მიმოხილვა Talbot - ფრანგული ავტოკომპანიის ისტორია 2012, 8 აპრილი, 18:35 Talbot-Lago T150C SS Teardrop 1938
Talbot-ის მარკის ავტომობილების ისტორია XIX საუკუნის დასაწყისიდან იწყება, კერძოდ 1902 წლიდან, როდესაც ადოლფ კლემენტმა, რომელიც უკანამოტორიან ოთხბორბლიან ავტომობილებს აწარმოებდა, ყურადღება მიაპყრო ლა მანშის მეორე მხარეს - ბრიტანეთის სამეფოს, რასაც მოჰყვა ის, რომ ინგლისელმა გრაფმა შარლ შეტუინ-ტალბომ (Charles Chetwynd-Talbot) დააფინანსა კლემენტის ამბიციური პროექტი. შედეგად გაჩნდა ფრანგულ-ბრიტანული კომპანია Clement-Talbot, რომელიც ჰყიდდა ფრანგულ ავტომობილებს ინგლისში. 1904 წელს კომპანიის წარმატებით აღფრთოვანებული გრაფი ტალბო გადაწყვეტს დაარსოს ადოლფ კლემენტთან ერთად საკუთარი კომპანია და დამოუკიდებლად აწარმოონ ავტომობილები Clement-Talbot-ის მარკით. ზუსტად ეს კომპანია გახდა ცნობილი ბრენდის - Talbot წინამორბედი. 1908 წელს გამოჩნდა Talbot F4, ლონდონში დამზადებული, 4 ცილინდრიანი, 25 ცხენისძალიანი, 5.5 ლიტრი მოცულობის ძრავით 1911 წელს კომპანიაში მთავარ კონსტრუქტორად მოდის ჯორჯ ბრაუნი. მან შეიმუშავა ახალი ტიპის 4.6 ლიტრი მოცულობის ძრავი, რომელსაც 50 ცხენის ძალის გამომუშავება შეეძლო. ასე გაჩნდა მოდელი 25/50HP, რომლის სისწრაფე საშუალოდ 110 კმ საათში იყო. ამ მოდელის ბაზაზე შეიქმნა სპ 1920 წელს ის შეუერთდა ფრანგულ-ბრიტანულ ჯგუფს STD (Sunbeam-Talbot-Darracq). 1926 წელს კომპანიამ წარმოადგინა მოდელი 14/45HP ხოლო მას მოჰყვა სპორტული ბოლიდი Talbot Darracq Grand Prix 1934 წელს გამოდის Talbot 105 Sports-Tourer, 2969 კუბუ 1935 წელს კონცერნი გაიყო ორ - ინგლისურ და ფრანგულ ნაწილად. საფრანგეთის წარმოება შეისყიდა იტალიური წარმოშობის ფრანგმა ბიზნესმენმა ანტონიო ლაგომ (Antonio Lago). სწორედ ამ პერიოდში გამოჩნდა Talbot-ის ლეგენდარული მოდელი Talbot-Lago T150. ის აღჭურვილი იყო 295 2005 წელს აუქციონზე - RM Sports Car Auction აღნიშნული მოდელი გაიყ 1946 წელს გამოდის მდიდრული კაბრიოლეტი Talbot-Lago T26 Record 1949 წელს გამოდის მოდელი Talbot Lago T26 GS Dubos Coupe, რომელსაც 200 კმ სათში სისწრაფის განვითარება შეეძლო. 1950 წელს კომპანია Talbot Lago აწყობს სპორტულ ბოლიდს Talbot Lago GrandPrix 1951 წარმოადგინეს Talbot-Lago T26 GS, კიდევ ერთი ორიგინალური და ექსტრავაგანტული კუპე. საფრანგეთში Talbot იწარმოებოდა 1959 წლის ბოლომდე ხოლო შემდეგ ის შეუერთდა ფრანგულ კომპანიას Simca, რომელიც უკვე 1970 წლიდან ეკუთვნოდა ამერიკულ კომპანიას Chrysler და მას ეწოდებოდა Chrysler-fra 1985 წელს ინგლისშიTalbot-ის წარმოება შეწყდა, 1986 წელს - საფრანგეთში, 1987 წელს ესპანეთშიც, რის შემდეგაც ამ მარკის წარმოება აღარ განახლებულა. Talbot უკანასკნელი ს კონცერნ PSA-ს ქვეგანყოფილებამ Peugeot-Talbot ფუნქციონირება შეწყვიტა 1992 წელს. 2010 წელს გაჩნდა ცნობები იმის შესახებ, რომ PSA Peugeot-Citroen აპირებს განაახლოს ავტომობილების წარმოება Talbot-ის ბრენდით, ისევე როგორც Renault 1998 წლიდან აწარმოებს დაბალფასიან ავტომობილებს Dacia-ს ბრენდით 219 9-ს მოსწონს
|