ავტოშოუ 11 ივნისი - ყველაზე დიდი ტრაგედია ავტოსპორტის ისტორიაში 2022, 11 ივნისი, 12:04 ![]() 67 წლის წინ, "ლე მანის 24 საათი"რბოლებზე, ავტოსპორტის ისტორიაში ყველაზე დიდი ტრაგედია მოხდა. პიერ ლევეგისა და ლენს მაკლინის შეჯახებამ, რომლებიც შეეცადნენ მაიკ ჰოტორნის მანევრს გაქცეოდნენ, ფრანგი პილოტი პიერ ლევეგი და ტრიბუნებზე მყოფი 83 სხვა მაყურებელი შეიწირა. ავარიის შედეგად შეიცვალა მიდგომა შეჯიბრებებში უსაფრთხოებისადმი და კომპანია Mercedes-Benz-მა რომლის მანქანასაც ლევეგი მართავდა, მრავალი წლის განმავლობაში აღარ მონაწილეობდა ავტორბოლებში. 1955 წლის 11 ივნისი სამუდამო შავი ასოებით შევიდა ავტოოსპორტის ისტორიაში. ამ დღეს, ცნობილ "ლე მანის 24 საათის "რბოლაზე მოხდა უბედური შემთხვევა, რომლის მსხვერპლი გახდა Mercedes-Benz-ის მძღოლი პიერ ლევეგი და 83 გულშემატკივარი. არც მანამდე და არც მას შემდეგ, ავტოტბოლაზე ასეთი მასშტაბური კატასტროფა არ მომხდარა. მაშინ, 67 წლის წინ, ლე მანის 24 საათის რბოლაზე იმართებოდა სპორტული ავტომობილების ჩემპიონატის მეოთხე რაუნდი. საუკეთესო მწარმოებლის ტიტულისთვის იბრძოდა სამი ძირითადი კონცერნი - Ferrari, Mercedes-Benz და Jaguar. მაღალი სიჩქარის დევნაში, ისინი ქმნიდნენ უფრო და უფრო მოწინავე მანქანებს და იყენებდნენ სხვადასხვა სიახლეებს თითქმის ყველა ახალ რბოლაში. ამასთან, ეტაპების ორგანიზატორები არ აკვირდებოდნენ მანქანების პროგრესს, რომლებსაც შეეძლოთ 300 კმ / სთ. სიჩქარი განვითარება.ლე მანის ტრასა კი პრაქტიკულად უცვლელი დარჩა, მიუხედავად იმისა, რომ მანქანების სიჩქარე მისი აგების შემდეგ სამჯერ გაიზარდა. უსაფრთხოების საკითხებს იმ წლებში გაცილებით ნაკლები ყურადღება ექცეოდა, ვიდრე ახლა. უფრო მეტიც, იმ დროს პილოტებს არ უწევდათ ღვედის გამოყენება. ცოტას აწუხებდა რა მოხდებოდა, თუ მანქანა მოულოდნელად დიდი სიჩქარით გადაფრინდებოდა ტრასიდან. 1955 წელს რბოლის ერთ-ერთი ფავორიტი იყო 49 წლის Mercedes-Benz-ის მძღოლი პიერ ლევეგი. მისი ნამდვილი გვარი იყო ბოიენი, ფსევდონიმი, რომელიც მან ბიძის პატივსაცემად დაირქვა, რომელიც ავტოსპორტის პიონერი იყო. მან წარუმატებლად იასპარეზა ფორმულა 1-ის პირველ ორ ჩემპიონატში და ყურადღება მიიპყრო 1952 წელს, როდესაც 22 საათის განმავლობაში დარჩა კერძო მანქანის საჭესთან ლე მანზე და სენსაციურად ლიდერობდა რბოლას. ტექნიკური პრობლემების გამო ლევეგმა ვერ დაასრულა რბოლა, მაგრამ სამაგიეროდ მოიპოვა პოპულარობა ავტორბოლის სამყაროში. სამი წლის შემდეგ, ფრანგი მრბოლელო გახდა Mercedes-Benz-ის პილოტი და მის განკარგულებაში იყო თავისი დროის ერთ-ერთი ყველაზე მოწინავე მანქანა - ვერცხლის 300 SLR. მას ჰქონდა 8 ცილინდრიანი V- ფორმის ძრავა 3 ლიტრი მოცულობით საწვავის მექანიკური ინექციის სისტემით, რაც იმ დროისთვის ნამდვილი რევოლუცია იყო. კორპუსი შედგებოდა მაგნიუმის შენადნობისგან, რამაც შესაძლებელი გახადა მანქანის წონის შემცირება 900 კგ-მდე. ასეთი მანქანა ადვილად ავითარებდა 300 კმ/სთ-მდე სწორ გზაზე. ამავდროულად, მანქანა აღჭურვილი იყო ბარაბანიანი მუხრუჭებით, რომლებიც ნაკლებად ეფექტური იყო ვიდრე მაშინ ახლად დანერგილი დისკიანი მუხრუჭები. ![]() ![]() ![]() ![]() 1955 წლის 11 ივნისის ტრაგედიამ უდიდესი გავლენა მოახდინა ავტოსპორტზე. ბევრ ქვეყანაში რბოლა აკრძალული იყო მანამდე, სანამ ტრასები არ იქნებოდა უსაფრთხოების ახალი სტანდარტების შესაბამიი. შვეიცარიაში ავტორბოლის აკრძალვა კვლავ ძალაშია, მხოლოდ ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში გამონაკლისი გაკეთდა ელექტრომობილებზე. Mercedes-Ben-ი ინციდენტმა იმდენად შოკში ჩააგდო კომპანიის მენეჯმენტი, რომ მომდევნო წლიდან მან მთლიანად შეაჩერა ავტორბოლის ყველა საქმიანობა მომავალი ათწლეულების განმავლობაში. მხოლოდ 2010 წელს მერსედესი დაბრუნდა ფორმულა 1-ში, როგორც ქარხნის გუნდი. 203 4-ს მოსწონს
|