საზოგადოება მარკეტოლოგთა ხრიკები,ანუ როგორ ვიხდით ზედმეტ ფულს 2017, 23 აპრილი, 21:06 ხშირად ხდება, მივდივართ კაფეში ან მაღაზიაში და წინასწარ ვიცით რაში დავხარჯავთ ფულს. უკან კი ვბრუნდებით სხვადასხვა პროდუქტით დატვირთულნი და ჩვენც ვერ აგვიხსნია ეს როგორ მოხდა.
წარმოგიდგენთ მარკეტინგის ხრიკებს, რომლებიც შეუმჩნევლად გვიბიძგებენ თანხის დახარჯვისკენ.
ხშირია ფაქტები, როცა პროდუქტის რებრენდინგი ხდება და შეცვლილი სახით გვიბრუნდება უკან. რათქმაუნდა, ჩვეულებრივი კექსი 21-ე საუკუნეში დიდი ვერაფერი ხილია, მაგრამ თუ გარეგნულად სრულყოფილს ვყოფთ და ქაფქეიქად გავყიდით, ეს უკვე სხვა საქმეა. თუ მყიდველები პროდუქტს ფასის გამო არ ყიდულობენ, რაც მის რეალიზაციას აფერხებს, მარკეტოლოგები ხშირად მიმართავენ შემდეგ მეთოდს: ასორტიმენტში ამატებენ მსგავსს პროდუქტს, გაცილებით მაღალ ფასად. ახალი პროდუქტის გვერდით ძველი უკვე ხელმისაწვდომ ფასადაა და მისი გაყიდვები იმატებს. მოუფიქრო საინტერესო ამბავი პროდუქტს-შესანიშნავი სვლაა. ბევრს ემახსოვრება 90-იანი წლების რეკლამა შოკოლადზე Milky Way, რომელიც რატომღაც რძეში ცურავდა. სწორედ ეს იქცა მის მომგებიან ფიშკად. მერჩენდაიზერებმა იციან, რომ ერთი ბოთლის ამოსაღებად ბევრს დაეზარება პოლიეთილენის პარკის გახევა. ამასთან, ბევრს მოუვა თავში აზრად, რომ 1 ბოთლის ნაცვლად ბარემ შეკვრა გაიყოლოს სახლში. წითელი ფასმაჩვენებელი-ყოველთვის დაკლებულ ფასთან ასოცირდება, მაგრამ ხშირად ეს უბრალო ხრიკია. ფასი არ იცვლება. დიდი ურიკა-ქვეცნობიერად გვიბიძგებს, რომ გავავსოთ საჭირო თუ არასაჭირო პროდუქტით. ორიენტაცია მარცხნიდან მარჯვნივ-ბევრ სუპერმარკეტში მოძრაობა საათის ისრის საწინააღმდეგოდ ხდება. ჩვენ გამუდმებით მარცხნივ ვუხვევთ და ჩვენი მზერა ხშირად ხვდება მარჯვნივ, სადაც ყველაზე ძვირადღირებულ პროდუქტს ალაგებენ. პატარა ფილები იატაკზე-ასეთ ფილებზე ურიკის მოძრაობა ხმაურს იწვევს, რაც სიჩქარის შენელებისკენ გვიბიძგებს. ეს ფაქტი კი თავის მხრივ გვიბიძგებს უფრო და უფრო მეტი პროდუქტი შევათვალიეროთ და ვიყიდოთ კიდეც. თქვენ გგონიათ შემთხვევით იღებენ 2 ცალ საღეჭ რეზინს რეკლამებში? ეს სპეციალურადაა მოფიქრებული, რათა ხალხმა იფიქროს, რომ 2-ეს ნორმაა. ასე პროდუქტი მალე თავდება და ხელახლა ვყიდულობთ.ასე რომ, ცნობილი ხუმრობა “რეკლამაში 2ცალია და ორს ავიღებ"-სულაც არაა ხუმრობა.ეს-რეკლამამ იმუშავა. ზოგიერთ შამპუნს წარწერაც კი აქვს, რომ 2-ჯერ წაისვათ. 1957წელს ფირმა Henckels-მა გამოუშვა კარტოფილის საწმენდი.ის იმდენად გამძლე იყო, რომ ერთხელ ყიდულობდნენ და მორჩა! მალე გაყიდვები ძალიან შემცირდა და სწორედ ამ დროს მოუვიდა ვიღაცას თავში აზრად, რომ საწმენდი კარტოფილისფრად შეეღებათ. შედეგი? დიასახლისები გამუდმებით ნაფცქვენს აყოლებდნენ საწმენდს, ნაგავში. გაყიდვებმა ისევ მოიმატა. მწარმოებლები გამუდმებით ცდილობენ თავის პროდუქტს “წონა" შეჰმატონ. მაგალითად, აკეთებენ აღნიშვნას, რომ შეიცავს ეგზოტიკური ყვავილების ექსტრაქტს, თუნდაც ეს 1 წვეთი იყოს ტონაში. ან წარწერა, რომ რეკომენდაციას უწევენ პარიზელი სტილისტები. ხშირად, ქალებისთვის განკუთვნილი საგნები უფრო ძვირი ღირს, ვიდრე კაცებისთვის განკუთვნილი იგივე მოხმარების საგნები. ხშირად, რეალური სხვაობა მხოლოდ ფერია! 107 1-ს მოსწონს
|