x
მეტი
  • 29.03.2024
  • სტატია:134047
  • ვიდეო:353919
  • სურათი:508247
საეკლესიო სამართლის სწორი გადმოცემა

მინდა ეს სტატია იმ სასულიერო პირებს მიუძღვნა ვინც უმისამართოთ აძაგებს ეკლესიას და ვამხილო მათი მოქმედების არასწორი მიდგომა და დავანახო ეკლესიური სწავლების მიხედვით სწორი სწავლა საეკლესიო სამართლის, .

image
რა არი ეკლესიაში არსებული ცოდვილიანი ადამიანის მიმართ განხორციელებული მოქმედების მიზანი მხედველობაში თუ მივიღებთ მიზანს, რის გამოც საეკლესიო მთავრობა დამნაშავეს სასჯელს ადებს, მაშინ ეს სასჯელები საეკლესიო სამართალში განსაკუთრებულ მნიშვნელობას იძენს, რაც თვით ეკლესის ამოცანით არის განპირებული მთავარი და პირველი ამოცანა ეკლესიური სასჯელისა იმაში მდგომარეობს რომ სიკეთისაკენ მიმართოს სწორი გზიდან შემთხვევით გადაცდენილი ეკლესის წევრი, ეკლესია, როცა იძულებით ზომას მიმართავს თავისი კანონ დამრღვევი წევრის წინამღდეგ, ამის მას სურს აღძრასს იგი გამოსასწორებლად და დაკარგული მადლის ახლიდან მოსახვეჭად, (მოც.კანონ, 5, გვ 32) მაგალითად პავლე მოციქული 1 კორინთელებში 5.1 ამხელს კორინთელ ერთერთ მსახურს და მოუწოდებს ხალხს მის მხილებაზე, ( როგორც ამბობენ, დაწყებულა თქვენში მრუშობა და თანაც ისეთი მრუშობა, რომლის მსგავსი არ სმენიათ თვითონ წარმართთაც, რომ ვიღაცას მამის ცოლი თურმე ცოლად ჰყავს.2.თქვენ კი ქედმაღლობთ, ნაცვლად იმისა, რომ გეგლოვათ და მოგეკვეთათ ამნაირი საქმის ჩამდენი.1კორ, 5, 1) აქ ერთი საინტერესო ფაქტი რომელიც არაიწერა სამოციქულოში ისარის რომ სანამ მოციქული ჩავიდოდა კორინთოში ეკლესის წევრები შეიკრიბენ და დაგმეს ამ პიროვნების საქმე და ამხილეს.რამაც მისი სინანული გამოიწვია, ამიტომ მეორე წერილს აგზავნის კორინთელთა მიმართ მოციქული. ხოლო მეორე წერილის მიწერისას უკვე პირიქით თხოვს მსახურებს, რომ ამ ადამიანის მიმართ რადგან მოინანია თავისი დანაშაული, მეტად ლმობიერნი იყვნენ მის მიმართ, ( 2, კორი.2.6-8 .მის სასჯელად ისიცა კმარა, რომ დაიგმო მრავალთა მიერ.7.ასე რომ, პირიქით, გმართებთ უმალ მიუტევოთ და ანუგეშოთ, რათა მეტისმეტ მწუხარებას არ მიეცეს.8.ამიტომაც შეგაგონებთ, თქვენი სიყვარული დაუდასტუროთ….აი ნატელი მაგალითი თუ მიზანი ეკლეის მხოლოდ ისარის რომ ცოდვილ იმოექცეს ცოდვისგან .როცა პეტრე ქადაგებს მისი სიტყვებიც ესარის (საქმ.3.26 თქუენ პირველად აღგიდგინა ღმერთმან ძე თჳსი იესუ, რომელი-იგი მოავლინა მაკურთხეველად თქუენდა, რაჲთა მოიქცეთ კაცად-კაცადი უკეთურებისაგან თქუენისა.) დღესკი ადამიანებისგან მხოლოდ მიზანი ისარის რომ ნებისმიერი სასულიერო პირი რომელიც იქცევა ცუდად განკვეთოს მოიშოროს და გაძეოს ესმღვდელი იქნება თ ერისკაცი არაქვს მნიშვნელობა, არადა პირიქით იმას უნდა ცდილობდეს რომ გამოსწორდეს და შეძლოს ისევ ქრისტეს წიაღს დაუბრუნდეს. შეხედე რას იძახის მოციქული (2 ტიმოთ 4. 