x
მეტი
  • 29.03.2024
  • სტატია:134040
  • ვიდეო:353919
  • სურათი:508247
უნიკალური ფოტოები და საინტერესო ფაქტები ჰენრი ფორდის შესახებ ( + 15 ფოტო)
image


ჰენრი ფორდი (1863-1947) - ამერიკელი ინდუსტრიალისტი, საავტომობილო ქარხნების მფლობელი მთელს მსოფლიოში, გამომგონებელი, 161 ამერიკული პატენტის ავტორი .სლოგანით "მანქანა ყველასთვის", ფორდის ქარხანა აწარმოებდა ყველაზე იაფ მანქანებს საავტომობილო ეპოქის დასაწყისში.

ფორდი იყო პირველი, ვინც გამოიყენა სამრეწველო ასამბლეის ხაზი მანქანების მასობრივი წარმოებისთვის. Ford Motor Company აგრძელებს არსებობას დღესაც.

ჰენრი ფორდის ბიოგრაფია

ჰენრი ფორდი დაიბადა 1863 წლის 30 ივლისს ირლანდიელი ემიგრანტების ოჯახში, რომლებიც ცხოვრობდნენ დეტროიტის მახლობლად ფერმაში.ჰენრის გარდა, უილიამ ფორდისა და მარი ლიტოგოტის ოჯახში კიდევ 2 გოგონა შეეძინათ - ჯეინი და მარგარეტი და სამი ბიჭი: ჯონი, უილიამი და რობერტი.

ბავშვობა და ახალგაზდრობა

მომავალი მრეწველის მშობლები ძალიან მდიდარი ფერმერები იყვნენ. თუმცა მიწის დასამუშავებლად დიდი შრომა უწევდათ. ჰენრის არ სურდა ფერმერი გამხდარიყო, რადგან თვლიდა, რომ ადამიანი გაცილებით მეტ ენერგიას ხარჯავს სახლის მოვლაში, ვიდრე იღებს თავისი შრომის ნაყოფს. ბავშვობაში სწავლობდა მხოლოდ საეკლესიო სასწავლებელში, რის გამოც მართლწერაში სერიოზულად იყო ჩამორჩენილი და დიდი ტრადიციული ცოდნა არ ჰქონდა.

საინტერესო ფაქტია, რომ მომავალში, როდესაც ფორდი უკვე მდიდარი ავტომობილების მწარმოებელი იყო, მან ვერ შეძლო სწორად შეედგინა კონტრაქტი. მიუხედავად ამისა, მას მიაჩნდა, რომ ადამიანისთვის მთავარი არა წიგნიერება, არამედ აზროვნების უნარია.

image

12 წლის ასაკში ჰენრი ფორდის ბიოგრაფიაში პირველი ტრაგედია მოხდა - მან დედა დაკარგა.

მამა შვილის ოცნებას აკრიტიკებდა, რადგან სურდა, რომ ის ფერმერი გამხდარიყო. როდესაც ფორდი 16 წლის იყო, გადაწყვიტა სახლიდან გაქცეულიყო. ის გაემგზავრა დეტროიტში, სადაც გახდა მანქანათმშენებლობის შეგირდი. 4 წლის შემდეგ ბიჭი სახლში დაბრუნდა. დღისით მშობელს სახლის საქმეებში ეხმარებოდა, ღამით კი რაღაცას იგონებდა.დააკვირდა, თუ რამდენ ძალისხმევას ხარჯავს მამამისი ამ საქმის შესასრულებლად, ჰენრიმ გადაწყვიტა გაემარტივებინა თავისი საქმე. მან დამოუკიდებლად დააპროექტა სათლე მანქანა, რომელიც მუშაობდა ბენზინზე.

მალე ბევრ სხვა ფერმერს სურდა მსგავსი ტექნიკის გამოყენება. ფორდმა გამოგონების პატენტი მიჰყიდა თომას ედისონს და მოგვიანებით დაიწყო მუშაობა ცნობილი გამომგონებლის კომპანიაში.

ბიზნესი

ჰენრი ფორდი მუშაობდა ედისონში 1891 წლიდან 1899 წლამდე. ბიოგრაფიის ამ პერიოდში ის განაგრძობდა ტექნოლოგიის დიზაინში ჩართვას. მან გადაწყვიტა შეექმნა მანქანა, რომელიც ხელმისაწვდომი იქნებოდა საშუალო ამერიკელისთვის.

