პარამეცნიერებები ნაპრალი სამყაროში: ნამდვილი ამბავი უკვდავთა ქვეყანაში ტიბეტელი ლამის მოგზაურობიდან 2021, 4 აპრილი, 20:25 მწერალმა და მოგზაურმა თომას შორმა წლები გაატარა გამოკვლევებში, რომ რეალურად აესახა ტულშუკ ლინგპას- ქარიზმატული ლამის წარმოუდგენელი ცხოვრების ისტორია, რომელიც სამას მიმდევართან ერთად გაემგზავრა შანგრი-ლას, უკვდავების ქვეყანაში. ტიბეტში არსებობს ლეგენდები უკვდავების ქვეყნის შესახებ - ფარული ხეობა, რომელიც კანჩენჯუნგას მთის ფერდობებზე იმალება. ეს ხეობა განსხვავებულ რეალობაში არსებობს, სადაც არ არსებობს სიკვდილი, დაავადება და ტანჯვა, მაგრამ, ამავდროულად, ის ჩვენს სამყაროში მდებარეობს და იქ მისასვლელად არ გჭირდებათ სიკვდილი. 1960-იანი წლების დასაწყისში ქარიზმატული ლამა ტულშუკ ლინგპა სამას მიმდევართან ერთად დაიძრა ფარული ხეობის საძიებლად. მოიარა ჰიმალაის გარშემო, შეისწავლა იქ მცხოვრები ხალხების კულტურა და ცხოვრება, ჩაეფლო მათ მითოლოგიაში და შეეცადა, გაეგო ტიბეტის მკვიდრთა იდეების სირთულეები. მიუხედავად იმისა, რომ ტიბეტი აღნიშნულია მსოფლიოს ყველა რუკაზე, იგი ითვლება სულიერი ცოდნის საიდუმლო ქვეყნად. მიუხედავად იმისა, რომ ეს სურათი ხალხის აღქმაში ზედმეტად იდეალიზებულია, მას თავისი მიზეზები აქვს: მრავალი საუკუნის განმავლობაში ტიბეტი იზოლირებული რჩებოდა. არცერთ სხვა ადგილზე არ არის იმდენი სულიერი პედაგოგი, რომელსაც მსოფლიოში ყველაზე განათლებულის რეპუტაცია აქვს. სხვაგან სად შეიძლება მოძბნოთ ლეგენდები ფარული სამყაროების შესახებ, თუ არა იმ ქვეყანაში, რომელიც ბოლო დრომდე იმალებოდა დანარჩენი სამყაროსგან? ტიბეტი 1959 წლამდე ალბათ დედამიწის ყველაზე დახურული ქვეყანაა, ტიბეტმა შეძლო ძველი სიბრძნის ძვირფასი მარგალიტების შენარჩუნება. ტიბეტურ ტრადიციაში არსებობს ორი სახის ფარული სამყარო. ერთ-ერთი მათგანი ცნობილია როგორც შამბალას სამეფო და, როგორც ნებისმიერი სამეფო, მას აქვს ისტორია, სამეფო დინასტიები და საკუთარი ლიტერატურული ძეგლებიც კი. მიუხედავად იმისა, რომ ტიბეტური ბუდიზმის ერთ-ერთი ფუძემდებლური წმინდა წერილი კალაჩაკრა ტანტრა ტიბეტში ინდოეთიდან მოვიდა, ითვლება, რომ იგი ამ ფარულ სამეფოში შეიქმნა. პედაგოგები თავიანთი სამეფოდან ადევნებენ თვალყურს პლანეტის სულიერ განვითარებას. უმეტესი წყაროს თანახმად, ეს სამეფო დამალულია თოვლიანი მწვერვალების რგოლში, სადღაც დასავლეთ ტიბეტის ჩრდილოეთით. ხალხს მიაჩნია, რომ შამბალას სამეფომ მნიშვნელოვანი როლი უნდა ითამაშოს კაცობრიობის მომავალში. როდესაც სიბნელის, ქაოსისა და განადგურების ძალები ემუქრებიან ჩვენს სამყაროს, შამბალას მეფე თავისი მძლავრი ლაშქრით მტრის განადგურებას მოახერხებს და მშვიდობა და სულიერი კეთილდღეობა დამყარდება. მიუხედავად იმისა, რომ ტულშუკ ლინგპას მრავალი მიმდევარი ფიქრობდა, რომ იგი მათ შამბალაში (ან თუნდაც