x
რატომ იწვევენ ქალები უფრო მეტ ხერგილებს გზაზე, ვიდრე კაცები ?
14 თებერვალი, 11:58

თანამედროვე კვლევებისა და მონაცემების თანახმად, ქალები უფრო მეტ ხერგილებს

იწვევენ, ვიდრე კაცები( სხვა მხრივ თუ შევხედავთ, მათ ტანჯვაც მეტი უწევთ ამის გამო),

თუმცა ეს სადავო საკითხია და ერთ კონფერენციაზე დაუსტვინეს კიდეც ამ აზრის

გამომთქმელ საგზაო მოძრაობის სპეციალისტს.

სტატისტიკა არ ადასტურებს, რომ ქალები საჭესთან კაცებზე უარესად იქცევიან.

ის გვიჩვენებს, რომ ინჟინრების მოდელებში საგზაო მოძრაობის საქმეები არა მხოლოდ

ანონიმური ნაკადებია, არამედ სოციალურ ცვლილებათა მოძრავი, დროის ხაზები.

ბევრ ჩვენგანს ახსოვს ან შეუძლია წარმოიდგინოს ის დრო, როცა მამა სამსახურში

მიდიოდა მანქანით, დედა კი ბავშვებს უვლიდა და ქალაქში, მხოლოდ საოჯახო საქმეებზე თუ წავიდოდა.

image

არიზონას უნივერსიტეტის ქალაქის დაგეგმარების პროფესორი სანდრა როზენბაუმი,

რომლის სპეციალიზაცია გზაზე ქალების ქცევაა, თვლის რომ, ეს ძალიან შეზღუდული

წარმოდგენაა.

"ასე მხოლოდ საშუალო კლასი იქცეოდა, –ამბობს ის, –უფრო დაბალი კლასის ოჯახებში

კი ქალებიც ისევე მუშაობდნენ, როგორც კაცები– ან ქმართან ერთად მაღაზიაში ან

სახლში."

"ავტომობილების ზრდის, უფრო მეტი მართვის უფლების მოპოვებისა და მანქანების

უფრო ხშირი გადაადგილების მიზეზი ის არის, რომ სულ უფრო მეტი ქალი მუშაობს,

კაცები მანქანით მეტს დადიან, მაგრამ მთელი ეს საცობები და ხერგილები არ იქნებოდა, image

ქალები რომ არ მუშაობდნენ და შესაბამისად, მანქანით არ გადაადგილდებდნენ."

მაგრამ დასაქმებული ქალების რაოდენობის ზრდა მედლის მხოლოდ ერთი მხარეა.

ბოლოს და ბოლოს დასაქმებული კაცების რაოდენობა ბევრად მეტია.

კვლევები აჩვენებს, რომ მით უფრო მეტი გადაადგილება უწევთ მანქანით, ვიდრე

ქალებს.

თუმცა ავტომობილით მოსიარულე ხალხი ძირითადად ქალები არიან, მიუხედავად

იმისა, რომ ქალები სამუშაო ძალის თითქმის ნახევარს შეადგენენ, დღეში

პრაქტიკულად იმავე მანძილს გადიან, რასაც კაცები.

საცობები ქალებს უფრო მეტად აწუხებთ, მაშინაც კი, თუ ის სხვა ქალების მიერაა

გამოწვეული. ამაზე მეტყველებს ფასიანი ზოლები (ანუ, როგორც მათ მეორენაირად

უწოდებენ "ზოლები ლექსუსებისთვის") ისეთ ქალაქებში, როგორიც არის დენვერი,

სადაც მძღოლები ფულს იხდიან იმისთვის, რომ ნაკლებად გადატვირთულ ზოლებში

იარონ.

კვლევები აჩვენებს, რომ მათ ქალები უფრო ხშირად იყენებენ, ვიდრე კაცები.

როზენბაუმის აზრით, საცობების შექმნაში ქალების დადანაშაულება არ შეიძლება.

"ჩვენს დროში ოჯახები იძულებულები არიან სწორედ ასე იცხოვრონ. ავტომობილი არის ბალანსის დამყარების საშუალება ოჯახის ორ მომუშავე წევრს შორის."



54
2-ს მოსწონს
9
გასაჩივრება
მომწონს
 
 
ავტორი:მოზამბიკელი
მოზამბიკელი
   ქართული კლავიატურა
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0
ყველაზე საშინელი ვარცხნილობები მამაკაცების არსებობის ისტორიაშიყველაზე საშინელი ვარცხნილობები მამაკაცების არსებობის ისტორიაში
საპარიკმახეროში ვიზიტი შეიძლება დაკავშირებული იყ...
ნინი ონიანი ოფიციალურად დაქორწინდა და გვარი შეიცვალა.ნინი ონიანი ოფიციალურად დაქორწინდა და გვარი შეიცვალა.
ერთ-ერთი ყველაზე სექსუალური და სკანდალური ქართველი მსახიო...
"ძალიან გვენატრები..."-ლელა კილაძე გიგი უგულავას."ძალიან გვენატრები..."-ლელა კილაძე გიგი უგულავას.
თბილისის ყოფილი მერი გიგი უგულავა გუშინ იუბილარი იყო. მისი ყო...
10 ყველაზე მომხიბვლელი სპორტსმენი ქალი "ოლიმპიადა 2016"-ზე10 ყველაზე მომხიბვლელი სპორტსმენი ქალი "ოლიმპიადა 2016"-ზე
ამერიკულმა ჟურნალმა, Maxim-მა 2016 წლის ოლიმპიურ თა...
ნამდვილი  სიყვარული და პატივისცემანამდვილი სიყვარული და პატივისცემა
ცოლმა და ქმარმა ერთად 30 წელი გაატარეს. ერთობლივი ცხოვრების 30-ე წლისთავზე, ...
ურთიერთობაურთიერთობა
ძალიან ბევრი ფიქრობს, მამაკაცსა და ქალს შორის მეგობრობა შეუძლებელია, ისინი ამტკიცებენ , რომ მათ ერთმ...
ნინი ონიანი დაინიშნა. ვინ არის მსახიობის რჩეული.ნინი ონიანი დაინიშნა. ვინ არის მსახიობის რჩეული.
ერთ-ერთი ყველაზე სექსუალური, 26 წლის არაპროფესიონალი ქართველი...
აქამდე შეუმჩნეველი სხვაობა ქალსა და მამაკაცს შორისაქამდე შეუმჩნეველი სხვაობა ქალსა და მამაკაცს შორის
თითქოს ერთი შეხედვით ქალსა და მამაკაცს შორის სხვაობა მხოლოდ ...