1893 წელს ჰენრიმ თავისი პირველი მანქანა ააწყო. ვინაიდან ედისონი კრიტიკულად იყო განწყობილი საავტომობილო ინდუსტრიის მიმართ, ფორდმა გადაწყვიტა დაეტოვებინა თავისი ფირმა. მოგვიანებით მან დაიწყო თანამშრომლობა Detroit Automobile Company-თან, მაგრამ აქ დიდხანს არ დარჩენილა. ახალგაზრდა ინჟინერი ცდილობდა საკუთარი მანქანის პოპულარიზაციას, რის შედეგადაც მან დაიწყო ქუჩებში მოძრაობა და საზოგადოებრივ ადგილებში გამოჩენა. თუმცა ბევრმა მას მხოლოდ დასცინა და ბეგლის ქუჩიდან „შეპყრობილს“ უწოდებდა. მიუხედავად ამისა, ჰენრი ფორდი არ დანებდა და განაგრძობდა თავისი იდეების განხორციელების გზების ძიებას. 1902 წელს მან მონაწილეობა მიიღო რბოლაში და მოახერხა ფინიშამდე უფრო სწრაფად მოხვედრა, ვიდრე ამერიკის მოქმედი ჩემპიონი. საინტერესო ფაქტია, რომ გამომგონებელს იმდენად არ სურდა კონკურსის მოგება, რამდენადაც თავისი მანქანის რეკლამირება, რასაც რეალურად მიაღწია.

ჰენრი ფორდი ახალგაზრდობაში

image

მომდევნო წელს ფორდმა გახსნა თავისი Ford Motor Company, სადაც მან დაიწყო Ford A მანქანების წარმოება. მას მაინც სურდა საიმედო და ამავე დროს იაფი მანქანის დიზაინი. შედეგად, ჰენრი იყო პირველი, ვინც გამოიყენა ასამბლეის ხაზი მანქანების წარმოებისთვის - რევოლუცია მოახდინა საავტომობილო ინდუსტრიაში. ამან განაპირობა ის, რომ მისმა კომპანიამ წამყვანი პოზიცია დაიკავა საავტომობილო ინდუსტრიაში. კონვეიერის გამოყენების წყალობით, მანქანების აწყობა რამდენჯერმე უფრო სწრაფად დაიწყო.

ნამდვილი წარმატება Ford-ს 1908 წელს მოჰყვა - Ford-T ბრენდის მანქანის წარმოების დაწყებით. ეს მოდელი გამოირჩეოდა სიმარტივით, საიმედოობით და შედარებით იაფი ფასით, რისკენაც გამომგონებელი ისწრაფოდა. საინტერესოა, რომ ყოველწლიურად Ford T-ის ღირებულება მცირდებოდა: თუ 1909 წელს მანქანის ფასი 850 დოლარი იყო, მაშინ 1913 წელს ის 550 დოლარამდე დაეცა!

დროთა განმავლობაში მეწარმემ ააშენა ჰაილენდ პარკის ქარხანა, სადაც კონვეიერის წარმოებამ კიდევ უფრო დიდი მასშტაბები მიიღო. ამან კიდევ უფრო დააჩქარა აღჭურვილობის აწყობის პროცესი და გააუმჯობესა მისი ხარისხი. საინტერესოა, რომ თუ ადრე "T" მანქანა დაახლოებით 12 საათის განმავლობაში იკრიბებოდა, ახლა მუშებისთვის 2 საათზე ნაკლები საკმარისი იყო!სულ უფრო მდიდარი ჰენრი ფორდი იყიდა მაღაროები და ქვანახშირის მაღაროები და განაგრძო ახალი ქარხნების მშენებლობა. შედეგად მან შექმნა მთელი იმპერია, რომელიც არ იყო დამოკიდებული არანაირ ორგანიზაციაზე და საგარეო ვაჭრობაზე.

1914 წლისთვის მრეწველის ქარხნებში იწარმოებოდა 10 მილიონი მანქანა, რაც შეადგენდა მსოფლიოს ყველა ავტომობილის 10%-ს. აღსანიშნავია, რომ ფორდი ყოველთვის ზრუნავდა პერსონალის სამუშაო პირობებზე და ასევე მუდმივად ზრდიდა თანამშრომლებს ხელფასს. ჰენრიმ შემოიღო ქვეყნის უმაღლესი მინიმალური ხელფასი, დღეში 5 დოლარი და ააშენა მუშათა სანიმუშო ქალაქი. საინტერესოა, რომ 5 დოლარის „მაღალი ანაზღაურება“ მხოლოდ მათთვის იყო, ვინც გონივრულად დახარჯავდა. ფორდმა შემოიღო კვირაში ერთი დღე დასვენება და ერთი ფასიანი შვებულება. და მიუხედავად იმისა, რომ თანამშრომლებს უწევდათ მკაცრი დისციპლინის დაცვა, შესანიშნავმა პირობებმა ათასობით ადამიანი მიიპყრო, ასე რომ ბიზნესმენი არასოდეს ეძებდა მუშებს.

