x
მეტი
  • 28.03.2024
  • სტატია:134039
  • ვიდეო:353919
  • სურათი:508247
შალვა ამონაშვილის ნაამბობიდან
დიდმა ქართველმა პედაგოგმა და ჰუმანური პედაგოგიკის კონცეფციის ავტორმა, შალვა, ალექსანდრეს ძე, ამონაშვილმა, ერთხელ კითხვა დაუსვა მის ლექციაზე შეკრებილ მასწავლებლებს:
„წარმოიდგინეთ სიტუაცია, მეოთხე კლასში ატარებთ გაკვეთილს და შემოდის ბავშვი, რომელიც 20 წუთით აგვიანებს, თქვენი ქმედებები?" მასწავლებლები იწყებენ სხვადასხვა ვარიანტების შემოთავაზებას: „გადი კლასიდან“, „მომეცი დღიური“, „დაჯექი შენს ადგილას, გაკვეთილის შემდეგ ვილაპარაკოთ“... მაგრამ შალვა
ამონაშვილი არცერთი პასუხით არ იყო კმაყოფილი.
მან თქვა: „ბავშვი რომ დაგვიანებით შემოსულიყო, მე მთელი გულით ვეტყოდი: "გამარჯობა, შვილო, შემოდი, დაჯექი, უშენოდ გაკვეთილს ვერ დავიწყებდით, გელოდებოდით“. ამას ჰქვია უპირობო სიყვარული, რომლის გაყალბება არ შეიძლება. მეორე დღეს თუ დააგვიანებს, კიდევ უფრო დიდი სიყვარულით ვეტყვი: „გამარჯობა, ჩემო შვილო, გელოდები, სწრაფად შემოდი, დაჯექი. შენს გარეშე გაკვეთილს ვერ დავიწყებდით“.
და თქვენ იცით, თუ ამას სამჯერ, ოთხჯერ, ხუთჯერ გააკეთებთ, ბავშვი შეწყვეტს დაგვიანებას. რადგან ის რეაგირებს მხოლოდ სიყვარულის წმინდა იმპულსზე. და თუ იგრძნობს, რომ ის სადმე უყვართ, იქ აღარასდროს აღარ დააგვიანებს.
თავად შალვა ამონაშვილი მეშვიდე კლასამდე იყო ძალიან ცუდი მოსწავლე, სკოლა კი ოქროს მედლით დაამთავრა. სწავლისადმი მისი დამოკიდებულება ქართული ენის ახალმა მასწავლებელმა შეცვალა, რომელიც ბავშვებს ინტერესით და პატივისცემით ეპყრობოდა. "ბავშვის პიროვნება", გახდა ამონაშვილის მიერ შემუშავებული ჰუმანური პედაგოგიკის კონცეფციის ცენტრალური კონცეფცია.
წყარო.: ლიტერატურულნიimage
0
113
შეფასება არ არის
ავტორი:გიორგი ვარამაშვილი
გიორგი ვარამაშვილი
113
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0