საზოგადოებრივი არის თუ არა კრეატიულობა თანდაყოლილი? 2018, 22 იანვარი, 21:14 კრეატიულობა პოზიტიური ფსიქოლოგიის ჭრილში
შემოქმედებითი აზროვნების კვლევის ერთ-ერთი მიმართულება კრეატიულობას განიხილავს, როგორც უნარს. სიტყვა კრეატიულობა ლათინური სიტვიდან creatio მომდინარეობს, რომელიც შექმნას ნიშნავს. კრეატიულობა, ეს არის უნარი, წარმოადგინოთ ახალი, განსხვავებული, უჩვეულო იდეები და მათი გახორციელების გზები, შექმნა ახალი, ღირებული და აქტუალური პროდუქტი. ეს არის შესაძლებლობა ნებისმიერი სასიცოცხლო პროცესის, ნებისმიერი საკითხის ავტორისეული ხედვის გადმოცემისა. კავშირი სუბიექტურ კარგად ყოფნასა და კრეატიულობას შორის თანდათანობით იზრდება.კრეატიულობა მოიაზრება, როგორც 24-დან ერთ-ერთი ხასიათის სიმტკიცე.(ცნობისმოყვარეობა, სამართლიანობა, სწავლისა და პერსპექტიულობისადმი მისწრაფება, რაც განსაზღვრავს ცოდნის ღირებულებას). ხშირად კრეატიულობა გაიგივებულია ორიგინალურბასა და გამომგონებლობასთან და განისაზღვრება, როგორც უნარი, იფიქრო ნოვატორულად და პროდუქტიულად მიზნის მისაღწევად. კრეატიულობა შეიძლება დავინახოთ, როგორც კონტინიუმი.ერთი ბოლო არის „პრაქტიკული კრეატიულობა“, ანუ ის ყოველდღიური ბაზისი, რომელსაც ვიყენებთ, კონტინიუმის მეორე ბოლო კი არის ის გამაოგნებელი, გონების ამრევი და შთამაგონებელი მიღწევები, რომლებსაც თავიათ სფეროში დახელოვნებული გამომგონებლები გვთავაზობენ. ჭეშმარიტ ბედნიერებაში, სელიგმანი აღწერს კრეატიულობას, როგორც ასპექტს უფრო დიდი კატეგორიისა, რომელშიც შედის გონებამახვილობა, ორიგინალურობა, პრაქტიკული ინტელექტი.მისი სიტყვებით რომ ვთქვათ: „როცა თქვენ რაღაც გსურთ, ამ მიზნის მისაღწევად თქვენთვის უფრო სასიამოვნოა ნოვატორული, ორიგინალური და შესაფერისი ქცევის განხორციელება, თქვენ ნაკლებად მოიხიბლებით ჩვეულებრივი გზის გამოყენებით.“ გარემოებები კრეატიულობისთვის კრეატიულობა მოითხოვს გონების სპეციფიკურ მდგომარეობას.ბარბარა ფრედრიქსონმა თავის ცნობილ „განვითარება-გაფართოების“თეორიაში აღნიშნა, რომ პოზიტიური ემოციები ზრდა განაპირობებს აზრი-ქცევის რეპერტუარის გაფართოებას.საბოლოოდ კი ამას მივყავართ უფრო კრეატიულ, მორგებად ინტეგრაციულ და გახსნილ აზროვნების პატერნებთან. ნედლერის მიერ ჩატარებული ონტარიოს უნივერსიტეტის კვლევა განამტკიცებს „განვითარება-გაფართოები თეორიის“ მთავარ აზრს.კვევის შედეგებმა აჩვენა, რომ მონაწილეები, რომლებიც უსმენდნენ მხიარულ მუსიკას ან უყურებდნენ ბედნიერი და პოზიტიური ელემენტების ამსახველ კადრებს უფრო მიდრეკილნი იყვნენ ინოვაციურობისკენ და მარტივად ჭრიდნენ . ეს მიგნებები კიდევ ერთხელ ცხადყოფს, რომ პირველ რიგში გვესაჭიროება პოზიტიური გარემოს შექმნა, რათა ხელი შევწოთ შემოქმდეებითობის ზრდას, flow-s მიღწევასა და ახალი დეებისა და ინოვაციების შემუშავებას. კრეატიულობა და პოზიტიური ფსიქოლოგია საინტერესოა პოზიტიური ფსიქოლოგიის კონტექსტში, როგორ შეიძლება მიგვიყვანოს შემოქმედებითობამ გაზრდილ სუბიექტურად კარგად ყოფნასა და წარმატებულობამდე.აქ შეგვიძლია განვიხილოთ 3 მექანიზმი:
43 შეფასება არ არის |