x
მსოფლიოში საჭირო ხდება ახალი სამუშაო ადგილებისთვის ახალი უნარების განვითარება

image მსოფლიო ეკონომიკური ფორუმის "სამუშაოების მომავლის ანგარიშის" თანახმად, 2025 წლისთვის ყველა თანამშრომლის 50 პროცენტს ესაჭიროება ხელახალი კვალიფიკაცია, რადგანაც ტექნოლოგიების მიღების ტემპი იზრდება.

კრიტიკული აზროვნება და პრობლემის გადაჭრა არის იმ უნარ-ჩვევების ჩამონათვალი, რომლებიც დამსაქმებლებს მიაჩნიათ, რომ მომდევნო ხუთ წელიწადში გახდება ცნობილი. წელს ახლად წარმოქმნილი უნარ-ჩვევებია თვითმართვის უნარები, როგორიცაა აქტიური სწავლა, გამძლეობა, სტრესის შემწყნარებლობა და მოქნილობა. დღევანდელი მუშახელის ნახევარს სჭირდება ხელახალი კვალიფიკაცია მომდევნო ხუთი წლის განმავლობაში, რადგან პანდემიის ეკონომიკური ზემოქმედების ორმაგი დარღვევა და ავტომატიზაციის გაზრდა განაგრძობს სამუშაოების გარდაქმნას.

მალტის სავაჭრო, საწარმოთა და მრეწველობის პალატის მიერ გამოქვეყნებული დოკუმენტი "განათლება მომავლისათვის" ასახავს იმას, რომ ზოგიერთი სამუშაო ადგილი იქნება რისკის ქვეშ ან გახდება ზედმეტი, ხოლო სხვა ახალი სამუშაო ადგილები შეიქმნება. ახალი სამუშაოები უფრო სწრაფად გახდება რეალობა, მაგალითად მწვანე სამუშაოები. დემოგრაფიული ცვლა გავლენას მოახდენს სექტორების მიხედვით კარიერის ფორმასაც. სამუშაოები იზრდება ისეთებიც, რომლებიც საჭიროებენ კრეატიულობას და ინოვაციას, ციფრულ უნარებს - როგორიცაა მონაცემთა ანალიზი, პროგრამირება და AI - და ისეთებიც, რომლებიც საჭიროებენ სოციალურ/ემოციურ ინტელექტს. ამის ფონზე, მალტის პალატამ და მალტის ხელოვნების, მეცნიერებისა და ტექნოლოგიების კოლეჯმა (MCAST) ახლახანს 20 ივლისს ჩაატარეს კოლოკვიუმი, რათა ყურადღება გამახვილდეს იმაზე, თუ როგორ უნდა შეიცვალოს მალტაში განათლება და უნარები პოსტ-COVID სცენარში. კოლეჯში 70-ზე მეტი მონაწილე შეიკრიბა იმის განსახილველად, თუ როგორ უნდა გადალახოს კომუნიკაციის უფსკრული განათლებასა და ინდუსტრიას შორის და როგორ შეიძლება მრეწველობამ და განათლებამ ითანამშრომლონ უფრო ეფექტური იყოს.

კოლეჯს სურს მოუსმინოს ინდუსტრიის დაინტერესებული მხარეების მოსაზრებებს MCAST–ის პროგრამების შესახებ და იმ გამოწვევებზე იმსჯელოს, რომელსაც ქვეყანა უახლოეს წლებში წააწყდება. პალატამ თავისი წვლილი შეიტანა სამუშაო ადგილის ხედვაში და უნარებში, რომლებიც საჭიროა მალტაში მიმდინარე და სამომავლო სამუშაოებისთვის. დაარსების დღიდან MCAST მოწინავე პოზიციაზეა შრომის ბაზარზე მრავალ პროფესიულ სექტორში გაწვრთნილი პერსონალის სტაბილური ნაკადის მიწოდებით. კოლეჯი ისწრაფვის მუდმივი აქტუალობისკენ, მუშაობს მრეწველობასთან ერთად და ეძებს აქტიურ პარტნიორობას, რათა უზრუნველყოს სტუდენტებმა სამუშაოზე დაფუძნებული სწავლის შესაძლებლობა (WBL) მათი სასწავლო პროგრამების განმავლობაში. MCAST–ის მიზნები მომდევნო რამდენიმე წლის განმავლობაში ასახულია მის 2022-2027 წლების სტრატეგიულ გეგმაში, რომელიც ხაზს უსვამს WBL ყველა სტუდენტს, თანამშრომლებსა და ინდუსტრიას შორის უკეთეს კავშირებს და სტუდენტების ჩართვას გადაწყვეტილების მიღების პროცესში.