1917 წლიდან შეერთებულმა შტატებმა მონაწილეობა მიიღო პირველ მსოფლიო ომში ანტანტის შემადგენლობაში. იმ დროს ფორდის ქარხნებმა აწარმოეს გაზის ნიღბები, სამხედრო ჩაფხუტები, ტანკები და წყალქვეშა ნავები.

image

ამავდროულად, მრეწვეელმა განაცხადა, რომ არ აპირებდა ფულის გამომუშავებას სისხლისღვრაზე და პირობა დადო, რომ მთელ მოგებას ქვეყნის ბიუჯეტში დააბრუნებდა. ასეთი ქმედება ამერიკელებმა ენთუზიაზმით მიიღეს, რამაც ხელი შეუწყო მისი ავტორიტეტის ამაღლებას.

ომის დასრულების შემდეგ Ford-T მანქანების გაყიდვებმა მკვეთრი კლება დაიწყო. ეს გამოწვეული იყო იმით, რომ ხალხს სურდა სხვა რამ, რომელიც მათ კონკურენტმა კომპანია General Motors-მა მიაწოდა. საქმე იქამდე მივიდა, რომ 1927 წელს ჰენრი გაკოტრების პირას იყო.

გამომგონებელი მიხვდა, რომ უნდა შეექმნა ახალი მანქანა, რომელიც დააინტერესებდა „გაფუჭებულ“ მყიდველს. შვილთან ერთად მან წარადგინა Ford A ბრენდი, რომელსაც ჰქონდა მიმზიდველი დიზაინი და გაუმჯობესებული ტექნიკური მახასიათებლები. შედეგად, ავტომწარმოებელი კვლავ გახდა ლიდერი ავტომობილების ბაზარზე.

image

ჯერ კიდევ 1925 წელს ჰენრი ფორდმა გახსნა ავიაკომპანია Ford Airways. ლაინერებს შორის ყველაზე წარმატებული მოდელი იყო Ford Trimotor. ეს სამგზავრო თვითმფრინავი წარმოებული იყო 1927-1933 წლებში და გამოიყენებოდა 1989 წლამდე.ფორდი მხარს უჭერდა ეკონომიკურ თანამშრომლობას საბჭოთა კავშირთან, რის გამოც Fordson-Putilovets ბრენდის პირველი საბჭოთა ტრაქტორი (1923) შეიქმნა Fordson ტრაქტორის ბაზაზე. მომდევნო წლებში Ford Motor-ის მუშებმა წვლილი შეიტანეს მოსკოვსა და გორკის ქარხნების მშენებლობაში.

1931 წელს, ეკონომიკური კრიზისის გამო, Ford Motor-ის პროდუქტებზე მუდმივად მცირდებოდა მოთხოვნა. შედეგად, ფორდი იძულებული გახდა არა მხოლოდ დაეხურა საწარმოების ნაწილი, არამედ შეემცირებინა მუშაკთა ხელფასი. აღშფოთებულმა თანამშრომლებმა რუჟის ქარხანაში შეჭრაც კი სცადეს, მაგრამ პოლიციამ ბრბო იარაღის გამოყენებით დაშალა. ჰენრიმ მოახერხა კიდევ ერთხელ ეპოვა გამოსავალი რთული სიტუაციიდან ახალი გონების წყალობით. მან წარმოადგინა სპორტული მანქანა „ფორდ V 8“, რომელსაც შეეძლო აჩქარებულიყო 130 კმ/სთ-მდე. მანქანამ დიდი პოპულარობა მოიპოვა, რამაც მამაკაცს საშუალება მისცა დაბრუნებულიყო გაყიდვების წინა მოცულობებზე.

პოლიტიკური შეხედულებები და ანტისემიტიზმი

ჰენრი ფორდის ბიოგრაფიაში რამდენიმე ბნელი წერტილია, რამაც თანამედროვეთა გმობა გამოიწვია. ასე რომ, 1918 წელს იგი გახდა გაზეთ The Dearborn Independent-ის მფლობელი, სადაც რამდენიმე წლის შემდეგ დაიწყო ანტისემიტური სტატიების გამოქვეყნება.

