x
მეტი
  • 24.04.2024
  • სტატია:134486
  • ვიდეო:351975
  • სურათი:508556
თვითმფრინავი სქელ ყვითელ ღრუბელში შევარდა, სადაც იგი10 წლით უკან წარსულში აღმოჩნდა  
image



ინციდენტი, 1955 ივნისში მოხდა. დილაადრიან, ულიანოვსკის აეროდრომიდან აფრინდა მარშრუტით ელიანოვსკი - ალმა-ატა. იქედან კრასნოდარისკენ დაიძრა. როგორც ეკიპაჟის წევრები ყვებიან, სუფთა ამინდი იყო, ძრავები მშვიდად მუშაობდა.

მოულოდნელად, არსაიდან, მოყვითალო ფერის პატარა ღრუბელი გამოჩნდა. Li-2 - ადვილად ჩაეშვა მასში და გაქრა რამდენიმე წამში. მანამდე რადიო ოპერატორმა ფრენის საკონტროლო პუნქტს შეატყობინა, რომ ისინი გზაში იყვნენ და 40-50 წუთში იქნებოდნენ დანიშნულების ადგილზე. შემდეგ კი გაისმა ყვირილი:

- მეთაურო, "მესერია" მარჯვენა მხარეს!


ყველას გაეცინა:


- კარგი, რა "მესერი"? ომი დიდი ხნის წინ დასრულდა!


კარგად რომ დააკვირდნენ, ავიატორები დარწმუნდნენ, რომ მათ პარალელურად Messerschmitt-109 გაფრინდა ორმოცდაათი მეტრის მოშორებით. ყველანი მაშინვე გაჩუმდნენ და შეათვალიერეს გამანადგურებელი მფრინავი, რომელსაც ძალიან აშკარად ხედავდნენ, როგორც სხვათა შორის, თვითმფრინავის კუდის ნომერს.

- ეს შენთვის იყოს, - თქვა ვიღაცამ, - ფილმი, წადი და გადაიღე ...

ზუსტად, ფილმი! აი ლოგიკური ახსნა. ყველანი მხიარულად მიესალმნენ "მესერის" პოლიტს მკლავების ქნევით. მან მუშტი შეარხია მათკენ და მარჯვნივ მოტრიალდა. ყველანი ისევ იცინოდნენ. შემდეგ კი კვლავ გაისმა რადიო ოპერატორის ხმა:

- სარდალო, "მესერი" საბრძოლო ბრუნვას აკეთებს, როგორც ჩანს, შეტევაზე გადმოდის!


და ამ დროს ცეცხლსასროლი იარაღიდან სროლის ხმა გაისმა, თვითმფრინავი ორჯერ ძლიერად შეირხა.


- ეს "კინო" კუდში ჩაგვიდგა - თქვა მეთაურმა

მან საჭე გადაატრიალა მარჯვნივ, შემდეგ მარცხნივ, თვითმფრინავი საჭეს დაემორჩილა, თუმცა გაჭირვებით.

"მადლობა ღმერთს, წნელები არ დაზიანდნენ", - ამოისუნთქაეკიპაჟის ერთ-ერთმა წევრმა.

- ის ისევ შემოდის შეტევაზე! - უკვე ყვიროდა რამდენიმე ადამიანი.

მაგრამ მეთაურმა, წინა ხაზის მფრინავმა, მოულოდნელად მარცხნივ მოყვითალო ღრუბელისკენ მიაშურა, "მესერი" აღარ მისდევდა. რამდენიმე წუთის შემდეგ ღრუბელიდან ისევ გამოვიდნენ.

- არ მესმის, - ცხვირსახოცით მოიწმინდა შუბლისგან ოფლი მეთაურმა. - Რა იყო ეს?

რადიო ოპერატორმა ხმამაღლა ჩართო რადიო და ყველამ გაიგონა:

- Სად ჯანდაბაში ხარ? რატომ არ გვპასუხობთ თითქმის ოთხი საათის განმავლობაში?

- ოთხი საათი? - გაიკვირვა მეთაურმა. - ჩვენ გრაფიკის შესაბამისად მკაცრად მივდივართ, ნახევარი საათის განმავლობაში, ჩვენ თავს დაგვესხა "მესერი", თქვენ კი დედამიწაზე ხართ, დამშვიდდით.

- რა შეტევა? რომელი მესერშმიტი? - აღშფოთდა ოპერატორი - Მთვრალი ხარ?

- სულაც არა, - მკაფიოდ უპასუხა მეთაურმა, - მაგრამ კუდის დაგვხვრიტეს.

ოპერატორი გაჩუმდა.

როდესაც ისინი დაეშვნენ ნატყვიარი კუდით, აეროპორტის მეთაურის მანქანა ტექნიკოსებით, სამხედრო მოსამსახურეებით და რამდენიმე მშვიდობიანი მოქალაქით მაშინვე გაემგზავრნენ თვითმფრინავისკენ. ტყვიის ორი დიდი ხვრელი კუდზე გაიშალა. თვითმფრინავი დაუყოვნებლივ საკვლევად გაიყვანეს, ხოლო ეკიპაჟი ცალკეულ ოთახებში გადაიყვანეს და აიძულეს დაეწერათ დეტალური ახსნა-განმარტებები, რის შემდეგაც მათგან წაიღეს გაუთქმელობის ხელშეკრულება.


ეკიპაჟმა ორი დღე დაისვენა. ამ ხნის განმავლობაში კუდში ხვრელები აღადგინეს და მათ ფრენა მარშრუტის გასწვრივ განაგრძეს.

თითქმის 20 წლის შემდეგ მეთაური კრასნოკუტსკის აეროპორტის ყოფილ დირექტორს, რომელმაც თქვა, რომ სპეციალურმა ოფიცერებმა შეაგროვეს ლუფტვაფეს პოლკის არქივი, რომელიც იბრძოდა კრასნოდარის მხარეში და იპოვა მოხსენება გერმანელი პილოტისგან, რომ მან ჩამოაგდო რუსი დუგლასი (Li-2 იყო ამ ამერიკული თვითმფრინავის პროტოტიპი).

- სხვათა შორის, - დასძინა ფრენის დირექტორმა, - რომ მესერსმიტს ჰქონდა იმავე გვერდის ნომერი, რაც ახსნა-განმარტებებში მიუთითეს ეკიპაჟის წევრებმა.

გერმანელი მფრინავის მოხსენება 1943 წლის ივლისით თარიღდება.

როგორც ჩანს, ისინი 1943 წელში მოხვდნენ.

ამ ინციდენტის შემდეგ, სასწავლო ფრენები რეგულარულად გრძელდებოდა, მაგრამ მსგავსი რამ აღარ მომხდარა . როგორც არ უნდა იყოს, ფაქტი ფაქტად რჩება.

0
586
2-ს მოსწონს
ავტორი:თუთიკო ბერძენა
თუთიკო ბერძენა
586
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0