x
მეტი
  • 16.04.2024
  • სტატია:134332
  • ვიდეო:352432
  • სურათი:508413
5 არავერბალური სწავლების მეთოდი, რომლებიც ზრდის გაკვეთილის ეფექტურობას
image

  • სცენა
  • თეატრის მსახიობებმა იციან, რომ ისინი არა მხოლოდ წინა რიგში მსხდომთა, არამედ მთელი დარბაზისთვის გამოდიან. ამიტომ, ტონუსის გაზრდის გარდა, ისინი აფართოებენ მოძრაობის დიაპაზონს, ვინც ხედავს უკანა რიგში. ისინი ასევე ჩვეულებრივზე უფრო მძაფრი და გამოხატული სახის გამონათქვამებს ქმნიან. მეცნიერები თვლიან, რომ ინფორმაციის 7 % არის სიტყვები , 38 % არის ხმის ტონი და 55 % არის სხეულის ენით გადმოცემა. ამიტომ, გაკვეთილზე წარმოიდგინეთ თავი ისე, როგორც მსახიობია სცენაზე. თქვენ უნდა გააკეთოთ თქვენი ქმედებები ცოცხალად და მრავალფეროვნად. მაგალითად, თუ თქვენ გაქვთ სამკუთხედთან დაკავშირებული საგანი, ნუ მოგერიდებათ დიდი სამკუთხა ფორმის შექმნა ჟესტებისა და მოძრაობების გამოყენებით უყოყმანოდ. დემონსტრირება მოახდინეთ "სირბილით" ჟესტით მკლავის სწრაფი მოძრაობებით. თუ თქვენ საუბრობთ "ჭიანჭველების გაშვებაზე", გამოიყენეთ თითები სცენის გასაცოცხლებლად. ამ ეტაპზე სტუდენტები ხედავენ რას ამბობთ. ჟესტები, მიმიკა, მოძრაობის გაკვეთილები უკეთესად დამახსოვრებას უწყობს ხელს.

  • გაძლიერება
  • გიფიქრიათ ოდესმე, რატომ დგას ლამაზი ქალი მანქანის სარეკლამო რგოლებში? იმიტომ, რომ მათ სურთ, რომ ორივე დავაკავშიროთ.

    გაძლიერება არის ნეიროლინგვისტური პროგრამირების (NLP) ტექნიკა, რომელიც დაფუძნებულია ი. პავლოვის პირობით რეფლექსზე. მეცნიერები მივიდნენ დასკვნამდე, რომ თუ მუდმივად ორ ობიექტს წარმოვადგენთ წყვილად, ტვინი იწყებს მათ ერთდროულად დანახვას.


    აქ მთავარია გამეორება: იმეორეთ წყვილი საკმარისად ხშირად და მალე ერთი წყვილი მეორეს თავს უკეთ გვამახსოვრებინებს.

    როგორც მასწავლებელს, შეგიძლიათ გაზარდოთ თქვენი ეფექტურობა ამ ფსიქოლოგიური ფენომენის გამოყენებით.

    მაგალითად, ინგლისურის გაკვეთილზე, როდესაც თქვენ წარმოთქვამთ სიტყვას "გველი", გააკეთეთ ხვეული, რომელიც გველის მოძრაობას წააგავს და გაიმეორეთ იგივე მოქმედება, როდესაც სიტყვას იტყვით. დროთა განმავლობაში განმეორებითი მოქმედებები დაეხმარება სტუდენტებს დაიმახსოვრონ სიტყვები, რომ წერილობითი ტესტის დროს თქვენი დამაბნეველი მოქმედებები გაცოცხლდება მათ თვალში და ისინი იტყვიან: "დიახ, გველი!"

    შეგიძლიათ გამოიყენოთ ეს ტექნიკა, რომ გააკონტროლოთ სტუდენტების ქცევა: აიღეთ შავი ბურთი (ან ნებისმიერი სხვა საგანი) და გახადეთ იგი ნებისმიერი ქცევის სიმბოლოდ. ვთქვათ დაწყნარდი! ყოველთვის, როდესაც კლასს "shhh, დაწყნარდი" უთხარი, აწიე შავი ბურთი. გაიმეორეთ ეს რამდენჯერმე კლასში. მალე მიხვდებით, რომ მათთვის არაფრის თქმა არ გჭირდებათ. ასწიეთ შავი ბურთი და მოსწავლეებმა გაიგონ რა გსურთ. ზოგჯერ ეს ტექნიკა იმდენად ეფექტურია, რომ კლასი იწყებს დაწყნარებას სხეულის აწევის გარეშე.

    კომუნიკაციის ერთ-ერთი არავერბალური მეთოდი არის თვალის კონტაქტი.