დროთა განმავლობაში, ამ თემაზე პუბლიკაციების მოცულობითი სერია გაერთიანდა წიგნში - საერთაშორისო ებრაულობა. როგორც დრო გვიჩვენებს, ფორდის იდეები და მოწოდებები, რომლებიც ამ ნაშრომშია გამოყენებული, ნაცისტები გამოიყენებენ. 1921 წელს წიგნი დაგმო ასობით ცნობილმა ამერიკელმა, მათ შორის სამი ამერიკის პრეზიდენტმა. 1920-იანი წლების ბოლოს ჰენრიმ აღიარა თავისი შეცდომები და საჯარო ბოდიში მოიხადა პრესისთვის.

როდესაც გერმანიაში ნაცისტები მოვიდნენ ხელისუფლებაში , ადოლფ ჰიტლერის მეთაურობით, ფორდი მათთან თანამშრომლობდა და მატერიალურ დახმარებას უწევდა. საინტერესო ფაქტია, რომ ჰიტლერის მიუნხენის რეზიდენციაში იყო ავტომწარმოებლის პორტრეტიც კი.

არანაკლებ საინტერესოა ის ფაქტი, რომ როდესაც ნაცისტებმა დაიკავეს საფრანგეთი , ქალაქ პუასში 1940 წლიდან, წარმატებით ფუნქციონირებდა ჰენრი ფორდის ქარხანა, რომელიც აწარმოებდა მანქანებსა და თვითმფრინავების ძრავებს.

პირადი ცხოვრება

როდესაც ჰენრი ფორდი 24 წლის იყო, ის დაქორწინდა გოგონაზე, სახელად კლარა ბრაიანტზე, რომელიც ჩვეულებრივი ფერმერის ქალიშვილი იყო. მოგვიანებით წყვილს ერთადერთი ვაჟი, ედსელი შეეძინა.

წყვილმა ერთად დიდხანს და ბედნიერად იცხოვრა. ბრაიანტი მხარს უჭერდა და სჯეროდა ქმრის მაშინაც კი, როცა მას დასცინოდნენ. ერთხელ გამომგონებელმა აღიარა, რომ სხვა ცხოვრებით ცხოვრება მხოლოდ იმ შემთხვევაში სურდა, თუ მის გვერდით კლარა იქნებოდა.

image

როდესაც ედსელ ფორდი გაიზარდა, ის გახდა Ford Motor Company-ის პრეზიდენტი, რომელიც ამ თანამდებობას იკავებდა 1919-1943 წლების ბიოგრაფიის დროს. - სიკვდილამდე.

ავტორიტეტული წყაროების თანახმად, ჰენრი იყო მასონი. ნიუ-იორკის დიდი ლოჟა ადასტურებს, რომ მამაკაცი იყო პალესტინის N37 ლოჟის წევრი. მოგვიანებით მან მიიღო შოტლანდიური რიტუალის 33-ე ხარისხი.

გარდაცვალება

1943 წელს მისი შვილის გარდაცვალების შემდეგ, რომელიც მოხდა კუჭის კიბოთი, კომპანიას კვლავ ხელმძღვანელობდა ასაკოვანი ჰენრი ფორდი. თუმცა სიბერის გამო მისთვის ადვილი არ იყო ამხელა იმპერიის მართვა. შედეგად, მრეწვეელმა მმართველობის სადავეები გადასცა შვილიშვილს ჰენრის, რომელმაც შესანიშნავად შეასრულა თავისი მოვალეობები. ჰენრი ფორდი გარდაიცვალა 1947 წლის 7 აპრილს 83 წლის ასაკში. მისი გარდაცვალების მიზეზი ცერებრალური სისხლდენა გახდა.

გამომგონებელმა დატოვა თავისი ავტობიოგრაფია "ჩემი ცხოვრება, ჩემი მიღწევები", სადაც მან დეტალურად აღწერა ქარხანაში შრომის სათანადო ორგანიზების სისტემა.

ქვემოთ იხილეთ ჰენრი ფორდი უნიკალური ფოტოები

image

image

image

image

image

image

image

image

image

ქვემოთ იხილეთ ასევე სხვა საინტერესო სტატიები


image1)სკანდალური და საინტერესო ფაქტები დიეგო მარადონას შესახებ ( + ფოტოები)

2) ეგზოტიკური ადგილი, სადაც არის ბრილიანტისა და ოქროს საბადოები

3)ეგზოტიკური ადგილი, სადაც მოსახლეობის დაახლოებით 40 % 15 წლამდე ასაკისაა

4)მსოფლიო სუპერმოდელის, კლაუდია შიფერის უნიკალური ფოტოები უნიკალური ბიოგრაფიით! ( +ფოტოები)

5) მსოფლიო სუპერმოდელის, სინდი კროუფორდის იშვიათი კადრები ( +ფოტოები)

0
91
1-ს მოსწონს
ავტორი:ლადო_25
ლადო_25
91