MCAST იწვევს ინდუსტრიას, რომ ჩაერთოს კოლეჯში მათი უნარების მოთხოვნების პროგნოზირების მიზნით, უზრუნველყოს WBL შესაძლებლობები, შეიმუშაოს და განიხილოს სასწავლო გეგმები, გაზიაროს ექსპერტიზა და უზრუნველყოს ინფრასტრუქტურა/აღჭურვილობა. ის ასევე იწვევს ინდუსტრიას, რომ თავისი ყოფნა იგრძნოს MCAST კამპუსში. კოლოქვიუმმა უზრუნველყო სივრცე დისკუსიისა და შემდგომი დაგეგმვისთვის. COVID-19 პანდემიის გავლენა ყველგან იგრძნობა. მიუხედავად კომპანიებს შორის განსხვავებისა იმ სექტორების თვალსაზრისით, სადაც ისინი მუშაობენ და რამდენად დიდია მათი გავლენა, მათი ენერგიულობა, ცვლილებების მართვის უნარი და გამძლეობა აშკარა იყო მათ ყველა ჩარევაში. კომპანიებმა აჩვენეს, რომ მათ სურთ მიაღწიონ ეკონომიკური აღდგენის მხარდასაჭერად და სურთ ინვესტიცია განახორციელონ მომავლის უნარებში. ყველა MCAST პროგრამისა და სტუდენტის 30% ქვემოთ არის MQF დონე 3, რომელიც ჩვეულებრივ უნდა მიაღწიოს სავალდებულო სკოლის დასრულებამდე პალატამ აღნიშნა, რომ ადამიანური რესურსების გამოწვევები, რომელთა წინაშე დგანან კომპანიები, MCAST–ის მიერ არ შეიძლება მოგვარდეს.

მუშათა შეზღუდული მიწოდება უნდა მოგვარდეს რამდენიმე გზით. მიუხედავად ამისა, MCAST–ს უდავოდ შეუძლია ხელი შეუწყოს ამჟამინდელი მუშახელის კვალიფიკაციის ამაღლებას და მომავალი მუშახელის პოტენციალის მაქსიმიზაციას. მუშათა რაოდენობა, რომლებიც საჭიროა ინდუსტრიის მხარდასაჭერად, არ შეიძლება იყოს MCAST–დან, მაგრამ კოლეჯს შეუძლია დაეხმაროს მალტური საზოგადოების გამოწვევებს მომავალში, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც ავტომატიზაცია და სამუშაო მოთხოვნების ცვლილებები არაკვალიფიციურ მუშაკებს ზედმეტებად აქცევს.

საჭიროა კოლექტიური ძალისხმევა MCAST–ში განხორციელებული ინვესტიციის კაპიტალიზაციისთვის. მალტა არ აძლევს საშუალებას დაკარგოს ნებისმიერი ახალგაზრდა ადამიანი სისტემიდან. გასული აკადემიური წლის განმავლობაში, საშუალო და უმაღლესი სკოლის სტუდენტებისთვის სწავლის ყველაზე პოპულარული სფერო იყო ბიზნესი, ადმინისტრაცია და სამართალი (24.6 პროცენტი), ჯანმრთელობა (19.7 პროცენტი), ხელოვნება და ჰუმანიტარული მეცნიერებები (10.6 პროცენტი) და ინჟინერია, წარმოება და მშენებლობა (9.7 პროცენტი). ამჟამად, MCAST–ის ყველა პროგრამისა და სტუდენტის 30 პროცენტი არის MQF მე–3 საფეხურზე ქვემოთ, რაც ჩვეულებრივ უნდა მიაღწიოს სავალდებულო სკოლის დამთავრებას. უმცროსი სტუდენტების მხარდაჭერა უფრო ეფექტური უნდა იყოს სკოლებში, რათა შემცირდეს იმ მოსწავლეების რაოდენობა, რომლებსაც სჭირდებათ MCAST პროგრამები ამ დონეზე. ეს MCAST- ს საშუალებას მისცემს მეტი ყურადღება გაამახვილოს MQF მე–4 დონის პროგრამებზე და მეტი რესურსი დაუთმოს ინდუსტრიასთან დასაქმების პროგრამებზე. ასევე საჭიროა დამატებითი ძალისხმევა, რათა ვიპოვოთ პროგრამის თეორიული ნაწილები, რათა შემობრუნდეს შეგირდის გარშემო.

0
57
1-ს მოსწონს
ავტორი:PAPILLON
PAPILLON
57
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0