სამოთხეში, სამოთხეში ან შანგრილაში) მიჰყავდა, იგი არ ქადაგებდა შამბალას ან რომელიმე ამ ადგილის შესახებ. მე -8 საუკუნეში პადმასამბავამ იწინასწარმეტყველა, რომ მოვიდოდა ამაზრზენი სიბნელის დრო, როდესაც სიხარბე მომართავდა სამყაროს და სიბრძნისა და თანაგრძნობის სწავლებას დავიწყების საფრთხე შეექმნებოდა, პლანეტა ომებით იქნებოდა მოცული, ნიადაგი, წყალი და ცა მოწამლული იქნებოდა - ეს ყველაფერი ძალიან მოგაგონებთ იმ დროს, რომელშიც ვცხოვრობთ ... მან იწინასწარმეტყველა, რომ ტიბეტს უცხოელები წარმართავდნენ, რასაც სიკვდილი და განადგურება მოჰყვებოდა. ტიბეტელი ხალხისადმი თანაგრძნობის გამო, მან შექმნა მშვიდობისა და სიმშვიდის ხეობები, სადაც ბოროტება, რომელიც დედამიწის დანარჩენ ნაწილს აინფიცირებს, ვერ აღწევს და ისინი ჰიმალაის მაღალი მთების ლაბირინთებში დამალა. შამბალას სამეფოსგან განსხვავებით, ეს ადგილები ჩვენს სამყაროში არსებობდა, განსაცვიფრებელი მშვენიერებით დაუსახლებელ ხეობებში, რომელსაც ჩინელი კომუნისტები და მრეწველები თავიანთი სამხედრო ძალით იყენებდნენ, თუმცა გენოციდებისა და ჰოლოკოსტის დამამშვიდებელი ღუმელები იქ ვერასოდეს შეაღწევენ. ისინი ამბობენ, რომ ამ ხეობების გახსნა მხოლოდ მაშინ არის შესაძლებელი, როდესაც გასაქცევი არსად იქნება. ზოგიერთი ხეობა "აღმოაჩინეს", მაგრამ ბევრი ჯერაც არ არის ნაპოვნი. ეს ზუსტად ის იყო, რაც ბეულ დემოშონგი - სიკიმის დამალული ხეობა. ფარული ხეობების კონცეფციის სხვადასხვა ინტერპრეტაცია არსებობს., ზოგი ამბობს, რომ არასაკმარისი სულიერი განვითარების მქონე ადამიანი, ანუ მას, ვისი კარმაც არ იძლევა ხეობის პოვნის ან მასში მოხვედრის საშუალებას, შეუძლია მაღლა ასვლა მთებში, წააწყდეს რომელიმე ამ ხეობას და ვერც კი გააცნობიეროს ეს. მან შეიძლება უბრალოდ გაიაროს ადგილები, სადაც სულიერი ცოდნის ადამიანი დაუყოვნებლივ აღიარებს საოცრებათა ქვეყანას. როგორც უილიამ ბლეიკმა თქვა, ”თუ აღქმის კარები სუფთა იქნება, ადამიანს ყველაფერი ისე ეჩვენება, როგორც არის - უსასრულო”. XI საუკუნიდან იხსენიება ბეიულ დემოშონგი, სიკიმის დამალული ხეობა და ტიბეტის ლამების ისტორიები იქ მისვლის მცდელობებზე. ეს აღწერილობები საკმაოდ სპეციფიკურია. კიდევ ერთხელ უნდა ავხსნათ: ტულშუკ ლინგპას ისტორია და მისი ექსპედიცია დამალულ ხეობაში არ არის გამოგონილი ან მეტაფორა. ტულშუკ ლინგპა არ იყო ოქსფორდის მასწავლებელი, რომელმაც გვიამბო ზღაპრები საოცრებათა შესახებ, რეპუტაციის დაკარგვის გარეშე. მან განაცხადა, რომ სამყაროში გაჩნდა ბზარი და ის მასში შევიდა. თქვენ იტყვით, რომ ის გიჟი იყო, მაგრამ ეს უკვე საკმაოდ აშკარაა მისი სახელიდან Tulshuk Lingpa - Mad Treasure Opener. შემთხვევით არ მიიღო მან ეს სახელი პატარა ასაკში, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც მას დიდხანს მოგზაურობას და დიდ მიღწევებსაც უწინასწარმეტყველებდნენ. იგი