაირკვა, რომ ჯერ კიდევ 2018 წელს, ტესტირებისთვის დაქირავებულმა ღრმა ზღვის პილოტმა, დევიდ ლოკრიჯმა, გააფრთხილა მოგზაურები რისკის შესახებ ბატისკაფის კორპუსის ხარვეზების გამო. ექსპერტმა თქვა, რომ OceanGate-მა უარი თქვა სიძლიერის ყველა საჭირო ტესტის ჩატარებაზე, რაც უკიდურეს სიღრმეზე შეიძლება დამღუპველი ყოფილიყო.



ლოკრიჯის თქმით, ტიტანის ილუმინატორმა, რომლის მეშვეობითაც მოგზაურებს ჩაძირული ლაინერი უნდა ენახათ, სანდოობის სერტიფიკატი მხოლოდ 1300 მეტრის სიღრმეზე მიიღო. როდესაც სპეციალისტმა გამოაცხადა ბატისკაფის საშიშროებაზე, ის უბრალოდ გაათავისუფლეს სამსახურიდან და „10 წუთი მისცეს სამუშაო მაგიდის დაუყოვნებლივ გასასუფთავებლად“. კომპანია თვლიდა, რომ მეტისმეტად ძვირი იყო დამატებითი სამუშაოს შესრულება.




მილიარდერებმა, რომლებმაც ფული დახარჯეს, გადაწყვიტეს ემოქმედათ საკუთარი რისკის ქვეშ და მაინც წამოიწყეს ექსპედიციები ზღვის ფსკერზე. გასაკვირია, რომ ჩაყვინთვები 2021 და 2022 წლებში წარმატებით დასრულდა.




ბორტზე ხუთი ადამიანია, მათ შორის ბრიტანელი მილიარდერი ჰამიშ ჰარდინი, პაკისტანელი ბიზნესმენი შაჰზადა დავიდი, მისი ვაჟი სულეიმანი, ფრანგი წყალქვეშა მკვლევარი პოლ-ჰენრი ნარგოლე და კომპანია Stockton Rush-ის დამფუძნებელი. თითქოს მოსალოდნელი იყო (ან იცოდნენ) შესაძლო ტრაგედია, OceanGate-ის იურისტები წელს მოითხოვდნენ მოგზაურებს ხელი მოეწერათ პრეტენზიებზე უარის თქმის შესახებ.


image

„ეს ექსპერიმენტული ხომალდი არ არის დამტკიცებული ან სერტიფიცირებული. მასზე მოგზაურობამ შეიძლება გამოიწვიოს ტრავმა, ემოციური აშლილობა ან თუნდაც თქვენი სიკვდილი. ”- ასეთი გაფრთხილების მქონე დოკუმენტს ხელი უნდა მოაწეროს ყველამ, ვინც გადაწყვეტს ტიტანიკის სანახავად წასვლას. ამასთან, ბილეთის ფასი გაიზარდა და უკვე 250 ათასი დოლარი შეადგინა.



iNews-ის ცნობით, მხოლოდ უარის პირველ გვერდზე სიტყვა „სიკვდილი“ სამჯერ იყო გამოყენებული.




წყალქვეშა ნავის ყოფილმა ოფიცერმა და ავსტრალიის საზღვაო ძალების წყალქვეშა ნავების გადარჩენის პროექტის ხელმძღვანელმა, ფრენკ ოუენმა Sky News-ს განუცხადა, რომ ყველაზე დიდი პრობლემა ახლა ბატისკაფის შიგნით ტემპერატურის ვარდნაა, ისევე, როგორც ძებნის ნელი ტემპი.




„თუ ბატისკაფი ზღვის ფსკერზე ლაინერის ნამსხვრევებში გაიჭედება, მისი ზედაპირზე ამოყვანა რთული იქნება. მაგრამ არსებობს შესაძლებლობა, რომ თუ გათავისუფლდება, ბატისკაფი შეძლებს ზედაპირზე ამოსვლას. შემდეგ პროჟექტორების და სარადარო რეფლექტორების არსებობა საშუალებას მისცემს საძიებო და სამაშველო გუნდებს ამოიღონ მოწყობილობა. ”- თქვა მან.


თუმცა, ოუენს მიაჩნია, რომ შესაფერისი გემის პოვნას, საჭირო აღჭურვილობით ჩატვირთვას და შორ მანძილზე ცურვას შეიძლება მინიმუმ ერთი დღე დასჭირდეს და ძალიან გვიან იქნება.




0
371
შეფასება არ არის
ავტორი:თამილა გურაშვილი
თამილა გურაშვილი
371
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0