x
მეტი
  • 15.07.2025
  • სტატია:143340
  • ვიდეო:351928
  • სურათი:515408
ГАИ -ის ავტომობილები საბჭოთა კავშირში
image1936 წლის 3 ივლისს საბჭოთა კავშირში შეიქმნა შსსს-თან არსებული სახელმწიფო ავტოინსპეცია(ГАИ).

სახელმწიფო ავტოინსპექციის ძირითადი ამოცანა იყო ავარიებთან ბრძოლა, ტრანსპორტის ექსპლუატაციისა და მისი რეგისტრაციის ტექნიკური სტანდარტების შემუშავება და მძღოლების მომზადება და მათი პასუხიმგებლობის კონტროლი.


სახელმწიფო საავტომობილო ინსპექციის შექმნამდე გზებზე მოძრაობას მილიცია აკონტროლებდა, ანუ მის დაქვემდებარებაში მყოფი ОРУД - ქუჩაში მოძრაობის რეგულირების განყოფილება, რომლის ამოცანა მხოლოდ მოძრაობის პირდაპირ კონტროლს მოიცავდა. ОРУД ცალკე განყოფილებად 1950-იან წლებამდე დარჩა.


თუ როგორ დაამახსოვრდათ საბჭოთა მოქალაქეებს ГАИ -ის ტიპიური წარმომადგენელი-ავტოინსპექტორი, ბევრს კარგად მოეხსენება-ჩვეულებრივი შარაზე მდგომი "ფორმიანი ყაჩაღი", რომლის ძირითადი მიზანი მხოლოდ ფულის გამოძალვა იყო.



ეს ცალკე თემაა, ახლა კი გავიხსენოთ ის ავტომობილები, რომელიც სახელმწიფო ავტოინსპექციას ემსახურებოდა:


გაზ M-1 (სახალხო ენაზე ცნობილი როგორც „ემადინი“) საბჭოთა მსუბუქი ავტომობილი, რომელიც მასობრივად იწარმოებოდა გორკის საავტომობილო ქარხანაში 1936 წლიდან 1942 წლამდე.

image


ომის შემდეგ, საკმაოდ დიდი ხნის განმავლობაში, ГАИ იძულებული იყო გამოეყენებინა ნადავლი ავტომობილები, რომელთა მდგომარეობა უმეტეს შემთხვევაში არასურველი იყო . ცოტა მოგვიანებით, დაიწყო Moskvich-400 სედანების გამოყენება, რომლებიც სტრუქტურულად გერმანული Opel Kadett K38 -ის ასლი იყო.

image

1950-იან წლებში საგზაო მოძრაობის კონტროლის ოფიცრებმა ცნობილი -ГАЗ-M20 "პაბედა"მიიღეს.


საგზაო ავტოინსპექტორებს შორის ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული მანქანა იყო "ვოლგა"გაზ-21. მანქანის სახურავზე დამონტაჟებული იყო სპეციალური სადგამი, რომელზეც დინამიკი იყო მიმაგრებული.

image

1968 წელს ГАИ-ის ავტომობილები ცნობილი ყვითელი საღებავით შეიღება გვერდებზე ლურჯი ზოლით და წინა კარებზე სსრკ-ს გერბით.

ვოლგა-ГАЗ-24

image


მოსკვიჩი-412

image


რაფ-22033

image

ვაზ-2101-94

image

ვაზ -2108

image

უაზ-469

image

0
254
2-ს მოსწონს
ავტორი:არაჩანდა
არაჩანდა
Mediator image
Mediator image
254
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0