ტიბეტში დაიბადა 1916 წელს. ეს იყო ცეცხლის დრაკონის წელი. თუ ფოტოგრაფია ან იმ დროის სხვა მტკიცებულება გჭირდებათ, იმედგაცრუებული დარჩებით. სამყარო, რომელშიც მან ბავშვობა გაატარა, აღარ არსებობს. გასული საუკუნის 50-იან წლებში ჩინეთის შემოჭრის დროს აქ ყველაფერი განადგურდა. ხალხმა დატოვა ეს ადგილები. სხვაგან სად შეგვიძლია ვიპოვოთ ინფორმაცია ტიბეტის შესახებ 1920-იან წლებში, თუ არა ძველი ხალხის ისტორიებიდან? როგორც ძველები ამბობენ, ზოგჯერ ტულშუკ ლინგპა გაკვეთილებს გამოტოვებდა და ამის ნაცვლად ტაძარში მიდიოდა და მანტრას გალობდა, რომელიც ზეპირად იცოდა. თავდაპირველად მის მასწავლებლებს არ ესმოდათ, თუ როგორ იყო ეს შესაძლებელი, მაგრამ შემდეგ მათ დაიწყეს იმის გაგება, რა საოცარი ბედი ელოდა ტულშუკ ლინგპას. მამამისს კიეჩოკ ლინგპას ორი ცოლი ჰყავდა. მის პირველ მეუღლეს კილო ერქვა. ს ამ არასდროს დაუტოვებია ტიბეტის საზღვრები და, სავარაუდოდ, იგი მოკლეს ჩინელმა დამპყრობლებმა. ლინგპას ზოგადად და ხშირად ორი ცოლი ჰყავს. ტიბეტურად მეორე ცოლს ჰქვია ხანდრო, ხოლო სანსკრიტზე - დაკინი, რაც ნიშნავს "ცაში სიარულს". მას ერთდროულად ექცევიან როგორც ანგელოზსა და ბედიას. ხანდრო ენას უკავშირებს რეალობის ფარულ სფეროებს, რომელთანაც მათ საკუთარი ურთიერთობა აქვთ. ტულშუკ ლინგპა ხანდროს ერთადერთი შვილი იყო. მას ჰყავდა ნახევარ და და სამი ნახევარძმა - მეორე ცოლის შვილები. ერთ-ერთი ძმა მძარცველებმა მოკლეს ტიბეტის პლატოს დაუსახლებელ ფართობზე. კამის რეგიონში მცხოვრებ კაცთა მსგავსად, ტულშუკ ლინგპას კიდევ ორი ძმა იყო მებრძოლი. როდესაც ჩინელები ქვეყანაში შეიჭრნენ 1951 წელს, ისინი შემოვიდნენ პარტიზანთა რიგებში. ისინი ტყვედ ჩავარდნენ და ჩინელებმა აღარ დააბრუნეს იქიდან. ტულშუკ ლინგპას ნახევარ დის ტაში ლჰამო ცოლად გაჰყვა ტიბეტელს. ისინი ნეპალში გაიქცნენ და შემდეგ თავშესაფარი მიიღეს საფრანგეთში. ისინი რამდენიმე ქალაქში ცხოვრობდნენ: პარიზში, ნიუ იორკში და კატმანდუში. ტულშუკ ლინგპამ სახლი დატოვა, როდესაც ის მოზარდი იყო. ის ლაჰაში წავიდა. იმ დროისთვის ბევრმა უკვე აღიარა ის, როგორც გამოჩენილი პიროვნება. ტულშუკს ჰყავდა მფარველები. მას შემდეგ, რაც ლამის უმეტესობას არ აქვს სტაბილური შემოსავალი, მათ სჭირდებათ კეთილისმყოფელები. ტულშუკ ლინგპას ასეთი ხალხი ჰყავდა ლაჰასაში დალაი-ლამას უახლოეს წრეს შორის. როდესაც თულშუკ ლინგპა თვრამეტი წლის იყო, იგი ტიბეტის ცენტრში წავიდა, მონასტერში, სადაც ბერები და მონაზვნები მსახურობდნენ. ფუნზოკ ჩოიდენი - ძალიან ახალგაზრდა გოგონა ცხოვრობდა იქვე, ქალაქ ჩონგგეიში. გოგონამდე ჭორებმა მიაღწიეს, რომ მონასტერში მაღალი რანგის ლამა ჩავიდა და ორი ან სამი თვის განმავლობაში აპირებდა ბუდიზმის სწავლებას ყველასთვის, ვისაც სურდა. ტულშუკ ლინგპა იყო ლამაზი და მომხიბვლელი ახალგაზრდა კაცი, რომელშიც