საზოგადოებრივი უილიამ ალენი ქართველების შესახებ 2019, 14 თებერვალი, 19:45 "ქართველთა ხასიათში ერთი საინტერესო ელემენტი აღინიშნება - ინდივიდუალისტური უპასუხისმგებლობა, რომელიც ესპანელებისა და ირლანდიელების ეროვნულ ხასიათს მოგვაგონებს და რასაც შეიძლება ასევე ეწოდოს ესთეტიკური უპასუხისმგებლობა. ქართველებს, ესპანელებისა და ირლანდიელების მსგავსად, არაერთხელ მოუხდათ უცხო ხალხთა პოლიტიკური ბატონობის და კულტურული ჰეგემონიის ქვეშ ცხოვრება. ისინი ურიგდებოდნენ ასეთ ბატონობას, მაგრამ სერიოზულად არ უყურებდნენ მას და მისი დამთავრების შემდეგ ისევ ადრინდელ ხასიათს ინარჩუნებდნენ. სწორი არ იქნებოდა გვეთქვა, რომ ისინი არ ეწინააღმდეგებოდნენ ამგვარ ბატონობას. ხშირად გააფთრებულ წინააღმდეგობასაც უწევდნენ, მაგრამ ეს იყო ცოცხალი ორგანიზმის წინააღმდეგობა და არა რაიმე იდეისთვის ბრძოლა. საქართველოს ისტორია მსგავსად ესპანეთის და ირლანდიისა, გვიჩვენებს, რომ აქ ერი მიაჩნდათ უმაღლეს სიწმინდედ და არა ესა თუ ის პრინციპი. და თუ რომელიმე ამათგანი რელიგიურ ომში იყო ჩაბმული, აღმოვაჩენთ, რომ სარწმუნოებისთვის ბრძოლის მიზეზს, ეროვნული ინტერესი წარმოადგენდა. ქართველთა ამ "ესთეტიკურ უპასუხისმგებლობაში" მდგომარეობს მათი ეროვნული ხიბლიც. და მათი, როგორც მკაცრად ინდივიდუალისტური ერის გადარჩენის საიდუმლოებაც. ქართველებში, როგორც ხალხში, ასევე ცალკეულ პიროვნებებში, კარგად განვითარებული ინტელექტი და ნათელი, ცნობისმოყვარე გონება უთავსდება პირველყოფილი ადამიანის უზნეობასა და მოუთოკავობას." უილიამ ედვარდ დეივიდ ალენი (1901-1973) - ინგლისელი ისტორიკოსი, ქართველოლოგი. "ქართველი ხალხის ისტორია" ასევე დაგაინტერესებთ:1. მცირე ეპიზოდები ქართველთა სამხედრო ცხოვრებიდან 160 სამეცნიერო სტატია100 სტატია საქართველოს ისტორიასა და კულტურაზესუმელა - უნიკალური მონასტერი ლაზეთშიავტორი: თორნიკე ფხალაძე881 3-ს მოსწონს |
"There is one interesting element in the character of Georgians - individualistic irresponsibility, which is reminiscent of the national character of the Spaniards and Irish, and which can also be called aesthetic irresponsibility. This people sometimes were under the influence of the foreign powers domination, but they did not take it seriously, and after the decline of that power, they retained their former character.
It would not be right to say that they did not oppose such domination. They often had furious resistance, but it was the resistance of a living organism and not a struggle for any idea. The history of Georgia, like that of Spain and Ireland, shows that here the nation was regarded as the highest sanctity and not this or that principle or religion. And if any of these were involved in a religious war, we find that the reason for the struggle for the faith was a national (racial and cultural) interest.
In this "aesthetic irresponsibility" of Georgians lies their national charm. And the secret of their survival as a strictly individualistic nation. "In Georgians, both in the people and in individuals, a well-developed intellect and a clear, curious mind go hand in hand with the immorality and indomitability of primitive man."
William Edward David Allen (1901-1973) - English historian, Kartvelologist. "History of the Georgian people"