    სტუდენტებთან თვალის კონტაქტი ცხადყოფს, რომ თქვენ მათ უსმენთ და სტუდენტები უფრო თავდაჯერებულად საუბრობენ. ზოგჯერ შეიძლება უფრო სასარგებლო იყოს ამ ადამიანის ყურება, ვიდრე თქვა: „დაწყნარდი“.

    სტუდენტები ყურადღებას აქცევენ იმას, თუ სად ეძებთ, ასე რომ, თუ გსურთ კონკრეტულ ობიექტზე ფოკუსირება მოახდინოთ, ყურადღება მიაქციეთ ამ ობიექტს ან მიმართულებას.

    თვალები ნამდვილად ლაპარაკობენ. თვალის მოძრაობა, ხედვის მიმართულება, ზემოდან ან ქვემოთ მზერა და ა.შ. სხვადასხვა ინფორმაციას გვაწვდის. შენი თვალები ეფექტური კომუნიკაციის საშუალებაა. მაგალითად, თუ გსურთ სერიოზული განზრახვის გამოხატვა, ხშირად არ დახუჭოთ თვალები და მზერა არ მოაცილოთ.

  • ხმა
  • კლასში ყურადღების დარეგულირების უსწრაფესი გზაა ხმა. როდესაც თქვენ შეცვლით ხმის ტონს, ურტყამთ ხელებს, ყურადღება თქვენზეა ორიენტირებული.

    შეგიძლიათ გააცოცხლოთ გაკვეთილი სხვადასხვა ხმის გამოყენებით. მაგალითად, სხვადასხვა ხმის გამოყენება სხვადასხვა პერსონაჟისთვის, ამბის მოყოლისას. თქვენ შეგიძლიათ შეცვალოთ თქვენი ხმის ტონი და სიჩქარე, რომ გამოხატოთ ემოცია ან განწყობა, აჩვენოთ ზომა და სიჩქარე, აღნიშნოთ რაიმე საშინელი, ინტერესის გაღვივება ან სტუდენტების მოტივაცია.

    მაგალითად, შეცვალეთ ხმა საპირისპირო ცნებების სწავლებისას, მაგალითად, ”დიდი” და ”პატარა”. გამოიყენეთ ხმამაღალი და მკაცრი, როდესაც ამბობთ "დიდს" და მშვიდი და რბილია, როდესაც ამბობთ "პატარა".

    გახსოვდეთ, თქვენს სიტყვებში უფრო მეტ მნიშვნელობას ანიჭებს სიტყვებს.

  • პოზიტიური ენერგეტიკული ველი
  • სხეულის დამხმარე ენა ამცირებს მოსწავლეთა შფოთვას, ზრდის მათ მოტივაციას და თავს უსაფრთხოდ გრძნობს კლასში. სხეულის დამხმარე ენა მოიცავს ღიმილს, სასიამოვნო სიტყვებს.

    იფიქრეთ სხეულის ენის ძალაზე და რამდენად ადვილია მათი განხორციელება. სინამდვილეში, მათი მართვა შეგნებულად შეიძლება და თუ ხშირად აკეთებთ, შეგიძლიათ გაზარდოთ თქვენი, როგორც მასწავლებლის, ეფექტურობა.

    კლასში შესვლის მომენტიდან შეგიძლიათ შექმნათ "პოზიტიური ენერგეტიკული ველი" კლასში ამბების მოყოლით, კითხვების დასმით, სტუდენტების კითხვების მოსმენით და ჯგუფებსა და წყვილებში მუშაობით. მაგალითად, როდესაც სტუდენტებს უჭირთ, თქვით: ”მე აქ ვარ, რომ დაგეხმაროთ. მოდით ეს ერთად გავაკეთოთ ”.

    რა ხდება, როდესაც კლასში იყენებთ სხეულის პოზიტიურ ენას?

    • მოსწავლეები უკეთესად ასრულებენ კლასის საქმიანობას;
    • თქვენ მიიღებთ უფრო წიგნიერ მასწავლებელს;
    • გაღიმებულ მასწავლებელს მოსწავლეები უკეთ აფასებენ.
    აცადეთ სტუდენტებს თქვენი ღიმილის დანახვა.

    ეს არის ხუთი არავერბალური კომპონენტი, რომლებიც ზრდის გაკვეთილის ეფექტურობას. მათი გამოყენება არ საჭიროებს სახსრებსა და აღჭურვილობას. დაუყოვნებლივ გამოიყენეთ ისინი და გაითვალისწინეთ, რომ თქვენი გაკვეთილები ახალ დონეზე აიწევს.


    0
    11
    შეფასება არ არის
    ავტორი:ჩიჩაკ ნასიბოვა
    ჩიჩაკ ნასიბოვა
    11
      
    კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
    0 1 0