მისტიციზმი სუნთქავდა. გოგონამ მშობლებს სთხოვა, მონასტერში გაეშვათ, რათა გოლოკასგან ამ საოცარი ლამის ლექციები მოესმინათ. მშობლები დასთანხმდნენ და მან სამი თვე მონასტერში გაატარა. ამ დროის განმავლობაში მას შეუყვარდა ტულშუკ ლინგპა და მისი სწავლებები. როდესაც წასვლას აპირებდა, ფუნზოკ ჩოიდენი მიუახლოვდა და უთხრა, რომ მას სურს გახდეს მონაზონი. "თქვენ არ უნდა გახდეთ მონაზონი", - უპასუხა მან და ცეცხლოვანი მზერა მიაპყრო ულამაზეს ახალგაზრდა ქალს, რომელიც კუნსანგის დედა უნდა ყოფილიყო. - Წამოდი ჩემთან ერთად. ერთად გავაგრძელოთ ჩვენი მოგზაურობა! შეყვარებულების გაქცევის ამბავი ჩვეულებრივი ოჯახური დრამის გარეშე არ ყოფილა. იმის გასაგებად, თუ რა არის არსი, უნდა იცოდეთ, რომ ტიბეტური ბუდიზმი იყოფა ოთხ შტოდ. ტიბეტურ ბონის ტრადიციულ რელიგიასთან ყველაზე უძველესს, ნინიმას უწოდებენ. ტულშუკ ლინგპამ აღიარა ეს. სხვებს უწოდებენ კაგიუს, საკიას და გელუღს. დალაი ლამა, მაგალითად, გელუგის სკოლის მიმდევარია, ისევე როგორც ახალგაზრდა გოგონა, სახელად ფუნზოკ ჩოიდენი. მისი ძმები ნამგალის მონასტერში მაღალი რანგის ლამები იყვნენ, რომელსაც თავად დალაი ლამა ხელმძღვანელობს. იმისათვის, რომ გაგიადვილოთ იმის გაგება, თუ რას ნიშნავდა გელუგი ქალისთვის ნინიგმას მქადაგებელთან ურთიერთობა, წარმოიდგინეთ, რას ნიშნავს მკაცრი მართლმადიდებელი ოჯახის გოგონას დაკავშირება პროტესტანტთან - ვთქვათ, ბაპტისტთან. ამიტომ მათი ნათესავები ვერასოდეს შეეგუებოდნენ ამ ამბავს. მრავალი წლის შემდეგ, წყვილი ერთხელ ინდოეთში შეხვდა ლაშას ლამას, დალაი-ლამას მონასტრიდან და ჰკითხა, როგორ იყვნენ მშობლები, პასუხი მიიღო, რომ მშობლებს დიდიხანია ჰქონიათ რომ გოგონა მოკვდა. შეყვარებულები სამხრეთით გაემართნენ, სადაც ბრიტანული ინდოეთის ცხელი სტეპები იყო გადაჭიმული მაღალი ჰიმალაის მიღმა. ეს იყო 30-იანი წლების ბოლოს. ისინი აღმოსავლეთიდან დასავლეთისკენ გადავიდნენ და მომლოცველები მიიღეს მთავარ ბუდისტურ სალოცავებში. ისინი ესტუმრნენ სარნატს, სადაც ბუდამ პირველი ქადაგება წარმოადგინა ირმის საკურთხეველში. შემდეგ ისინი დასავლეთ ჰიმალაისკენ გაემართნენ. იმ დროს, ალბათ, ყველაზე მნიშვნელოვანი ადგილი ინდოეთში, განსაკუთრებით ტიბეტელი ბუდისტებისთვის, იყო წმინდა ტბა რიუალსარი, რომელსაც ტიბეტელები ცო პემას უწოდებენ. ის მდებარეობს ინდოეთის შტატ ჰიმაჩალ პრადეშში. ტულშუკ ლინგპა დაახლოებით ოცი წლის იყო, როდესაც ისინი ცომა პემაში მივიდნენ. მიუხედავად იმისა, რომ ის ძალიან ახალგაზრდა იყო, მას დიდი ავტორიტეტი ჰქონდა. სადაც არ უნდა წასულიყო, ხალხი ირგვლივ იკრიბებოდა მისი ქადაგების მოსასმენად. წო პემას სანაპიროზე მდებარე ძველი ნინგმას მონასტრიდან ლამის თხოვნით, ტულშუკ ლინგპამ მათი ტაძრის კედლები დახატა პადმა-სამბავას ცხოვრების სცენებით. ამისთვის მას ორი წელი დასჭირდა. მან იცოდა ტიბეტური