2 ქადაგე სიტყუაჲ, ზედა-ადეგ ჟამითი-უჟამოდ, ამხილე, შეჰრისხენ და ნუგეშინის-ეც ყოვლითა სულგრძელებითა და მოძღურებითა.) როცა ამხელ შერისხე და მერე ნუგეში ეცი რადგან სწორიგზიდან სიკეთისკენ მოიქცეს. რადგან მიზეზი ჩვენი მხილების და მრისხანების ის კიარარის რომ განვკვეთოდ და გავაძევოთ არამედ მოვაქციოთ და სწორგზაზე დააყენოთ . რადგან უფალი ცოდვილთა სახსნელად მოვიდა. ამიტომ ასახავს მოიქული უფლის ნათქვამს სახარებაში თუ როგორ უნდა მოექცე ძმას რომელიც ცოდვაშია (მათე 18.15.ხოლო თუ შენი ძმა შესცოდავს შენს მიმართ, მიდი და ამხილე, როცა მარტო იქნებით ორივენი; თუ შეისმინა შენი, შეგიძენია ძმა შენი.16.ხოლო თუ არ შეისმინა, მიიყვანე ერთი ან ორი კაცი, რათა ორი თუ სამი მოწმის პირით დადასტურდეს ყოველი სიტყვა.17.და თუ არც მათსას შეისმენს, უთხარი ეკლესიას; ხოლო თუ არც ეკლესიისას შეისმენს, მაშინ იქნება იგი შენთვის როგორც მებაჟე ან წარმართი.) არა მარტო ეს არამედ მრავალი წესი არი ასახული თუ როგორი უნდა იყოს მხილება შენი ძმის ( მათე 18, 15 ხოლო უკუეთუ შეგცოდოს შენ ძმამან შენმან, მივედ და ამხილე მას, რაჟამს შენ და იგი ხოლო იყვნეთ მარტონი. უკუეთუ ისმინოს შენი, შეიძინე ძმაჲ იგი შენი ) დღეს კი თუ ვინმე რამეს აშავებს გამოდიან და ტელევიზორში ამხელენ ხალხის გასაგონადა თითქოს ჩენ ერთი სხეული არვიყოთ ქრისტეში და ისე ლანძღავს მარცხენა ხელი მარჯვენას თითქოს ერთი სხეულის ასოები არიყვნენ. ასეთ ადამიანს მოციქული უცოდინარს უწოდებს და ასე ამხელს (1 კორ 6. 5.თქვენდა სამარცხვინოდ ვამბობ: ნუთუ თქვენს შორის არ არის არცერთი ბრძენი, ვისაც შეეძლოს თავისი ძმების განკითხვა?.6.მაგრამ ძმა ძმასთან დავობს, და თანაც ურწმუნოთა წინაშე.7.ისიც დიდად დამამცირებელია თქვენთვის, ერთმანეთს რომ უჩივით ) ამსიტყვით ამხელს რომ იმის მაგივრად ერთობლივად ძმათაშორის გადაწყვიტოთ სამსჯავროზე გაგაქვთ წარმართებში, და ისეც არკმარა წარმართებსაც იყენებთ მბრალდებელად (1კორ 6, 4.თქვენ კი, როცა ყოფითი საქმეები გამოგაქვთ სამსჯავროზე, მსაჯულებად ეკლესიისათვის შეურაცნ პირებს აყენებთ.) ამიტომ თუნდაც მართალი იყო და უსამართლოდ ბრძოლობდე დამნაშავე მაინც შენხარ, რადგან სიკთის სახელით ბოროტების იარაღით ბრძოლობა. ხშირად გაიგებთ ადამიანებზე საუბარს რომ ის ესეთი ადამიანი იყო ის ასეთი, მაგრამ მთავარი ის კიარარის ვინ იყო ის არამედ ვინ არის დღეს. ამის თქმა მინდოდა და მადლობა უფალს რომ დღეს გვყავს პატრიარქი რომელიც ღირსეულად აღასრულებს სამართლიანობას

0
10
1-ს მოსწონს
ავტორი:აკოაკო700
აკოაკო700
10
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0