მედიცინა: პულსით დიაგნოზის დასმა, მწვანილის სამკურნალო თვისებები. მას ჰქონდა სპეციალური ამოზნექილი სარკე, რომელიც დამზადებულია გაპრიალებული სპილენძისგან, რომელშიც ხედავდა რა იმალებოდა უბრალო მოკვდავების თვალში, შემდეგ კი ამ ინფორმაციას იყენებდა პაციენტის დასახმარებლად. მან ეპილეფსიის მქონე პაციენტებიც კი განკურნა. სადაც არ უნდა წასულიყო, მისი ნიჭის პოპულარობის გამო სულ უფრო მეტი ადამიანი სთხოვდა მას დახმარებას. ავადმყოფი ადამიანის განკურნების მიზნით, ტერტონებსა და მაღალი დონის ლამაებს მრავალჯერ სჭირდებათ პუჯას შესრულება, მაგრამ ტულშუკ ლინგპას მხოლოდ ერთხელ სჭირდებოდა რიტუალის შესრულება. როდესაც ტულშუკ ლინგპა ატარებდა რიტუალს, ისინიც კი, ვინც ახლომახლო იმყოფებოდა, იკურნებოდნენ. ასეთი იყო მისი ენერგია. მან იცოდა როგორ ეკონტროლებინა დახვეწილად სამყაროს ძალები: ღვთაებები და დემონები. მან იცოდა წყევლის მოხსნა, მომავლის წინასწარმეტყველება და წვიმის გამოწვევა ან შეჩერება. ერისკაცები რჩევის მისაღებად მიდიოდნენ მასთან. ცო პემა იყო არა მხოლოდ ტიბეტელი ბუდისტების მოსალოცი, არამედ იმ ადამიანებისთვისაც, ვინც ამ რელიგიას აღიარებდა და ცხოვრობდა ჰიმაჩალ პრადეშის მაღალმთიან ხეობებში - ჩამბაში, ლაჰულსა და სპიტში, რომლებიც საზღვარზე მდებარეობს. ლადახისა და ტიბეტის პლატოზე. ამ ხეობებში მოსახვედრად თქვენ უნდა გადალახოთ საშიში უღელტეხილები, რომლებიც წლის უმეტეს პერიოდში თოვლითაა დაფარული. ეს ინდოეთის ერთ-ერთი ყველაზე მიუწვდომელი ადგილია, რომელიც ფაქტიურად მოწყვეტილია დანარჩენ მსოფლიოს. წყვილი თხუთმეტი წლის განმავლობაში პანგის ხეობაში ცხოვრობდა. იქ ეყოლათ ქალ-ვაჟიც. პანგი ინდოეთის ჰიმალაის ერთ-ერთი ყველაზე შორეული მხარე იყო. იქ მოხვედრა შეიძლებოდა ფეხით ან ცხენებით. ეს ტერიტორია საკმაოდ ფართოა და 3000 მეტრზე მეტი სიმაღლეზე მდებარეობს, ამიტომ ზამთარი მკაცრია. იქ სოფლები ძალიან ცოტაა და ისინიც კი მთლად მოწყვეტილნი არიან ერთმანეთისგან ხანგრძლივი ზამთრის განმავლობაში, რომ არაფერი ვთქვათ დანარჩენ მსოფლიოსთან კავშირზე. საუკუნეების განმავლობაში ხეობაში ცხოვრების წესი არ შეცვლილა. იმისდა მიუხედავად, ვინ მართავდა ამ ტერიტორიას - ადგილობრივი მეფეები, ბრიტანელები თუ დამოუკიდებელი ინდოეთის ჩინოვნიკები. ეს ის ადგილია, სადაც ადამიანები ერთდროულად ორ სამყაროში გრძნობენ საკუთარ არსებობას. აქ არის ნაპრალი, რომელში გადასვლის შემდეგაც ადამიანი უკან ვეღარასდროს ბრუნდება. თუმცა ამ ნაპრალის პოვნას განსაკუთრებული კარმა სჭირდება, ზუსტად ისეთიმ როგორიც ჰქონდა ტულშუკ ლინგპას და მის მეუღლეს. ადგილობრივი მკვიდრები ამბობენ, რომ ისინი მხოლოდ ღამით ბრუნდებიან და დასეირნობენ, დღისით კი ისევ უკვდავების ქვეყანაში ბრუნდებიან. არიან ისევ ახალგაზრდები და ზოგჯერ ღამის წყვდიადში მათი ლოცვები გაისმის. 182 7-ს მოსწონს
|